Live! of A3D

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18
Gan een putertje kopen en nou mot ik een geluidskaart hebben..
Welke is nou beter, de Live!1024 of de A3D? Ik heb de beschiking over 4 kanalen..

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zou een Vortex II 2500 pakken... kost wel wat, maar dan heb je ook iets... (En een vette blauwe PCB :))

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Euhr... Tim, dat licht eraan, waar hecht je meer waarde aan, aan geluidskwaliteit of aan surround effect, voor goed A3D effect moet je maar meteen een surround versterker met 4 boxen uitgang hebben. Wat je nu hebt heeft A3D weinig zin... SBLive! heeft betere kwaliteit, maar veel minder surround effect

Verwijderd

We praten dus over de SQ2500 he?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18
Nee, we praten over Live! en A3D..
En ene Vortex waarvan de hele wereld nog niets van afweet als ik de zoekresultaten zo bekijk...

Verwijderd

Voorlopig zou ik kiezen voor de Live!

A3D werd gemaakt door Aureal, en is tegenwoordig failliet.
Je moet maar afwachten of ze ook drivers in de toekomst zullen blijven ontwikkelen en up-daten...

Verwijderd

de SQ2500 is dus de laatste A3D kaart van Aureal, en LIVE! is een geluidskaart (DON'T BLAME ME IF I MAKE A MISTAKE AGAIN!), a3d niet, a3d is een methode om 3D weer te geven
SQ2500 heeft A3D 2.0 en EAX (EAX bij Aureal is dus heel erg slechs)
LIVE! heeft EAX

Verwijderd

en LIVE! is een videokaart
Een wat????????????

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 13:47
EAX, A3D = geluids api's
Creative, Aureal = geluidskaart producenten
Creative Soundblaster live! = geluidskaart van creative.
Aureal SQ2500 = geluidskaart van Aureal

Vortex 2 chipset van aureal geluidskaarten...
Aureal is niet failliet maar heeft wel een (zeer) slechte financiele periode achter de rug.

Wat ik begrepen heb is dat Aureal echte 3D audio positioning, terwijl Soundblaster alleen leuke reverb special effects heeft die weinig met 3D audio positioning te maken hebben, worden door veel gebruikers als leuk ervaren omdat ze er 'leuk' hun muziek ermee kunnen vervormen. Bovendien kan de een spelletjes programmeur special effects kiezen voor bepaalde locaties zodat het klinkt als een grot of als een concert hal. Maar dit heeft niks met 3D audio positioning te maken dat wordt alleen gedaan door Aureal(en 1 of 2 anderen maar niet Creative!)

Voordeel van Soundblaster:
leuke geluidseffectjes en driver ondersteuning voor de meeste operating systemen.

Voordelen Aureal: Echte 3d positioning van het geluid in een spel (mits de programmeur er gebruik van heeft gemaakt).

Verwijderd

Precies...met Live! heb je 4 point surround boxen nodig om een beetje 3d sfeer te creeren. Dat :r dus.

Met A3D heb je maar 2 boxen nodig. 4 is heel mooi, maar hoofdtelefoon blijft het beste. (geen geluid van buiten af)

M.a.w. Live! geeft geluid uit de boxen (bv links achter een geluidje komt links achter uit de box). A3D berekent het helemaal hoe je oor het zou waar nemen en is dus goed waarneembaar met 2 boxen, 4 boxen weet ik niet maar lijkt me nog mooier omdat je dan het OOK nog eens achter je hoort.

Met live kan je ook alleen "2d" dingen horen: Voren naar achteren en alles daartussen (via de boxen..Duh) maar A3D kan ook boven en onder je en is daardoor ECHT 3D geluid. Ik heb die SQ2500 besteld en ik hoop dat ik hem maandag binnen heb. Een buurjongen heeft hem uiteraard ook meteen met mij bestelt.

In de winkel heb ik hem nog nergens gezien en tja..met z'n tweeen splits je gewoon de verzend kosten :)

De SQ2500 heeft ook een soort optische uitgang (lees digitaal, precies weet ik het niet want ik ben r niet zo'n ster in dat "sound" gebeuren.)

Nog een voordeel qua geluidsqualiteit is dat A3D is berekent, het klinkt dus zoals je het zou moeten horen. Live! gebruikt er een tabelletje voor. Bv A3D berekent hoe het word gekaatst tegen de muur etc. Live! is daarom leuk als je af en toe een spelletje speelt en meer gaat voor "2d" geluid zoals CD'tje MP3'tje etc. Als je voornamelijk spellen speelt MOET je A3D kopen. A3D is gewoon superieur ten opzichte van andere manieren. Het is zoals de eerste 3DFX kaart.

Met Live! speel je met software (wel leuk), met A3D speel je met een Monster 3D met hardware acceleratie in 640x480.

Helaas heeft al dit rekenwerk wel een nadeel: belasting op de CPU :'(. Gelukkig is de qualiteit die je er voor krijgt het meer dan waard. :)

Verwijderd

Lees EAX waar Live! staat en die CPU belasting is niet zoveel. Wat betreft het failliet zijn etc..Als ze failliet zouden zijn word het wel overgenomen, A3D is nou eenmaal superieur. En zo niet, met de SQ2500 heb je altijd nog EAX ondersteunig. Ook is het een hele snellle kaart en dat willen we natuurlijk.

Ik kan niet wachten tot ik hem heb. :(

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
A3d is kw ruimtelijke geluiden superieur aan die liven creative, in z'n beetje alle testen kom die a3d van aureel, maar om het beste effect te bereiken moet je toch echt gewoon een goede hoofdtelefoon opzetten

!!!!!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:56

ken

lk

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:56

ken

Ik heb de Aureal sq2500 eergisteren binnengekregen en ik moet zegge het is echt SUPER
Ik had hiervoor een creative live player gehad en ik vond die ook best wel goed maar die was plotseling kapot gegaan en ik moest dus voor een nieuwe zoeken. Ik dus een paar geluidskaarten previews doorgelezen en bij de meeste testen zeiden ze dat A3D toch wel supergoed klinkt
uiteindelijk kwam ik uit bij de aureal sq2500
bij alle testen kwamen ze goed uit de bus
dus ik zoeken waar die kaarten te koop zijn www.comptechworld.nl en www.hard-ware.nl
hadden ze alleen dus ik bij comptechworld besteld (was iets goedkoper)en eergisteren binnengekregen.
onder spellen hoor je het verschil echt duidelijk. je hoort echt waar het geluid vandaan komt voorbeeld: onder Quake III kan men A3d aanzetten, als je dat doet dan is het geluid echt GOED. Je hoort waar je tegen stander vandaan komt.Als je van acher geschoten wordt dan hoor je dat goed uit je speakers. Bij de demo wat je bijkrijgt hoor je ook heel goed de A3D geluid
Je ziet dan een helicopter rondvliegen. Je hoort dan het geluid ook ronddraaien dus heeel realistisch. Ik wist niet dat het zooo goed was. dus ik kan maar 1 ding zeggen gewoon eeen soundkaart met A3D
alleen ben ik bang voor driver support.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ja, die drivers support, maar volgens mij gaat die SQ2500 wel errrug goed lopen, dus ze zijn nog te redden..

Iedereen maakt weleens een typfoutje, ik wist ook wel dat SBLIVE! een geluidskaart is hoor :) maar ik zit laatste dagen zo met videokaarten dat dat het enige is wat ik nog kan zeggen :)

Ow ja, tip voor de echte gamers --> Dolby maakt een 3D-Surround koptelefoon met positioning ondersteuning, als je die nou eens met SQ2500 combineerd --> Cool 3D!
Das wel tof in Quake!

Verwijderd

ik heb ze nu alle twee (live! full en sq2500) en ben errug tevreden over de sq2500 klinkt gewoon beter

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
A3d2.0 + KOPTELEFOON = beste voor 3d sound

Verwijderd

maar is a3d ook geschikt voor dvdtjes? En is het ook veel beter dan live 5.1?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
Op donderdag 23 augustus 2001 00:41 schreef boriz het volgende:
maar is a3d ook geschikt voor dvdtjes? En is het ook veel beter dan live 5.1?
|:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Verkeerde forum, hoort niet in HA.
Pagina: 1