[Mengpaneel] Welk mengpaneel tot hooguit €200,-

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Hoi,

Ik heb onlangs een versterker gekregen (2x200W / 400W Bridged). Deze kan voor een klein prikki weer gerepareerd worden. Echter wou ik er nu ook graag een mengpaneel bij hebben. Ik ben binnenkort bezig en heb dan een budget te besteden tot €200,-. Ik ben op zoek naar een goed mengpaneel. Echt ervaringen heb ik er niet mee, maar weet wel zeker dat voor € 200,- iets moois te koop is. Ik heb wel eens met mengpanelen gewerkt, maar heb geen idee van wat goed en wat "slecht" is.

Ik ga hier af op winkelwaarde mixers. Dus tot € 200,- winkelwaarde. Op marktplaats is ook genoeg te koop, maar ik weet niet hoe dergelijk spul behandeld is. Verder wil ik wel graag gebruik kunnen maken van garantie mocht dat nodig zijn.

Wie zou me advies kunnen geven. Het liefst opgedaan uit ervaring.
De versterker die ik heb gekregen is de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://217.121.8.171/smp4000.jpg
Samick SMP-4000
tnx

[ Voor 8% gewijzigd door LollieStick op 06-06-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dan zul je toch eerst even aan moeten geven wat je er precies op aan wilt sluiten. Want je hebt een alecto van 200 euro met tig aansluitingen, maar als je d'r maar 2 nodig hebt kun je beter iets met meer kwaliteit kopen ;) Daarnaast is dit volgens mij al veel vaker op GoT voorgekomen - wat had je zelf al gevonden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Ik had via een kennis van me wel iets van JB Systems gehoord met naar ik meen 8 kanalen.

Ik ga er sowieso een computer op aansluiten en 2 cd-spelers. Verder komt er misschien nog een DVD op, maar dat zou eventueel ook via de PC kunnen. Een microfoon heb ik ook al, die komt er uiteraard op. Extra microfoons is ook wel handig.

Momenteel kan ik alles lenen, maar vind het veel prettiger het zelf te hebben. Luidsprekers blijf ik eerst lenen. Dat zijn 2x 400W Dynacord speakers + 2x 400W Dynacord subs.

Wat betreft het vaker voorkomen van deze vragen. Ik ben totaal niet thuis op dit forum. Ik was voorheen veel actiever in NOS. Daarbij komt dat ik gewerkt heb met apparatuur dat tenminste werkt en al kant en klaar afgeleverd was. Waaronder apparatuur in de plaatselijke discotheek (Electro-Voice) en gehuurde en/of geleende apparatuur (Dynacord/Electro-Voice)

[ Voor 27% gewijzigd door LollieStick op 06-06-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik weet wel dat berhinger ruist, maar dat het daarom gelijk slecht is weet ik niet. Je zou kunnen kijken naar Dateq maar dat gaat ver buiten je budget.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Hehe... overdrijven hoeft ook niet hoor >:)
Had ik maar zo veel geld om uit te geven, maar of af en toe eens een feestje verzorgen
nou zo veel geld alleen voor een mengpaneel moet kosten.... Ik ben geen professionele discotheek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem gewoon een behringer mengpaneel. ik heb zelf een studiotje en gebruik wat betere stand alone pres maar de preamps van behringer zijn heel goed. absolute beste bang for the buck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OK, dus even qua ingangen: aangenomen dat je ook 2 mp3's door elkaar heen wilt mixen, heb je dus minimaal 4 stereo aansluitingen nodig. 2 voor je cd-spelers en twee voor je 2 geluidskaarten in je PC (want anders kun je geen 2 MP3's met je mixer door elkaar mixen :P ).
Microfoon-ingang d'r bij...platenspelers :?
Klinkt idd als iets als Behringer etc. Maar als ik jou was zou ik eens op de site van Feedback kijken, die hebben vast wel wat leuks staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Ok. We hebben hier een dealer van Behringer in de buurt en mijn oog is nu gevallen op dit exemplaar: Behringer UB1622.

Afbeeldingslocatie: http://www.oje.nl/images/produkt/ub-1622_small.gif

Specs:

* 4 mono / 4 stereo kanalen
* Ingebouwde digitale effectsectie(delay/Echo/Flanger e.d)
* 2 x aux send per kanaal
* 3 x parametrische EQ per kanaal
* 2 sub groups
* 48 V phantom voeding
* Invisible MIC preamps

€ 213,00

Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10 16:05
Hmmz, bekend paneeltje O-) , tijdje geleden nog mee gewerkt, voor het geld best goed... maar het blijft Behringer. :X. Tijdje geleden had gast waarvan ik apparatuur altijd leen een ander tafeltje voor ook maar kleine +200 euro dacht ik... Die vond ik zelf stuk prettiger werken dan Behringer, voelde heel stuk robuuster aan... ik zou alleen het merk niet meer weten :?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik meen te herrineren dat ik pannasonic wel prettig vind.

maar ik weet niet wat die kost.
Berhinger is opzich voor een bedroom dj best prima.
als je nou grote faasten me 200+ man moet draaien dan kun je ook wel een inverstering wagen.

offtopic:
Dynacord is zooooooo vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 20:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

http://www.feedback.nl/?id=55&b=SPIRITES
SoundCraft ES - €379,-

En diverse Behringer tafeltjes. http://www.behringer.nl/
YoramScheer schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:57:
Ik weet wel dat berhinger ruist, maar dat het daarom gelijk slecht is weet ik niet. ....
Behringer ruist niet meer of minder dan een gemiddelde low-budget soundcraft, alesis, alecto, jb-systems of D&R tafel.

Wel mag je bij alle behringer tafels rekening houden met de beweegbare delen. (faders, potmeters en schakelaars). Die zijn bij Behringer het 'minst'. Maar; bij gewoon gebruik zonder grof met spullen om te gaan kan je daar lang en goed en goedkoop plezier van hebben.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Laatst online: 17-10 22:13

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Wat voor soort mengpaneel zoek je?
Als je meer CD's wil draaien is een DJ-mixer beter, die hebben een crossfader wat wel makkelijk is.
Dat beheringer paneel is meer voor live muziek te mixen, de effecten (delay) die er op zitten kun je bijvoorbeeld gebruiken over de zang zo dat het wat minder plat klink.

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:44

Tank80

Cyanide&&Happiness

misshien is dit wat ?

best een redelijke mixer voor het geld en 4 schuiven is wel genoeg hoor :) (je kan ze ook nog omschakelen dus eigenlijk zijn het er 8 en de mic gaat apart)

[ Voor 16% gewijzigd door Tank80 op 08-06-2006 22:25 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Zo, even een weekendje er tussenuit en allerlei replies waar ik vast wel wat mee kan (en lelijk verbrand :( ).

Die van JB Systems is wel leuk, alleen is het helemaal niet zeker of er maar 1 microfoon op komt. Het kan best dat er meerdere op komen. Alleen al bij onze familiefeesten zijn vaak meerdere microfoons benodigd en dan zijn meerdere microfoon ingangen wel lekker. Crossfading, is wel leuk, maar is geen must.

Ik gluur nog even verder. Ben vrijdag pas jarig en als ik niet echt iets vind wat geschikt is, spaar ik nog even door (moeilijk >:))

[ Voor 3% gewijzigd door LollieStick op 12-06-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je eens 2de hands gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7579

mits netjes afgedekt en niet on the road gebruikt goed voor jarenlang plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Die had ik inmiddels ook gevonden maar dan goedkoper bij N-joy. Dacht inderdaad dat die wel goed geschikt voor me was. Wat bedoel je met goed afgedekt? In originele doos opbergen o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 07:14

Eleison667

from other space

ik heb zelf een paar jaar geleden een soundcraft compact 4 gehaald.

Bevalt me echt prima, zit er atm muziek door te luisteren. Hij is niet zo groot maar de geluidskwaliteit is (was) voor zn prijs geweldig. Ik weet niet of die lui nogsteeds panelen maken met een goeie prijs/kwaliteit verhouding, maar het is zeker een merk om ff naar te kijken!!

En je kan natuurlijk altijd ff bij de feedback ofzo langsgaan, met een beetje mazzel kom je daar iemand tegen die er zowaar verstand van heeft ;)

En je zegt dat je er een computer op aan wil sluiten. Daar is deze ideaal voor. (issie volgens mij zelfs voor ontworpen!!) Doe ik zelf ook. De records ins en outs naar mn terratec. Maar omdat dit de 4 is gaat het je niet lukken er 2 cd spelers EN een dvd speler op te prikken.

Dus misschien een grotere versie kopen? ;)

Als je specifieke informatie wil over iets dat met mn mengpaneel te maken heeft hoor ik het wel.

Cheers.

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
LollieStick schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:31:
Ik gluur nog even verder. Ben vrijdag pas jarig en als ik niet echt iets vind wat geschikt is, spaar ik nog even door (moeilijk >:))
Wat ga je er exact mee doen en wat moet er ongeveer op kunnen? Wil je er de dj mee uit hangen, gaat het gewoon als knooppunt van kabels dienen etc etc etc.

Ik heb zelf heel vaak dj gear ter review voor mijn site en heb deze mixer ooit eens voor een scheet en 2 knikkers op de kop weten te tikken. Die staat nu dus tussen mijn eigen dj setup en test setup + rand apperatuur.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1