Toon posts:

lelijke schaduwen bij gf 7900gt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is hier een hele simpele oplossing voor maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden.
Bij een aantal programma's (zoals BF 2 en 3DMark'05) zijn de schaduwen "blokkerig", alsof ze een soort gekartelde rond hebben.

Ik heb de nieuwste drivers van de nvidia site geinstalleerd, kaart is een xfx 7900gt 520M extreme, (nog) niet overclocked.

Verwijderd

bij BF2,dat klopt,ik heb dat met beide Nvida kaarten,die ik heb gehad,en ik heb het ook gezien bij een kennis van mij.Dit ligt niet zozeer aan de kaart,of driver,maar aan het spel zelf :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:43:
bij BF2,dat klopt,ik heb dat met beide Nvida kaarten,die ik heb gehad,en ik heb het ook gezien bij een kennis van mij.Dit ligt niet zozeer aan de kaart,of driver,maar aan het spel zelf :X
Ah ok, bij 3dmark'05 heb ik het ook in demo 3 (dat vliegende geval wat bjina wordt opgevreten door een of ander groot beest).

De schaduwen bestaan uit vierkante blokken en deze zie je "lopen" als het voorwerp beweegt tov. de lichtbron(nen).

Ik kan me ook niet voorstellen dat 3dmark'05 geen softshadows ondersteunt (zelfde voor BF2) dus ik zou toch verwachten dat alles er prima uitziet.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 02:24:
Ik heb de nieuwste drivers van de nvidia site geinstalleerd, kaart is een xfx 7900gt 520M extreme, (nog) niet overclocked.
En ja welke zijn dat dan? Lui zijn we allemaal, dus in plaats dat wij op moeten zoeken welke drivers je draait, zou jij eigenlijk gewoon je versienummer moeten noteren. :+
ForceWare Release 80
Version: 84.2
die toevallig?

Als ik zoek op het internet kom ik er achter dat er geloof ik ook nog geen fix voor is.
Zie ook deze link die wijst naar de nVidia Forums.
Deze bug treft niet alleen nVidia kaarten ook ATi kaarten hebben er last van (gehad?).

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 07-06-2006 17:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.