Toon posts:

7900 GTX of wachten op directx 10 kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik een 7900 GTX nemen of moet ik nog wachten tot de directx 10 kaarten uitkomen ?
Ik weet namelijk niet wat beter is.

En hoeveel watt voeding raden jullie mij aan als ik richting de X2 4800+ of FX 60 denk (s939)?

MVG,

RedBow

Verwijderd

Ik geef deze topic 15min voor deze gesloten is.. Je hoefde niet eens te zoeken.. Onderaan staat deze thread :

Nu pc upgraden of wachten op DX10?

Met als antwoord van Pollewob :

Wel of niet upgraden is een kwestie van kiezen, en aangezien alleen jij precies kn zeggen wat je belangrijk vindt en hoeveel je daarvoor over hebt kunnen wij die keuze niet voor je maken.

Dicht dus :)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wat wil je ermee gaan doen? Wat is je budget? Hoe lang moet de PC mee? Wat moet er nog meer in? Sorry kerel, maar dit is toch écht te weinig info :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

ik ben niet zo'n expert, maar ik denk dat directx10 nog wel ff kan duren. Er is aangekondigd dat het niet meer in windows XP zal komen maar pas in vista en dat kan nog wel ff duren. Want als we geluk hebben maakt microsoft een goed programma van vista en kan het nog wel eens uitgesteld worden. Ik moet binnenkort ook een nieuwe pc kopen en zit dus met hetzelfde dilemma maar ik denk dat ik voor een iets goedkopere kaart ga (7900gt of 8800gt als die dan uit is, zal niet al te lang meer duren denk ik) en dan koop ik als vista uitkomt een betere direct x 10 kaart. Als je trouwens een SLi moederbord hebt of gewoon eentje met 2 Pci-e 16x slots hebt, kan je trouwens beide kaarten erin laten zitten en je monitor wisselen als je nog eens een directx 9 spel speelt, dan hoef je niet die emulatie mogelijkheden van Dx10 te gebruiken. Maar als je vaker een nieuwe gfx kaart koopt (ieder 1.5 jaar ofzo) dan kan je beter wel voor de gtx gaan want ik denk dat het nog wel een jaartje duurt tot vista, dus ook tot DX10 en ook tot DX10 videokaarten en dat er dan verbeteringen komen in DX10 (denk aan DX10b ofzo) en dat je beter even kan wachten en dan een videokaart kopen die een goede versie van DX10 ondersteund. Altijd meteen het nieuwste hebben is vet, maar er is dan een grote kans op bugs. There u go, meer weet ik er niet van te maken. /bye

Verwijderd

Topicstarter
hoe bdoel je dan beide kaarten erop zetten en me monitor switchen...
ten eerste welke 2 vga kaarten dan en ten tweede wat is het nut ervan ??
en bedankt over die dx10 want als dat in vista zit ga ik er niet op zitten w88 dat duurt me iets te lang en tegen die tijd heb ik zoveel geld dat ik zowieso al meteen die dx10 kaarten in sli kan zetten

(edit)

Me budget ligt rond de 1300 euries voor proc + vga + eventuele voeding (heb nu tagan 420)

Meer hoeft er niet bij misschien nog een 2e gb geheugen maar de rest is goed

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 21:13 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Een Tagan 420 zou genoeg moeten zijn, maar ik denk dat je voor dat geld beter een hele nieuwe PC kan kopen, of beter wachten tot deze echt niet meer genoeg is.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
dan gooi ik geld weg in princiepe want ik heb geen hele nieuwe pc nodig alleen vga en proc dus wat is het nut van een totaal nieuwe pc te kopen
dit heb ik nu:

asus a8n-sli
1gb geheugen
3200+
6600GT
350 gb totale schijfruimte 1 sata en 2 ide
aerocool masstige baydream case met 4 casefans

alleen proc en vga wil ik nieuw hebben eventueel van die 1 gb 2 gb maken verder niets

Verwijderd

Gewoon 7900 GTX doen. Wie weet wanneer er dx10 kaarten komen, laat staan wanneer er games zijn die dx10 features ondersteunen?

Met de upgrade die je voorstelt kan je NU alles in geweldige kwaliteit spelen, en waarschijnlijk nog een behoorlijke tijd in de toekomst ook.

Voeding zou toereikend moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik toch problemen krijg met voeding wat is dan aan te raden in het boekje van me mobo staat al aangegeven dat ik voor een 6800 ultra in sli al 480 watt moet hebben, (weet zo niet uit me hoofd), maar het ligt rond dat getal dus zal ik dan voor een 500+ watt moeten gaan over zijn jullie er zo zeker van dat 420 genoeg moet zijn

Verwijderd

tsja AM2 is net uit, maar ik zou niet upgraden daarna want dan moet je je intern geheugen ook weer vervangen en de vraag is wat het nut ervan sowieso is. Dus als je idd je CPU en VGA wil upgraden zou ik iig voor de 7900gtx gaan of misschien de x1900xtx, net wat je wilt. Zo'n ding kost een kleine 500 euro en dan kan je je processor nog upgraden naar een snellere. Je kan dan voor een 4000+ kiezen maar de vraag is of je daar nou al te veel mee opschiet. Zo veel nut zal paar mhz niet zijn. Je kan dan beter de dual core kant op gaan, toch handig voor een hoop programma's en dan zou ik voor een 4200+ of 4400+ kiezen. De 4400+ past gemakkelijk in je budget maar de vraag is alleen of dat extra cache geheugen (dat is het toch wat de 4400 van de 4200 onderscheid?) zijn geld waard is. Volgens mij is die 4200+ namelijk een goede deal. En dan hou je nog geld over voor, tsja..... geen id. Heb je alvast wat geld voor als vista uitkomt. Koop je dan vista met dan een nieuw mobo en geheugen ofzo. Wat dat betreft moet je ook eigenlijk (als je het al zou doen: je processor upgraden) niet een al te dure kopen, want die socket 939 is nu (nog geen maand) veroudert en als je later dus een nieuw mobo koopt zal je je proc toch wéér moeten vervangen. dus je moet maar zien.

edit: 420Watt lijkt me, mits je niet te veel overklokt, echt wel genoeg voor een 3200 en een 7900gtx. Die laatste vreet volgens mij ongeveer even veel stroom als een 6800 ultra en je draait niet in SLi maar gebruikt er maar 1tje. Die 480W is trouwens gebaseerd op een uber systeem. Ze gaan ervan uit dat als je 2x een hele dure videokaart (6800 ultra "destijds") hebt dat je dan gelijk een FX-55 (ook "destijds") hebt en 10 usb apparaatjes aan je pc en al dat soort onzin. Een FX-55 vreet ook zeker heeeel wat meer stroom dan een 3200+ . Ik zou met echt niet druk maken om die voeding.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
je hebt inderdaad gelijk dat als ik de X2 4200+ of 4400 + pak dat ik heel wat geld overhoudt, al is het 180 euro, voor als vista uitkomt. + het geld dat ik dan nog kan vangen voor mijn oude VGA en CPU die ik dan verkoop. zowieso heb ik als ik voor de X2 ga al ongeveer 230 euro over als je vergelijkt met een fx 60 (bij alternate) en dat zou dus totaal 410 euries worden wat ik dan overhoudt + laten we zeggen een slordige 250 voor me cpu en vga uitgaand van 2x 125 euro verkoop dan heb ik dus een ruime 2e 7900 gtx zelfs nog over. dus zou ik zelfs sli kunnen gaan als ik zou willen... (hiervoor moet ik dan denk ik wel een nieuwe voeding aanschaffen)

en tegen de tijd dat vista uitkomt zal ik die pc verkopen en een totaal nieuwe kopen van het geld dat ik tegen die tijd heb, maar dit is nog maar een soort brainstormpje dat ik hier zo ff terplekke maak...

7900 GTX in sli is beetje overdreven lijkt me vooral als je met één 7900 GTX alles al moeiteloos kunt spelen. het is eigenlijk niets anders dan een beetje stoer doen,

in ieder geval hartelijk bedankt alvast met jullie tips :)

Groetjes,

RedBow

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:45:
7900 GTX in sli is beetje overdreven lijkt me vooral als je met één 7900 GTX alles al moeiteloos kunt spelen.
yeah homie, keepin' it real

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:43
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:49:
[...]

yeah homie, keepin' it real
Nep nigger :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 18:14
Nou lijkt me wel duidelijk. Jip&Janneke uitleg: als je nú games wilt spelen moet je nú een snelle kaart kopen want wachten op DX10 betekent héééél lang geen games kunnen spelen. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.