[XP] windows update KB905474

Pagina: 1
Acties:
  • 2.424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Sinds gisteren eindelijk besloten een legale key aan te schaffen voor Windows XP en deze via de mail gekregen. Nu kan ik eindelijk Windows Defender en IE7 downloaden en installeren, maar ik zit nog wel met een probleempje...

Wanneer via Windows Update probeer mijn systeem up te daten, wil hij constant de update KB905474 downloaden; Windows Genuine Advantage. Dit is de update die controleert of je een 'echte' Windows versie hebt en indien dat niet zo is, constant meldingen op je desktop geeft dat je wellicht slachtoffer bent van softwarepiraterij.

Deze update wil bij mij niet downloaden en geeft constant "mislukt" aan. Nu vrees ik dat als deze update bij mij niet wil downloaden installeren, ik ook overige updates niet ga ontvangen. Is die vrees terecht? Op het moment geeft Windows Update geen andere updates, maar of dat door het niet kunnen downloaden van KB905474 komt....? Wie helpt of heeft een antwoord?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Ook hier mislukt de update terwijl ik een legale versie heb van XP (preinstalled by Sony). Ik heb het 1 keer eerder ook meegemaakt. Ik ga zo naar mijn werk dus ik kan je nu niet direct helpen, google en je zult het vast wel vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je de update handmatig installeert, lukt het dan wel? :)

• Real_MaRsMaN
Dat heb ik niet kunnen proberen, omdat ik nog nergens deze update als los bestand heb kunnen vinden. Kan iemand me daar misschien bij helpen?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien kan je de update niet installeren als je een legale windows hebt?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Al geprobeerd bij Microsoft zelf?

http://forums.microsoft.com/genuine/default.aspx?siteid=25

Hier wordt veelal door werknemers van Microsoft gepost en zijn zeer behulpzaam.

EDIT: Rechtstreekse link + oplossing:

http://forums.microsoft.c...x?PostID=441186&SiteID=25

[ Voor 25% gewijzigd door GraveR op 07-06-2006 22:59 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ffies gegoogled:
http://reviews.cnet.com/5...=179943&messageID=1974714

Is dit niet iets?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03 09:18

Patriot

Fulltime #whatpulsert

@AW_Bos: Het programma is er juist om te controleren of het wel legaal is. Als windows update dat al van te voren weet, is dat programma nutteloos.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had destijds hetzelfde probleem met kb892130. Heb het destijds opgelost door de volgende file uit te voeren en nooit meer problemen gehad.

Ik zie dat deze versie nieuwer is dan degene die ik had. Ik heb destijds gewoon de file uitgevoerd en ik kon updaten.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb nog iets leukers: ik heb (in VMware) een Windows XP-machine geïnstalleerd, van een ons alle bekende site een code voor XP geplukt (een VLK), die ingevoerd. Vervolgens deze update geïnstalleerd, maar er verschijnt helemaal niets. WGADiag geeft aan dat het een blocked VLK is, ik zou dus wel iets van meldingen verwachten, maar er komt helemaal niets :D Zo goed werkt die tray app kennelijk nog niet.

Het is overigens geen essentiële update, dus je kunt hem weglaten...

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 07-06-2006 23:38 ]

We are shaping the future

• Real_MaRsMaN
Alles geprobeerd wat hierboven staat, maar 't lukt nog steeds niet. Als misschien iemand nog weet waar ik de losse update kan downloaden? Anders ga ik me er niet meer druk over maken....

Verwijderd

De oplossing voor KB905474 is hier:

http://www.download.windo...4ffc494df32d496154544.exe

(staat op: http://forums.microsoft.c...414626&SiteID=25&PageID=1)

Hiermee installeer je de update.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 19:09 ]

Verwijderd

Vreemd. Hier geen problemen met de Genuine tool.

Mijn Xp is legaal, maar toch prefereer ik Autopatcher boven Windows update omdat Windows Update ontzettend veel RAM en resources slurpt en dat is geen broodje aap verhaal of een mythe!

Het hardhandig uitschakelen ervan levert je netto 8-30 MB op waarbij je eerder aan de 30 mag denken. (Disable the service)
Ik heb 25 MB gewonnen.

Man, waar praat ik over met mijn 2 gig intern? Je gebruikt toch ook Ccleaner om die magere 0,3% schijfruimte terug te winnen _/-\o_ waarom dan niet 3% RAM winnen op 1 gig of 1,5% op 2 gig?

Tip: registreer je bij MicroSoft! Mocht je de key ooit verliezen dan kunnen ze je niets maken!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 19:34 ]

• Real_MaRsMaN
De oplossing van LogicS deed 't hem. Probleem opgelost!
Pagina: 1