Toon posts:

Celeron d en Celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
BBeste,

Ik ben een server aan het samenstellen die vooral gaat dienen als server op lan party's.
Nu is het ook de bedoeling dat er af en toe een spelletje op gespeeld gaat worden, zoals age of empires 3/ut 2004 enz.

Ik weet dus niet wat het verschil is tussen een celeron d of een celeron.
\het moederbord is socket 478. de videokaart is een 5700 LE.

Is een celeron D beter als een gewone celeron?

Mischien dat iemand me een goede kan aanbevelen, zelf heb de celeron d 325 in gedachten.

Verwijderd

je geeft beetje weinig info over de processors (type)

ik zou zeggen, kijk op balusc.xs4all.nl, zoek de processors op en vergelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
lastige site. Wat bedoel je met weinig info?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Celeron D's worden in verhouding een stuk warmer. Als je de hogere snelheden niet nodig hebt dan zou ik lekker een Northwood Celeron of P4 nemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:54
de gewone Celeron (C) is gebaseerd op de 'oude' Nortwood core met een FSB van 400Mhz en 128kb Cache geheugen :)
De Celeron D is gebaseerd op de Prescot core met eeen FSB van 533Mhz en een cache van 256kb ;)

De Celeron D is dus een velemale sneller dan de Nortwood versie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-06-2006 22:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:17:
lastige site. Wat bedoel je met weinig info?
Nou, precies dat...

Er zijn (mobiele versies niet meetellend) zeker 7 of 8 verschillende types Celeron. Daar is de 'D' een van. Er zit nogal wat verschil tussen een Celeron 'Covington' op 266MHz zonder L2 cache, een Celeron 'Tualatin' op 1400MHz met 256kB L2 en een Celeron C 'Northwood' op 2.8GHz met 128kB L2.

Verder is het "beter dan", niet beter "als"

En de eigenschappen van verschillende CPUs kun je op meerdere sites, waaronder die van BalusC prima vinden. Begin daar eens mee, het opzoeken van specs en wat die betekenen behoort tot de basiszelfwerkzaamheid die we op GoT verwachten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.