"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
|we live in the history of a mad man Mr. G |
heb er zelf te weinig tijd/verstand van..
en ik wil wel zelf goede admin kunnen zijn.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
ik heb het hier nu op een P2 233MMX met 96 mb mem en t draait wel goed, gewoon zo min mogelijk instaleren
dus alleen wat je echt nodig hebt.
misschien voor jou ook een optie?
Wat niet is kan nog komen.Op vrijdag 26 januari 2001 13:07 schreef tbusquet het volgende:
...
heb er zelf te weinig tijd/verstand van..
...
Linux is super in beveiliging en downloadlimieten.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
kan geen dagen offline zijn.
Heb wel boeken gekocht over Linux.
maar is nog te lastig.
WinNT 4 Server is zwaar genoeg voor deze hardware om het nog een beetje te laten performen.
Als je ze in wilt laten loggen e.d. zul je een domein aan moeten maken, en in het inlogscript mee moeten geven wat de persoonlijke schijf voor elke gebruiker is. Deze maak je gewoon aan op je server, of je met NTFS de maximale groote aankan geven weet ik niet precies, anders kun je denken om voor elke gebruiker die je hebt een aparte partitie aan te maken die je vasstelt op een groote. Dit is dan gelijk de maximale groote die ze mogen gebruiken op je server.
Het instellen van de maximale bandbreedte en downloadlimiet is een ander verhaal, of je dit in Winroute in kan stellen weet ik niet. Misschien dat je dit in MS Proxy in kunt stellen ergens het moet namelijk wel kunnen ergens, ik heb het wel ergens gelezen dat het kan, maar waar precies?\
De NTFS partities kun je over het netwerk gewoon zien omdat je deze shared en bekijkt met het SMB protocol van Microsoft.
of heb je die niet staan ergens?
dan heb je nl ook ff de tijd om de server goed in te richten nl want reken er maar op dat het niet de eerste keer compleet goed gaat zonder fouten enz!
thanks again !