[Linksys WRT54GS] Firmware Terugzetten

Pagina: 1
Acties:

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een probleem met mijn linksys WRT54gs versie 4.
Deze is/was draadloos aangesloten op 2 pc's nemelijk pc1 beneden (heel slecht bereik en wegvallen) pc2 boven (1e etage goed bereik).
Ik wilde het vermogen van de router omhoog schroeven door er een andere firmware op te zetten namelijk DD-WRT. Deze was correct geupload en werkte perfect (Dit heb ik gedaan met me laptop die ik met een utp kabel had verbonden aan de router). Echter had het opschroeven geen effect op de plek waar pc 1 staat. Dus wilde ik weer de orginele linksys firmware uploaden. De upload ging vlekkeloos en het leek allemaal te werken tot dat de router moest herstarten. Ik kon niet meer in de webinterface komen, ik kreeg geen ip adres toegewezen, pingen naar de router werkte niet en het powerlampje bleef maar knipperen.

Ik heb verschillende threats gelezen waaronder: http://forum.bsr-clan.de/ftopic593-0-asc-0.html

Doordat ik eerst pin 15&16 had doorverbonden kreeg ik geen ping toen heb ik pin 16 met de ground verbonden resultaat geen ping toen heb ik pin 5&6 verbonden en ik kreeg een ping. Ik natuurlijk heel erg blij. Ik heb toen met een TFTP tool geprobeerd de firmware te uploaden dit lukte echter niet. Ik heb mijn netwerk instellingen handmatig ingesteld:

IP adres: 192.168.1.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Geteway: 192.168.1.1

Hier mee werkt een ping dus wel. Ik kan me instellingen niet op automatisch zetten want dat krijg ik geen IP toegewezen.

Nu is mijn vraag hoe kan ik het beste nu de nieuwste firmware uploaden naar de router.

System Spec

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Uhm, met tftp lijkt me?

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Klopt heb ik meerdere malen geporbeerd echter kreeg ik steeds een timeout.
Inmiddels heb ik contact gehad met Linksys en hun het vehaal voorgelegd en ze stelde voor om het product om te wisselen in de winkel.

Probleem is dus verholpen

System Spec