mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P
[edit]
Tenzij je natuurlijk altijd vantevoren weet welke variabelen je op moet halen en welke waardes deze kunnen hebben, dan zou ik ze bij de pagina-aanroep netjes allemaal ophalen en valideren.
[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 06-06-2006 22:07 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Thanx, dat is zo. Het zijn er een handjevol die bepalen welke methodes de class moet aanroepen. Ik kan de waarden dus voorspellen en dus ook valse input eruit filteren.--MeAngry-- schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:06:
$_POST en $_GET (oftewel $_REQUEST) variabelen moet je altijd aanspreken op deze manier. (Of je moet register_globals op aan hebben staan, wat niet aan te bevelen is.) Dus of je dat nu vanuit een klasse doet of losse code maakt niet veel uit natuurlijk.
[edit]
Tenzij je natuurlijk altijd vantevoren weet welke variabelen je op moet halen en welke waardes deze kunnen hebben, dan zou ik ze bij de pagina-aanroep netjes allemaal ophalen en valideren.
Even los van het feit of ik ze wel of niet valideer, gewoon in de klasse zetten? Gaat vooral om $_GET vars in mijn script (niet dat die niet met $_REQUEST zijn uit te lezen, maar via URL ?name=value worden ze aangeboden)
mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Meestal komt het hier wel op neer ja.-NMe- schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:24:
Waarom zou je superglobals binnen een class willen gebruiken? Ik maak mijn klassen altijd zo generiek mogelijk. Dat betekent dat ik de class middels de constructor of andere methods waarden meegeef die dan eigenlijk uit $_GET en $_POST komen. Op die manier (parameteroverdracht) werkt je class net zo goed en is deze veel generieker.
Stel je maakt een User klasse, dan lijkt me het me logisch dat je daar bijvoorbeeld (middels de constructor of een login-functie) een $_POST['user'] en $_POST['pass'] in duwt om even een simpel voorbeeld te nemen.
Je gaat niet alleen de login-functie aanroepen om vervolgens daarin de $_POST waardes uit te lezen natuurlijk, dan veeg je bijna het hele nut van klasses van tafel.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ook een idee inderdaad, daar gebruik ik tot nogtoe nog een doodnormale functie voorErkens schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:30:
Zelf maak ik vaak (afhankelijk van het project) een soort "Request" object, waaruit de gegevens opgehaald en gevalideerd kunnen worden, en dan kan het wel handig zijn om in dat object rechtstreeks met die superglobals te communiceren
Overigens maakt dit verder niet veel uit voor de TS, die wil weten wanneer die de variabelen het beste kan aanroepen, maar dat lijkt me nu wel duidelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 06-06-2006 22:33 ]
Tesla Model Y RWD (2024)