zip files down/uploaden

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 18:37

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Sinds kort host ik mijn websites bij Bluehost. Aangezien ik hier 15 gig aan schijfruimte heb, is het ook erg handig voor het delen van grote (legale) files met bekenden.

Laatst had ik een zip file gemaakt met 100 MB aan foto's en deze naar mijn server geupload. Het downloaden van deze file gaat probleemloos alleen het openen helaas niet. De downloader krijgt de foutmelding: The Compressed (zipped) Folder is invalid or corrupted. En dit terwijl het zipje zelf niet beschadigd is.

Ik heb Bluehost een mail gestuurd met deze vraag, maar ze zeggen dat het aan mijzelf ligt en dat zij hier niets aan kunnen doen. Aan mij kan het niet liggen. Ik maak een zip file (met de XP zipper) en upload deze naar mijn server. Dit gaat allemaal probleemloos. Het downloaden gaat dus ook probleemloos, alleen komt het zipje dus beschadigd aan. Hoe kan dit?

Ook valt mij op dat het zipje 100,4 MB groot is, terwijl hij op de server slechts 98,9 MB groot is.

Ik heb het zojuist 3x geprobeerd en steeds met foutmeldingen. Het vreemde is dat ik vorige week ook een zipje had met foto's waarbij het wel goed ging.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gebruik een ftp client zoals Filezilla of FlashFXP, deze clienten kunnen de upload weer resumen als die wordt afgebroken wat zoals jij vermeldt gebeurt is. (anders was wel de volle 100,4 mB aangekomen)

Goedkoop bellen via VoIP

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, ik gebruik WS FTP en die kan ook resumen. Maar de laatste keer is het zipje perfect in 1x aangekomen, zonder resume, maar met foutmelding.
Net getest met zipjes van 200k, 2000k en 20000k en ze gingen alle drie foutloos.
WS FTP is bezig om die 100 MB file weer op te loaden. Ik snap niet waarom dat fout gaat en wat ik er aan kan doen.
Het vervelende is ook dat ik niet weet of het goed is gegaan. Ik moet dan steeds zelf die hele file downloaden om 'm te testen...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Galois schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:28:
Ja, ik gebruik WS FTP en die kan ook resumen. Maar de laatste keer is het zipje perfect in 1x aangekomen, zonder resume, maar met foutmelding.
Net getest met zipjes van 200k, 2000k en 20000k en ze gingen alle drie foutloos.
WS FTP is bezig om die 100 MB file weer op te loaden. Ik snap niet waarom dat fout gaat en wat ik er aan kan doen.
Het vervelende is ook dat ik niet weet of het goed is gegaan. Ik moet dan steeds zelf die hele file downloaden om 'm te testen...
Downloaden? Gewoon kijken of die hetzelfde aantal kB's bevat als het pakketje op je hd. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik vermoed dat je de zip te uploaden als tekstbestand, niet als binary. Dat verklaart ook het kleine verschil in bestandgrootte.
edit:
Het kan natuurlijk ook dat jouw vrienden 'm juist verkeerd downloaden..

[ Voor 26% gewijzigd door Varienaja op 06-06-2006 21:30 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:20
Als die de ftp van windows gebruikt, is dat geen probleem. Die herkent automatisch als wat die het moet uploaden.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Varienaja schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:30:
Ik vermoed dat je de zip te uploaden als tekstbestand, niet als binary. Dat verklaart ook het kleine verschil in bestandgrootte.
edit:
Het kan natuurlijk ook dat jouw vrienden 'm juist verkeerd downloaden..
Nee, zeker niet. Ik heb in WS FTP ingesteld dat alle files als binary worden geupload behalve files met extensie [een hele lijst]. En daar zit zip niet tussen...

Hoe kun je nou 'verkeerd' downloaden? Dat is klikken en klaar! En bovendien heb ik het probleem ook ondervonden vanwege mijn tests. Gelukkig heb ik ook 400 gig aan dataverkeer per maand ;-)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Nou breekt mijn klomp :)

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/3916/11ze2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/6719/25nj1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/4537/38uq.jpg

En allen anders (wb bestandsgrootte)?

File deed het helaas weer niet! Ben nu met een iets kleinere aan het testen (athene.zip). Maar hij komt niet 'heel' aan.

UPDATE: Als ik via de (zeer primitieve) webbased filemanager van Bluehost zelf upload, dan gaat het wel goed. Ligt het dus aan WS FTP? Ik heb versie 9.01 (prof).

[ Voor 37% gewijzigd door Galois op 07-06-2006 19:16 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tja, zoals ik al zei in mijn eerste post, probeer Filezilla of FlashFXP.
WS FTP is naar mijn weten ook een kut programma.

Goedkoop bellen via VoIP

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Of LeechFTP. Ook al is het vergeleken met huidige FTP clients gehandicapped, het blijft mijn favorite. Klein, snel en gratis.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
cybersteef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:49:
Of LeechFTP. Ook al is het vergeleken met huidige FTP clients gehandicapped, het blijft mijn favorite. Klein, snel en gratis.
idd, die gebruik ik ook nog vaak, werkt prima! :)

TS: Download WinRar eens, daarmee kun je .rar-files maken met een 'recovery record', als er een bepaald percentage corrupt is kan het automatisch hersteld worden :)
Misschien niet echt je hoofddoel omdat FTP gewoon hoort te werken, maar als alternatief kun je dit dus gebruiken om (tijdelijk) zo je files intact over te laten komen.
Je kan er ook een self-extracting archive van maken zodat de ontvanger geen WinRar nodig heeft :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, ik zal eens een andere FTP client testen. Ik vind het gewoon erg vreemd dat het niet werkt met WS FTP, in mijn ogen toch één van de grotere FTP programma's.

Maar goed...

Pagina: 1