Auto maakt kabaal bij optrekken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.623 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:37
Beste mensen ik heb onlangs een Fiat Uno 1.4 uit 1992 goedkoop op de kopgetikt, nu rijdt dit koekblik prima, motorisch lijkt alles ok, ding houdt niet in, trekt lekker door, verbruikt geen olie en zet de buurt ook niet in de zwarte rook. tot zover het goede nieuws, echter wanneer ik in versnelling gas geef, optrekken dus, maakt ie een kabaal van jewelste. Het lijkt op een lekke uitlaat echter dat is die niet, er bouwt wel druk op wanneer die dicht wordt gehouden, het is ook niet het spruitstuk voor zover ik kan bepalen, (geen gesis bij dichthouden uitlaat)
Ook van belang is dat het kabaal alleen ontstaat bij het optrekken, gas bijgeven in willekeurig welke versnelling. (wanneer ik héél langzaam optrek en laag in de toeren blijf in andere versnellingen heb ik nergens last van) Verder is er ook geen probleem wanneer er gas wordt gegeven wanneer ie niet in een versnelling staat.

Mijn conclusie zou zijn dat het de einddemper is die problemen geeft, echter deze is recentelijk vervangen (net als de kat). Dus de vraag is of dit probleem ergens anders zijn oorsprong kan hebben of dat de 'nieuwe' einddemper toch defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is 't een hoog 'jankend' geluid? Want dan lijkt 't me een of andere snaar. V-Snaar schijnt 't niet te kunnen zijn, maar de distributie-riem ofzo hoor ik wel eens vaker.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:37
Osiris schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:21:
Is 't een hoog 'jankend' geluid? Want dan lijkt 't me een of andere snaar. V-Snaar schijnt 't niet te kunnen zijn, maar de distributie-riem ofzo hoor ik wel eens vaker.. :)
Niet bepaald een hoog geluid, het is echt te vergelijken me een lekke uitlaat, zeg maar geknetter dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Zit er niet een flexibel deel in de uitlaat. Wat door het kantelen van de motor uitgerekt wordt en dan wel lekt. Ik heb het wel eens eerder meegemaakt bij zoiets.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Is 't een hoog 'jankend' geluid? Want dan lijkt 't me een of andere snaar. V-Snaar schijnt 't niet te kunnen zijn, maar de distributie-riem ofzo hoor ik wel eens vaker..
Als je distributie-riem doorslipt kun je vervolgens bij de meeste auto's je cylinderkop als deurstop gebruiken..

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 08-06-2006 10:23 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 17:02
FragDaddy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:23:
[...]

Als je distributie-riem doorslipt kun je vervolgens bij de meeste auto's je cylinderkop als deurstop gebruiken..
Distributie riem die doorslipt is inderdaad nou niet het meeste ideale wat je kunt hebben. Dat zal het ook niet zijn overigens.
Ik ga voor de uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:23:
Ach, je moet het altijd positief zien. Je hebt dan de reden om een billet cilinderkop te monteren :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40
Auto maakt kabaal bij optrekken
Mijn auto maakt ook kabaal bij het optrekken, maar dat komt meer omdat het een Delta Turbo is en niet zozeer dattie gaar is oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Kan je span/druk rol zijn bij je distributieriem. Ooit gehad met mijn 460, gelukkig in een woonerf. Meteen auto uitgegooid. Als het op de snelweg was gebeurd had ik mn motorblok bij elkaar kunnen vegen.

Maar hang je hoofd eens boven je motorblok en vraag iemand anders om die gaspedaal in te stampen. Dan hoor je waar t vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 10:52

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

De tandwielen in je versnellingsbak missen niet een paar tanden toevallig?

Wat wel kan zijn, is dat door het optrekken je blok kantelt en er iets gaat wijken, waardoor bijvoorbeeld je luchtfilterhuis vrij komt van de inlaat, of dat een spruitstuk iets gaat gapen omdattie niet goed vast zit .. iets wat met het kantelen van de motor te maken zou kunnen hebben dus!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Osiris schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:21:
Juist andersom. De V-snaar is een gladde riem, die kan slippen wat hij wil, een distributieriem is getand (of je hebt zelfs een ketting) en moet altijd goed staan of je riskeert flinke schade (niet bij elk blok trouwens).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heeft je uitlaat onlangs een tikkie gehad (waardoor die iets verkeerd hangt wanneer je optrekt) ?

Misschien even de rubbers controleren waar je uitlaat mee vastzit :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als het meer een resonerend geluid is kan het misschien ook de (achterste)motorophanging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

als de motorrubbers zijn versleten dan kanteld je blok erg ver bij gasgeven.
misschien dat dan je uitlaat tegen de auto komt (of open buigt zoals hier boven staat)

voel je een extra trilling in de auto als hij herrie maakt?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 30-06 14:30

mvz

muziek verslaafde

komt de uitlaat mischien tegen hitteschild bij hard optrekken?

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Drijft er olie in je koelvloeistof, of lekt er een beetje olie uit de naden van het blok? Maw, is je blok op sommige plaatsen wat vochtig.
Zoja, koppakking foetsie gereden.

Laat je motor even lopen met de motorkap open, en trek even kort vol aan je gashendel.
Kan je misschien lokaliseren waar het vandaan komt.

[ Voor 30% gewijzigd door Banshee op 08-06-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 30-06 14:30

mvz

muziek verslaafde

Banshee schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:33:
Drijft er olie in je koelvloeistof, of lekt er een beetje olie uit de naden van het blok? Maw, is je blok op sommige plaatsen wat vochtig.
Zoja, koppakking foetsie gereden.

Laat je motor even lopen met de motorkap open, en trek even kort vol aan je gashendel.
Kan je misschien lokaliseren waar het vandaan komt.
mja, welke naden, kan ook gewoon iets simpels als een kleppendeksel pakkingkje zijn. :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Als je de koppaking eruit heb gereden zie je dat echt wel bij de uitlaat, witte rook etc, en als ie helemaal er tussen uit ligt dan heb je gigantisch witte rook pluimen..

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1