tsja AM2 is net uit, maar ik zou niet upgraden daarna want dan moet je je intern geheugen ook weer vervangen en de vraag is wat het nut ervan sowieso is. Dus als je idd je CPU en VGA wil upgraden zou ik iig voor de 7900gtx gaan of misschien de x1900xtx, net wat je wilt. Zo'n ding kost een kleine 500 euro en dan kan je je processor nog upgraden naar een snellere. Je kan dan voor een 4000+ kiezen maar de vraag is of je daar nou al te veel mee opschiet. Zo veel nut zal paar mhz niet zijn. Je kan dan beter de dual core kant op gaan, toch handig voor een hoop programma's en dan zou ik voor een 4200+ of 4400+ kiezen. De 4400+ past gemakkelijk in je budget maar de vraag is alleen of dat extra cache geheugen (dat is het toch wat de 4400 van de 4200 onderscheid?) zijn geld waard is. Volgens mij is die 4200+ namelijk een goede deal. En dan hou je nog geld over voor, tsja..... geen id. Heb je alvast wat geld voor als vista uitkomt. Koop je dan vista met dan een nieuw mobo en geheugen ofzo. Wat dat betreft moet je ook eigenlijk (als je het al zou doen: je processor upgraden) niet een al te dure kopen, want die socket 939 is nu (nog geen maand) veroudert en als je later dus een nieuw mobo koopt zal je je proc toch wéér moeten vervangen. dus je moet maar zien.
edit: 420Watt lijkt me, mits je niet te veel overklokt, echt wel genoeg voor een 3200 en een 7900gtx. Die laatste vreet volgens mij ongeveer even veel stroom als een 6800 ultra en je draait niet in SLi maar gebruikt er maar 1tje. Die 480W is trouwens gebaseerd op een uber systeem. Ze gaan ervan uit dat als je 2x een hele dure videokaart (6800 ultra "destijds") hebt dat je dan gelijk een FX-55 (ook "destijds") hebt en 10 usb apparaatjes aan je pc en al dat soort onzin. Een FX-55 vreet ook zeker heeeel wat meer stroom dan een 3200+ . Ik zou met echt niet druk maken om die voeding.
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 06-06-2006 21:36
]