[OS X] Geschikte webcam gezocht*

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een betaalbare webcamera voor een schoolproject alleen een Apple iSight is met zijn 180euro toch wat aan de dure kant. Weet iemand een goede webcamera voor de mac, voor een redelijke prijs? Advies graag! Ik zie namelijk geen Logitech webcamera bijv. die MacOSX 10.3+ ondersteunt, eigenlijk helemaal geen op de website.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Nou ik heb eerder al enkele Logitech webcams aangeschafd, alleen die werken allemaal niet met mijn 10.4 MacOSX. Terwijl er dus wel software bij zit, alleen dat is allemaal voor 10.3 of lager. Nu dacht misschien heeft iemand hier ervaring met een webcam op de Mac. Ik wil het namelijk gebruiken voor een project op school, en daarvoor vind ik een Apple iSight wel wat aan de dure kant.

Verwijderd

Misschien dat dit helpt:

Linkje!

Heb zelf geen mac dus kan niet voor je testen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 23:17 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Ok, dit topic even opgeschoond. Heb je zelf al enige resarch gedaan via google om te kijken welke webcams ondersteund worden door os x?

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja hoor, je hebt er een paar van Philips, Apple iSight alleen weet niet hoe de kwaliteit van die dingen is. Ik zal er morgen nog eens goed naar kijken.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er is een project voor open-source drivers voor USB webcams onder Mac OS X, er staat alleen niet bij of het ook onder 10.4 werkt, maar aangezien hij eind 2005 nog is bijgewerkt zal dat wel. Er staat ook een lijst met ondersteunde camera's.

http://webcam-osx.sourceforge.net/

[ Voor 9% gewijzigd door Johnny op 06-06-2006 23:49 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Bij http://www.ljs.nl/ hadden ze USB webcams speciaal voor de Mac voor een paar tientjes, anders die ff bellen ?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Ik meen me ook te herinneren dat met iChat alleen firewire cams werken en geen USB. Kan iemand dit bevestigen? Twijfel zelf namelijk.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Eiríkr schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:14:
Ik meen me ook te herinneren dat met iChat alleen firewire cams werken en geen USB. Kan iemand dit bevestigen? Twijfel zelf namelijk.
Out-the-box wel, maar gelukkig heb je iChatUSBCam :)

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Logitech Sphere werkt hier..

-

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

En dat is een hele fijne, en nog erg mooi ook! :)

Deliriant isti Romani.

Pagina: 1