Toon posts:

VHS Tapes omzetten naar DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 2.433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halla Tweakers,

Omdat ik thuis de nodige Vhs tapes heb liggen zou ik het heel erg fijn vinden om deze gevoelige mediadragers om te zetten naar DVD. Nu heb ik dit geprobeerd met een tv-kaart maar is me dat niet echt goed gelukt. Ik heb een hauppauge 150MCE OEM. Ik krijg bij het opnemen gewoon geen kleine bestanden gemaakt. Als ik een film opneem is hij altijd groter dan 80GB.

Nu heb ik dus gehoord dat er ook externe branders te koop zijn voor VHS naar DVD. Alleen op internet kan ik ze niet vinden. Kan iemand me vertellen waar ik die recorders kan vinden. En wat de naam van die recorders precies zijn.

Alvast bedankt

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

Reptile209

- gers -

Je kunt een harddisk recorder gebruiken (normaal om TV op te nemen op HD, Mediamarkt v/a € 300,-), maar dan moet het er wel eentje zijn met ingebouwde brander.
Wat de grote bestanden via je TV-kaart betreft: welke codec(s) en welk formaat gebruik je bij het opnemen? Want dat scheelt al gauw een factor tig.

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 07-06-2006 08:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33

TDB

Al eens ge-googled op HP Moviewriter DC3000 / DC5000 ?!

PSN: TDBtje

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 16:32

mvds

Totally awesome!

Reptile209 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:03:
Je kunt een harddisk recorder gebruiken (normaal om TV op te nemen op HD, Mediamarkt v/a € 300,-), maar dan moet het er wel eentje zijn met ingebouwde brander.
Wat de grote bestanden via je TV-kaart betreft: welke codec(s) en welk formaat gebruik je bij het opnemen? Want dat scheelt al gauw een factor tig.
Een Haupage PVR150MCE doet exact hetzelfde als een hd recorder. Met zijn onboard (hardwarematige) MPEG2 encoder zet ie het realtime om.

Voor de TS, kijk eens of je met de bitrate kan spelen, een film van 80GB komt op de hoogste kwaliteit (12Mbit/s) neer op zo'n 110 uur aan video. Knap als jij dat op een band kwijt kan. Ik denk dat jij dus ongecomprimeerd aan het opnemen bent. Als je van VHS naar DVD wilt gaan lijkt mij een bitrate van 4 Mbit/s zat.

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma kan ik het beste gebruiken dan om op te nemen via de tv-kaart? Ik heb het een half jaar geleden geprobeerd, maar ik weet niet meer welk programma.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Check eens op Doom9.nl bij gidsen en dan analoge TV capture. Daar zou je een hoop wijzer kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze instellingen bij virtualdub. Maar ik krijg nog steeds grote bestanden als ik opneem.
Afbeeldingslocatie: http://img475.imageshack.us/img475/871/videoinstellingen6yj.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 15:44 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarom niet een gewone standalone DVD record voor de TV kopen? Versies met harde schijf zullen niet meer dan 350 euro kosten, zonder harde schijf heb je ze al voor 100 euro. Heb je ook gelijk een speler om je DVD's mee af te spelen.

Signatures zijn voor boomers.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:21
Ik heb deze instellingen bij virtualdub. Maar ik krijg nog steeds grote bestanden als ik opneem./quote]

Dat gaat gewoon NIET goed werken zo.....
Gebruik gewoon het Hauppauge WINTV2000 programma.

www.hauppauge.tv

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:21
Edit: Dubbel.......

[ Voor 92% gewijzigd door The_Doman op 08-06-2006 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de instellingen niet goed gezet bij WINTV2000. Ik krijg het niet ingesteld dat ik mijn video van de videorecorder kan zien. Ik heb hem goed ingestoken mijn tv-kaart door middel van 3 tulp pluggen (rood, wit, geel). Weet iemand welke opties ik moet kiezen om het goede beeld te krijgen
Pagina: 1