Toon posts:

[Photoshop] 3D Tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden zag ik een flyer, met een hele vette tekst nu ben ik al een tijdje bezig met photoshop, maar nu heb ik geen idee, hoe dit gemaakt is. Ik heb al naar tutorials gezocht, maar zo mooi, kan ik het niet krijgen. Is dit wel mogelijk in
Photoshop?

Afbeeldingslocatie: http://www.onze-computer.demon.nl/lastscan.jpg

het gaat om de "WOW!"

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 19:17
Met heel veel gedoe kan je dit vast wel maken in Photoshop maar ik denk niet dat de createur hiervan dit alleen in Photoshop gemaakt heeft. Denk meer aan beginnen met de tekst in Illustrator en dit 2D vector verhaal importeren in een 3D packet en daarin roteren, van een surface voorzien en lichtbronnen etc. toepassen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Inderdaad, dit zou eventueel met heel veel moeite in Photoshop te maken zijn, maar een 3D-pakket is in dit geval veel handiger en sneller.

Verwijderd

Dit soort dingen maak je heel simpel met het progje Xara3D. Eenvoudig tekst invoeren, font kiezen, camera standpunt bepalen, schaduw al dan niet toevoegen etc etc, en dat allemaal kant en klaar ingebouwd. Exporteren als een .bmp of een .gif en dat als layer gebruiken in Photoshop. Hoe makkelijk wil je het hebben ? :)

http://www.xara.com/products/xara3d/
linkje ziet er wat betrouwbaarder uit ;)

Succes

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2006 11:21 ]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 12:06
Met Maja 3d Is het ook mogenlijk om tekst in 3d te zetten en dan op te slaan als .psd. Zodoende kan je het weer makkelijk bewerken in photoshop.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:22:
Dit soort dingen maak je heel simpel met het progje Xara3D. Eenvoudig tekst invoeren, font kiezen, camera standpunt bepalen, schaduw al dan niet toevoegen etc etc, en dat allemaal kant en klaar ingebouwd. Exporteren als een .bmp of een .gif en dat als layer gebruiken in Photoshop. Hoe makkelijk wil je het hebben ? :)

quote dan ook niet :P

Succes
Link dan wel effe naar de "eigen" site ;)

http://www.xara.com/products/xara3d/

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2006 11:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Damn, wordt weer eens goed geholpen hier, ik ga even kijken wat ik kan doen, dan kan ik jullie ook een beetje het resultaat laten zien.

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-01 20:09

2mb

Met Illustrator moet je ook wel wat voor elkaar kunnen krijgen. Neem een bold font, een paar kleurtjes en het 3D bevel effect en je krijgt al zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/1504/wowillustrator8il.th.png

Misschien dat je er wat aan hebt :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Verwijderd

Hey hey, ik gebruik 3dmax en zet die vof (angle) heel hoog zodat het eigenlijk niet meer klopt dat fisheye vision en dan met een green og bleuscreen uitrenderen , dan kan die toverstaf in photoshop de selectie mooi uitknippen en dan plakken in een laag. oh ja in een 3d proggie lekker veel lichten en schaduwen erop en maybe een bump map en dan krijg je geen WOW effect maar een DDDAMN effect.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
vast wel, fisheye effect heb je niet echt nodig nu, en voor transperantie, render naar een .tga :)

Verwijderd

Snelle opzet +/- 5 minuten werk
Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/got/wow_idee.jpg

Dit is even een snelle opzet om het idee proberen na te maken, als
je er meer tijd aan besteed kan je wel tot het gewenste resultaat komen.

- Gele layer maken met de tekst WOW!
- Zelfde layer erachter plaatsen in het zwart
- Die zwarte layer blijven dupliceren en steeds verder schuin naar achter plaatsen (tot dat je het gewenste schaduw effect hebt.
- eerste layer geef je een innershadow (size 0px distance 10 of 11)
- eerste layer dupliceren gradient overlay geven (kleuren geel, wit, donkergeel)
- Die layer selecteren
- Select -> Modify -> contract (4 of 5 invullen)
- ctrl+x (knippen)

Dit is een sloridige uitleg, maar het is wel te doen in photoshop

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Word Art in Microsoft Word 8)

Nee maar met Xara ofzo kan je dat wel maken

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:01:
Snelle opzet +/- 5 minuten werk
[afbeelding]

Dit is even een snelle opzet om het idee proberen na te maken, als
je er meer tijd aan besteed kan je wel tot het gewenste resultaat komen.

- Gele layer maken met de tekst WOW!
- Zelfde layer erachter plaatsen in het zwart
- Die zwarte layer blijven dupliceren en steeds verder schuin naar achter plaatsen (tot dat je het gewenste schaduw effect hebt.
- eerste layer geef je een innershadow (size 0px distance 10 of 11)
- eerste layer dupliceren gradient overlay geven (kleuren geel, wit, donkergeel)
- Die layer selecteren
- Select -> Modify -> contract (4 of 5 invullen)
- ctrl+x (knippen)

Dit is een sloridige uitleg, maar het is wel te doen in photoshop
Kijk ff goed naar dat plaatje... je ziet duidelijk schaduw en lichtval. Ook zijn de letters niet standaard maar overlappen elkaar min of meer waardoor een deel van de W wordt weggesneden. Dit is gemakkelijk te doen in Illustrator en dan bewaren als importeerbaar bestand voor een 3D pakket.

Verwijderd

Merijn70 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:14:
[...]

Kijk ff goed naar dat plaatje... je ziet duidelijk schaduw en lichtval. Ook zijn de letters niet standaard maar overlappen elkaar min of meer waardoor een deel van de W wordt weggesneden. Dit is gemakkelijk te doen in Illustrator en dan bewaren als importeerbaar bestand voor een 3D pakket.
Als je goed in mijn bericht kijkt dan zie je dat het in 5 minuten gemaakt is, en als je er langer achter gaat zitten je echt wel het gewenste resultaat kan krijgen. Was gewoon om aan te geven dat het best in photoshop te doen is, niet om een perfecte kopie te laten zien. Ik bedoel ik zie ook wel dat het lettertype niet klopt, uitroepteken niet klopt etc..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 16:48 ]

Verwijderd

Ja, maar sowieso is het handiger om het idd eerst in illustrator te maken en dan te importeren in een 3d-programma, zoals hier al een paar keer eerder werd gezegd. Jouw photoshopwerkje mag dan 5 minuten in beslag genomen hebben, die slagschaduw is op totaal de verkeerde manier gemaakt. Door het dupliceren van layers met zwarte tekst krijg je een kartelrand waarmee je nog een brandkluis kunt openzagen...

Als je met illustrator (of een ander vectorprogramma werkt, kan dus ook meteen een 3d-progje zijn) heb je alles als vectoren en is het zo zacht als een babykont. Daarbij kun je schalen tot je een tekst hebt die je van links tot rechts over de maan kunt plakken zonder ook maar één klein stukje kartelrand te krijgen. Het 3D-programma is zeker voor de finishing touch erg belangrijk, omdat je daarmee erg gemakkelijk de belichting en glimeffecten e.d. kunt regelen.
Illustrator is sowieso te prefereren boven photoshop, omdat je dan met de pathfinder erg gemakkelijk overlappende stukken elkaar kunt laten uitsluiten, zoals o.a. bij het uitroepteken en de W. Met photohop kost dat aanzienlijk meer werk...

Ik wil niet beweren dat het onmogelijk is met photoshop, maar met illustrator/3d-programma gaat het stukken gemakkelijker en netter...
Pagina: 1