PC "Hikt"

Pagina: 1
Acties:

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023
Dus.....

Hete Zondag, Spelletje spelen op de oude vertroude HIS-Ati9000pro. Artifact, Artifact, Artifact.

Na nader onderzoek zag het er uit dat de videokaart zijn langste tijd heeft gehad na 4 jaar. Op naar een vervanger. N 6600gt van club 3d was het geworden. Vrolijk Ingezet. Spelletje spelen. ZOOO wat en verbetering MAAR!!!

Op het moment dat bijvoorbeeld NFS MW draait Beginnen de FPS in te zakken. Ik bedoel. Eerst vrolijk tussen de 30/35 fps. Alles medium hoog. Dan zie je dat het spel eventjes hangt (voor n kleine 500ms ofzo) en dus dat de FPS inzakken naar 9/8 soms 4. En dan schiet het weer omhoog. Dit constant. OM GEK VAN TE WORDEN. Eerst had ik een 17/19 frames bij de oude kaart maar dit was netjes constant. Nu dit ge"hikt" om het maar zo te zeggen. Wat kan ik hier aan doen. Iemand n idee?

Mijn systeem:
350watt PSU
MSI-KT880 mobo.
Socket A: amd 2000xp Barthon core
Club 3d 6600gt met Zalman 700CU cooler.
2x512mb DDR400 Geheugen
250+120gb HDD
5.1SBlive kaartje.

Temps Idle:
CPU: 41
System 34
Video 39

Temps Stressed:
Cpu: 52
System 40
Video 46

Ja ik heb alle nieuwe drivers. Ook die van de videokaart (de stable of de beta versies maakt niets uit hij blijft het houden). Die van de mobo zijn ook vers. Laats een complete nieuwe installatie van WindowsXP dr op hielp ook niet. Windows en Games zijn op aparte partitie.

De pc "hikt" ook bij oblivion en bij HL2.

Save Water Drink Beer

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoe zijn je voedings waardes?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Je bent van een ati naar 'n nvidia kaart gegaan. Heb je wel goed alle drivers gedeinstaleerd? Er zijn tools daarvoor te vinden op het internet om helemaal alles weg te halen. Beter zou een voledig nieuwe install zijn.

het kan natuurlijk ook dat je voeding het allemaal niet meer trekt

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sowieso is je pc al vrij traag voor dat spel (zeker met de instellingen die je gebruikt.) Waar je kans van hebt is dat om de zoveel tijd een nieuw "deel" van het spel ge-cached wordt, wat dus tijdelijk extra rekenkracht vraagt en dus je frames "inzakken."

• hovingtim
Exphy schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:13:
Je bent van een ati naar 'n nvidia kaart gegaan. Heb je wel goed alle drivers gedeinstaleerd? Er zijn tools daarvoor te vinden op het internet om helemaal alles weg te halen. Beter zou een voledig nieuwe install zijn.
Er is een volledig nieuwe install geweest nadat de nieuwe kaart er in is gezet. Dat probleem ondervond ik namelijk al meteen dat het niet werdt geaccepteerd door windows xp
Kawaii schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:14:
Sowieso is je pc al vrij traag voor dat spel (zeker met de instellingen die je gebruikt.) Waar je kans van hebt is dat om de zoveel tijd een nieuw "deel" van het spel ge-cached wordt, wat dus tijdelijk extra rekenkracht vraagt en dus je frames "inzakken."
Ja maar het frapante is dat het altijd gewoon gedraait heeft. Altijd lkkr soepel. Nu weet ik ook dat dit al lang geen High-End pc meer is. Maar nu is het gewoon iritant. Het verlagen van de FSB (inverband met warmte van de NB mocht ook niet helpen). De Voedingswaardes zijn stabiel en wanneer alle cd-rom drives en floppy en de extra hdd eruit gooi heb ik nogsteeds hetzelfde probleem. (AGP-Fastwrite staat btw uit. Wanneer dit aanstaat is het namelijk nog erger)

[ Voor 46% gewijzigd door hovingtim op 06-06-2006 21:40 ]

Save Water Drink Beer

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik zou toch een andere voeding proberen als je die hebt

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Theo

moederbord

wat voor voeding heb je?? Een sweex/qtec/no-name voeding is heel vaak een probleem, erg brakke voedingen zijn het die hun vermogen als piekvemogen leveren (een 350 watt sweex voeding kan maximaal 350 wattt leveren en continu mag je blij zijn met 250 watt)
Als je deze voeding heb vervang hem dan eens voor een a-merk voeding. Mocht dit niet je probleem oplossen heb je toch een goede voeding, en net als bij de mens is een goede voeding erg belangrijk voor onze levensduur.

Als voeding kan ik je wel een coolermaster extrempower 380 aanraden. Deze kost maar 30 euro, en dan heb je een voeding die continu 380 watt kan leveren, ipv als piek.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Kawaii schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:14:
Interessant, ik speel NFS:MW op 1280*1024, Full AF, en de rest alles maximum met een constante fps van 25-35, ook met een 6600gt, XP 2200+, 768mb RAM, Codegen 400W.

Verder zou het ook aan de driver kunnen liggen ( probeer de 77.77 versie, die is het stabielst voor de 6600gt ), heb je je pc overklocked ( probeer hem dan dermate terug te klocken ), etc.

• hovingtim
Heb de pc niet overgeklokt. Het is idd n Q-tech voedingkje van 350watt. Ik ga eens even een andere regelen en kijken of het dan verholpen is. Maar zou mijn configuratie dan meer trekken dan 250watt?? lijkt mij niet erg. De pc is verder niet overgeklokt of dergelijke

Save Water Drink Beer

• kindokolo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 19:43
NFS-MW heeft sowieso bij veel computers last van de door jou genoemde 'haperingen'. Probeer zoveel mogelijk geheugen vrij te maken en even te kijken in het NFS-MW topic in games-problemen.
(voedingprobleem is erg onwaarschijnlijk)

[ Voor 16% gewijzigd door kindokolo op 08-06-2006 01:10 ]

Verwijderd

ALs je dat doet is het beste om Ctrl+alt+delete te doen , en dan alle programma.s .exe af te sluiten die je herkent tot zover, en ook explorer.exe en dan weer terug naar de game.

ik denk trouwens niet dat het de voeding is ... denk idd eerder drivers... probeer eens de neiuwste omega drivers.. :) http://www.guru3d.com

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 18:18

Toolskyn

€ 500,-

Omega drivers + nVidia kaart? Zullen we maar gewoon voor de officiele nVidia drivers gaan :)

gewooniets.nl

Verwijderd

uhm je hebt ook nvidia omega drivers :)

bij mij draaide het poepstrak in vergelijking tot de officiele :) die omega is ook gebaseert op de officiele daar niet van..

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 11:08 ]

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Als je die voeding gratis kan regelen zou ik het zeker even proberen. Nu al een nieuwe kopen lijkt mij wat voorbarig. Je zou niet de eerste persoon zijn die voor niets een nieuwe voeding koopt. Aan de andere kant is een Qtec wel heel slecht, maar zolang die functioneert hoef je hem niet te ver vervangen.

Hier op GOT wordt nogal snel de voeding als oorzaak van alle pc ellende gezien. Vaak klopt dit ook wel, maar niet altijd. Daarom zou ik eerst je driverprobleem oplossen. Je hebt een programma'tje Drivercleaner wat dat kan. Deinstalleer ook je Nvidia drivers. Pas als alles weg is, dus zowel de ATi als de Nvidia drivers, moet je opnieuw de Nvidia drivers installeren.

Wat heb je voor CPU? Voor zover ik weet bestaat er geen amd 2000xp Barthon core. Volgens mijn zijn dat palomino of thoroughbred cores.

Specs

• hovingtim
dkwakkel schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:14:
Als je die voeding gratis kan regelen zou ik het zeker even proberen. Nu al een nieuwe kopen lijkt mij wat voorbarig. Je zou niet de eerste persoon zijn die voor niets een nieuwe voeding koopt. Aan de andere kant is een Qtec wel heel slecht, maar zolang die functioneert hoef je hem niet te ver vervangen.

Hier op GOT wordt nogal snel de voeding als oorzaak van alle pc ellende gezien. Vaak klopt dit ook wel, maar niet altijd. Daarom zou ik eerst je driverprobleem oplossen. Je hebt een programma'tje Drivercleaner wat dat kan. Deinstalleer ook je Nvidia drivers. Pas als alles weg is, dus zowel de ATi als de Nvidia drivers, moet je opnieuw de Nvidia drivers installeren.

Wat heb je voor CPU? Voor zover ik weet bestaat er geen amd 2000xp Barthon core. Volgens mijn zijn dat palomino of thoroughbred cores.
Ja sorry het is een Thoroughbred. 1 die al ruim 5 jaar dienst doet :P Ik ga vanmiddag ff de voeding proberen heb hier nog een 400watter staan van zalman die nog in een nieuwe pc moet komen. Even kijken hoe ie daar op draait en is het probleem er nog steeds dan ff die Omega drivers proberen. Die omega gebruikte ik altijd voor mn ATI dan was het egt rete strak. (Kon zelfs oblivion spelen ((vraag niet hoe maar het kon:P))

Save Water Drink Beer

• hovingtim
Nog geen nieuwe voeding maar met de andere voeding was het een beetje verholpen maar niet helemaal. Dit zijn de voltage read-outs met de oude voeding.

Idle:
V-core: 1.65
+3.3V: 3.10
+5V: 5.05
+12V: 11.80V
-12V: -11.95
-5v: -5.25V
+5VSB: 5.32V
Vbat: 0.29

Stressed
Blijft alles het zelfde alleen de +12V lijn zakt in naar 11,70 en de 3.3V zakt in naar 3.05

Heb er sinds kort een nieuw probleem bij. Wanneer ik films kijk dan loopt het geluid niet meer synchroon meer met het beeld. Dan moet ik via ctrl-shift-esc de priority op hoger dan normaal zetten en dan loopt het weer synchroon

Save Water Drink Beer

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Volgens mij heb jij de voltages met een programma uitgelezen, zelf ik heb ervaring dat die metingen meestal voor geen meter kloppen. Het beste kun je even een multimeter gebruiken, dan weet je het zeker.

Het kan ook zijn dat je voeding omdat die nu zwaar(der) belast wordt flink z'n best moet doen en daardoor minder stabiele voltages geeft. Dat kan dus ook resulteren in een onstabiele pc.

Verwijderd

Heb je misschien een resource vretende programma op de achtergrond draaien?.
Kijk het cpu en het geheugen gebruik eens na en scan de pc met een goede anti spyware/ virus programma.

• hovingtim
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:19:
Heb je misschien een resource vretende programma op de achtergrond draaien?.
Kijk het cpu en het geheugen gebruik eens na en scan de pc met een goede anti spyware/ virus programma.
De pc is 100% spyware en virus vrij. Hier let ik heel goed op namelijk veel te veel belangrijke bestanden die zomaar ff opgeslokt zouden mogen worden. Op de 8tergrond draait MSN, Bitcomet, Sygate Firewall & Rivatuner. Niet echt resource vreetend. Maar deze programma's draaide ook al op de 8tergrond met de oude video kaart. Voor de rest is mijn standaard geheugengebruik 258mb/2460mb die beschikbaar is

Save Water Drink Beer

Verwijderd

kindokolo schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:57:
NFS-MW heeft sowieso bij veel computers last van de door jou genoemde 'haperingen'. Probeer zoveel mogelijk geheugen vrij te maken en even te kijken in het NFS-MW topic in games-problemen.
(voedingprobleem is erg onwaarschijnlijk)
Dit is waarschijnlijk de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. "Haperen" is bijna altijd voedingsprobleem. We hebben hier ook een pc staan, die voornaelijk door mijn vader gebruikt word. Nu zeurt hij al van af dat hij deze heeft over bsod's. Laatst open gemaakt, wat dacht je? Q-tek voeding. Goedkope Ultron 350W erin, loopt als een trein. 3x zo snel als eerst en 200x zo stabiel. Plus het feit dat een ultron beveiligd is en Q-teq (vaak) niet. Conclusie: Q-tek zuigt en is nergens goed voor, zelfs niet voor budget pc's. Daarbij komt nog dat als hij kapotspringt (wat HEEL vaak gebeurt) dan neemt hij je hardware mee

• hovingtim
Dan benk toch heel blij dat er binnenkort die andere voeding in komt.

Vandaag een 250watt Aopen voeding geprobeerd. Wat denk je weg probleem. Een nadeel ik heb niet genoeg vermogen voor mn dvd branders&speler. Maar het lag dus inderdaad aan de voeding

[ Voor 59% gewijzigd door hovingtim op 21-06-2006 12:22 ]

Save Water Drink Beer

Verwijderd

Veel succes nog met je pc en wees blij dat die Q-tec troep eruit is ;) .

• hovingtim
Thnx mate het gaat helemaal goed komen:)

Save Water Drink Beer

Pagina: 1