Okz bekend probleem zul je zeggen. Tok tok = niet goed. Wat gebeurde er. Ik wou net mijn pc af gaan sluiten toen ik dus tok tok uit de kast hoorde. Voordat ik kon kijken waar het precies vandaan kwam kreeg ik een BSOD en moet ik dus rebooten.
Reboot kwam toen tot mijn promise raid bios en daar bleef hij hangen bij checking discs. Ik werd toch al zenuwachtig want het spul staat in raid 0.
Totale poweroff gedaan en na 5 minuten wachten weer een boot. Die lukte dus feilloos en ik zit nu weer in windows. Kast open en de hdz bekeken. Echter niets te zien / horen.
Maar nu ?
Ik kan ze niet controleren omdat ik geen tool ken die ze in raid kan testen. Ik kan ook smart niet uitlezen.
ondertussen ben ik natuurlijk druk bezig met backuppen (had nog een image van vorige week maar goed nu een nieuwe aan het draaien)
dit is wel alleen van mijn c: en ik raak de rest toch ook niet graag kwijt
Tja zou de hd nu aan het sterven zijn of was het gewoon een kop die even bleef hangen en na de spin down / poweroff nu weer goed staat ?
Ik heb nog nooit eerder een probleem gehad met de hd's
Specs:
asus k8v se deluxe
2 x wd 160 gb in raid 0 (16 maanden oud)
1 x maxtor 200 gb backup (1 jaar oud)
voeding silentmax 480 watt (6 maanden oud)
Ik heb nog garantie op de wd schijven maar dan moet ik natuurlijk wel een defect aan kunnen tonen.
Reboot kwam toen tot mijn promise raid bios en daar bleef hij hangen bij checking discs. Ik werd toch al zenuwachtig want het spul staat in raid 0.
Totale poweroff gedaan en na 5 minuten wachten weer een boot. Die lukte dus feilloos en ik zit nu weer in windows. Kast open en de hdz bekeken. Echter niets te zien / horen.
Maar nu ?
Ik kan ze niet controleren omdat ik geen tool ken die ze in raid kan testen. Ik kan ook smart niet uitlezen.
ondertussen ben ik natuurlijk druk bezig met backuppen (had nog een image van vorige week maar goed nu een nieuwe aan het draaien)
dit is wel alleen van mijn c: en ik raak de rest toch ook niet graag kwijt
Tja zou de hd nu aan het sterven zijn of was het gewoon een kop die even bleef hangen en na de spin down / poweroff nu weer goed staat ?
Ik heb nog nooit eerder een probleem gehad met de hd's
Specs:
asus k8v se deluxe
2 x wd 160 gb in raid 0 (16 maanden oud)
1 x maxtor 200 gb backup (1 jaar oud)
voeding silentmax 480 watt (6 maanden oud)
Ik heb nog garantie op de wd schijven maar dan moet ik natuurlijk wel een defect aan kunnen tonen.