Auto verzekeren die niet op je naam staat

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien is dit een vraag die ik beter mijn aan mijn verzekeraar direct kan stellen, maar die is op dit moment niet bereikbaar :)

Is het mogelijk om een auto te verzekeren die niet op je eigen naam staat? Het gaat overigens om de auto van een familielid, waar ik een tijdje de regelmatige bestuurder van zal zijn. Dit overigens ook om verder schadevrije jaren op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 03:11

Theimon

Snapte!?

Ja dat kan, als je aangeeft dat je de regelmatige bestuurder zal zijn van het apparaat moet het geen probleem zijn.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Met Theimon2 ^^ :)

Ja, dat is heel goed mogelijk. Het kan zelfs op twee manieren ;)

De eerste optie is om zelf een verzekering af te sluiten voor de betreffende auto, waarbij je aangeeft dat de verzekeringnemer (jij dus) niet de eigenaar bent van de auto, maar wel de 'regelmatig bestuurder'. In dit geval zul je dan ook met gegevens van de eigenaar op de proppen moeten komen, met een hele hoop adminisratieve rompslomp tot gevolg.

De tweede mogelijkheid (recommended) is om de eigenaar van de auto zijn polis zodanig te laten wijzigen, dat jij als regelmatig bestuuder bekend staat bij de verzekeringsmaatschappij. Met een beetje geluk kan dat ook nog eens in premie schelen als de eigenaar van de auto een aantoonbaar lang schadevrij verleden heeft :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

mijn verzekering staat op mijn vader zijn naam. Maar ik als hoofdbestuurder.

Zo betaal ik "maar" 708€ per jaar voor mijn prelude.
Maar zo maak ik ook schadevrije jaren.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 21:34
Is het niet zo dat de premie bepaald is op hoofdbestuurder? In de tijd dat ik geen rijbewijs had, maar wel een auto voor de deur, moest deze volgens de verzekering op mijn vaders naam staan met mij als regelmatige bestuurder (jaja, en dat zonder rijbewijs. Leverde me wel eerder een schade vrij jaar op en ineens "1 jaar mijn rijbewijs" nadat ik deze 4 maanden in bezit had).

Nadat ik mijn rijbewijs gehaald had verzekering op mijn naam gezet en nog steeds als reg. bestuurden en scheelde niks aan premie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wok, bedankt voor het uitgebreide antwoord. Met deze informatie in het achterhoofd zal ik morgen maar even een telefoontje naar de verzekeringsmaatschappij plegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Thefirstikke schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:53:
Wok, bedankt voor het uitgebreide antwoord. Met deze informatie in het achterhoofd zal ik morgen maar even een telefoontje naar de verzekeringsmaatschappij plegen :)
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Auto gekocht, maar kentekenbewijs deel3 beschadigd. Verzekering gebeld dat de auto nog op naam van vorige eigenaar staat, maar al wel op mijn naam verzekerd. Unive wilde alleen de NAW-gegevens van de huidige eigenaar weten, en het was goed :) (en ik moest het melden als de auto overgeschreven was)

In principe maakt het niet uit wie de auto verzekerd, zolang deze maar verzekerd is :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellabie schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:29:
mijn verzekering staat op mijn vader zijn naam. Maar ik als hoofdbestuurder.

Zo betaal ik "maar" 708€ per jaar voor mijn prelude.
Maar zo maak ik ook schadevrije jaren.
offtopic:
Mag ik vragen bij welke maatschappij jij (als Belg) verzekerd bent? Als zo'n formule volstrekt legaal is, klinkt dat wel aantrekkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al veel aangegeven kan het gerust. Het gaat er alleen om dat diegene de regelmatige bestuurder wel moet zijn. Ik verwacht alleen dat dit in sommige gevallen niet zo is (Pa + zoon).

Hoe het precies met schadevrije jaren zit weet ik eigenlijk niet als die niet op jouw naar staat maar wel regelmatige bestuurder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 21:34
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:32:
Zoals al veel aangegeven kan het gerust. Het gaat er alleen om dat diegene de regelmatige bestuurder wel moet zijn. Ik verwacht alleen dat dit in sommige gevallen niet zo is (Pa + zoon).
Dat laatste gebeurd idd op grote schaal. Moet je alleen niet proberen bij zelfde maatschappij als waar Pa al verzekerd is. 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:32:Hoe het precies met schadevrije jaren zit weet ik eigenlijk niet als die niet op jouw naar staat maar wel regelmatige bestuurder bent.
Lijkt mij op de naam te komen van de verzekeringhouder. Maar dat is hier eigenlijk niet de vraag. Ik neem aan dat TS zowel verzekeringhouder als regelmatige bestuurder is, alleen niet de eigenaar van auto.

Als in de Pa + zoon constructie raakt Pa schadevrije jaren kwijt bij een ongeluk van zoon en bouwt zoon geen schadevrije jaren op

[ Voor 1% gewijzigd door rsmits op 07-06-2006 12:15 . Reden: Typo ]

Pagina: 1