Toon posts:

Verbinding valt weg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik in het goeie gedeelte zit van het forum maar probeer het.

Wat heb ik :
Windows 2K3 E. draaien, icm een Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet en een Intel(R) PRO/100 VM Network Connection erin zitten. De broadcom is netwerkkaart wat verbonden zit tussen mijn modem( Linksys WAG54G V.2 icm ''Firmware Version: 1.01.27Beta ''). De Intel zit op een Cisco 10/100 switch, en verdeelt het over mijn netwerk hier thuis.

Wat is mijn probleem :
De verbinding valt om de anderhalf uur uit, als ik via een ''bittorrent'' iets naar binnen sleur. Hierbij valt op via remote desktop, dat de Broadcom niets meer doet. Ontvangt en verzend geen pakketjes meer. Kan dan ook niet meer de modem benaderen. Hier bij dacht ik gelijk aan de hoeveelheid connecties die een torrent gebruikt, en dat de kans is dat de modem vastloopt groot is. Dus heb mijn modem aan en uit gezet. Dit levert echter geen oplossing. Dus ik reboot de Win2k3 machine, en wat schikt mijn verbazing...de verbinding tussen de modem en de server is weer constant gebracht. En kan vrolijk internetten. Dus ik start mijn torrent weer op, en het gebeurt weer. Kan mijn NIC kapot zijn? Foutje in Win2K3 ? Kwaaltje ?(Hier twijfel ik sterk aan, aangezien ik hiervoor nooit problemen heb gehad met de zelfde client. En modem/server config(niets veranderd).

Wat heb ik geprobeert :
Google, dit levert alleen maar een patch op voor Windows Xp om de connectie limiet omhoog teschroeven. Maar dit is niet van toepassing, aangezien ik zelf 2K gebruik. En de server 2K3.
Verder de Win2k3 machine geupdate, altans geprobeert maar hij was up2date. Er zijn geen hardware conflicten of dergelijken. De verbinding valt voor 6 pc's in het huis weg, dus aan mijn eigen pc ligt het ook niet.

Verdere (wss niet boeiende) info:
Mijn server is een Dual Xeon 1.7 ghz, en bevat 512 MB RDRAM geheugen.
Mijn eigen pc, waar ik op werk is een Dual Xeon 2.8 ghz, en bevat 1 Gb ECC geheugen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Waarom hang je die Linksys niet direct aan de switch? DHCP uit en dan de server ook vanuit 1 netwerkkaart aan de switch en die DHCP uit laten delen? Nu routeer je al je verkeer over de server, lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? ff DNS instellen op die 2k3 server en alle clients DNS naar server laten verwijzen.

GrtZ

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:02
Hoe hoog staat je max simultaneous connections van je p2p programma?

Ervaring leert om niet meer dan 60% van de upload capaciteit en 60% van je max connections van je verbinding te gebruiken. Mijn Speedtouch heeft een max connections van 250. Andere modem/routers kunnen er vaak 1024 aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:44:
Waarom hang je die Linksys niet direct aan de switch? DHCP uit en dan de server ook vanuit 1 netwerkkaart aan de switch en die DHCP uit laten delen? Nu routeer je al je verkeer over de server, lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? ff DNS instellen op die 2k3 server en alle clients DNS naar server laten verwijzen.

GrtZ
Ik wil het graag kunnen monitoren, wat er gebruikt word etc. Welke pc's, welke tcp connecties bijv gebruiken. Daarom heb ik het zo aangesloten. En kon het voor Win2k3, met Clarkconnect per ip de snelheid limiteren(is wel zo handig met vaders;)). Verder is er geen reden bij.
Maar werkt dat beter ?
EricJH schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:52:
Hoe hoog staat je max simultaneous connections van je p2p programma?

Ervaring leert om niet meer dan 60% van de upload capaciteit en 60% van je max connections van je verbinding te gebruiken. Mijn Speedtouch heeft een max connections van 250. Andere modem/routers kunnen er vaak 1024 aan.
Max peer connection connections staat op ''no limit''. Maar aangezien een modem reboot niets uitmaakt, en het lijkt alsof één netwerk kaart op ze gat gaat....moet dit toch niet uitmaken? Of heeft die netwerk kaart misschien max connections ?
Als het toch aan de connections ligt...snap ik het nog niet...ik heb hiervoor vele male snellere torrents gehad die toch men maximale eruit pompten zonder enige probleem(1350 kb/s, en als ik seede ook z'n 115 kb/s). Toen had ik ook geen problemen!

• EricJH
Bestaat er los van je max peer connections ook een max simultaneous connections in de door jou gebruikte software? Dit is een ander ding. E Mule en Azureus hebben het als instelbare parameter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het niet staan, ik gebruik ABC als client.

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:39:
Ik zie het niet staan, ik gebruik ABC als client.
Die ken ik niet...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met de Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet netwerkkaart.

Ik heb XP en zit achter een router.

Als dat ding geen On Board apparaat was geweest had ik allang een nieuwe netwerkkaart gekocht :(

• SeatRider
  • Laatst online: 16:22

SeatRider

Hips don't lie

Er zijn veel mensen met een Linksys WRT54G(S) modem met hetzelfde probleem. Bij mij weten is de WAG54 die jij hebt redelijk hetzelfde, op een ingebouwd ADSL modem na. Check onder andere eens hier: WLAN valt uit bij kopieren (WRT54G)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Dus er is iemand met hetzelfde probleem.
Aan de modem ligt het niet denk ik, aangezien ik de modem wel eens restart. En de netwerk kaart geen ene kick geeft, dus ook niet ''cable disconnectéd'' dingen.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Ik heb precies het zelfde probleem, toevalig dat ik nu deze forum ben gekomen dankzij de search

Ik heb

Hardware
Asus SK8N
2x 1GB Kingston geheugen
Opteron 140
500W Antec voeding
5x Seagate HD's
3Com Gigabit netwerkkaart

OS
Windows 2003 server (clean install)

Netwerk
Internet------>Livebox ----> 3Com gigabit switch <------ server

Ik hab deze dit probleem met elke bittorrent client. Het lijkt wel als er teveel connecties zijn Windows 2003 er mee op houd. Zonder bittorrent wekt de server 100% stabiel. Het is ook geen modem probleem aangezien ik direct via de switch nit meer kan inloggen op de server.

Wat heb ik geprobeerd
Clean install
Hardware vervangen (Echt alles vervangen, zelfde probleem)

[ Voor 10% gewijzigd door MoNo79 op 12-06-2006 22:11 ]

Verwijderd

Ik heb net een halve dag lopen klooien met een nieuw e-tech routertje.
Geen verbinding, wel verbinding, op een gegeven moment liep zelfs m'n muis vast en ging de usb aan de haal.
Alles geprobeert tot aan herinstallatie toe, blijkt het zoiets simpels als aarde te zijn.
Je computer moet geaard zijn anders gebeuren er rare dingen. 8)7

• MoNo79
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 01:46:
Ik heb net een halve dag lopen klooien met een nieuw e-tech routertje.
Geen verbinding, wel verbinding, op een gegeven moment liep zelfs m'n muis vast en ging de usb aan de haal.
Alles geprobeert tot aan herinstallatie toe, blijkt het zoiets simpels als aarde te zijn.
Je computer moet geaard zijn anders gebeuren er rare dingen. 8)7
Dat is in mijn geval niet zo. Ik hab het alleen met veel packetjes. Ook is mijn PC prima geaard.

• EricJH
At Pinobot and Bas_Oostland.

Heb je deze overwegingen in beschouwing genomen: EricJH in "Verbinding valt weg." .

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, mijn netwerkkaartje is ook een broadcom onboard gbit kaart. Het probleem kwam bij mij vooral voor wanneer ik een torrent open had staan waar veel peers voor waren, de snelheid maakte niet al te veel uit.

Vaak moest ik mijn systeem/router/modem echt rebooten voordat het probleem was verholpen. Het probleem werd minder na het aanschaffen van een nieuwe router (gewoon een kabelding, Linksys BEFSR41. Als bittorrent client gebruik ik tegenwoordig utorrent (www.utorrent.com), met max global connections op 600. Heb nu eigenlijk geen problemen meer.

Ik zou zeggen probeer even een andere torrent client, met minder max connections, met de laatste drivers van je NIC. Helpt het niet...tsja, dan is iets anders toch de schuldige

• MoNo79
EricJH schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:41:
At Pinobot and Bas_Oostland.

Heb je deze overwegingen in beschouwing genomen: EricJH in "Verbinding valt weg." .
Het heeft niks met mijn internet verbinding te maken maar met mijn server zelf. Ik kan geen connectie meer maken met mijn server. Mijn PC en server zitten direct aan een GBIT ethernet. Zelfs als ik de stekker uit mijn modem er uit haal zou ik gewoon mijn server moeten kunnen benaderen. Echter dit is niet het geval.
Pagina: 1