Toon posts:

onbekende cpu gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd is mijn pc op sommige momenten erg traag.
(Amd athlon 3500+, 1gb kingston, X800 Xtreme)

Als ik naar mijn taakbeheer ga en dan processen stond er tot mijn verbazing 40 t/m 60%

Terwijl ik niks draai. In het lijstje staat dan ook niks wat zoveel cpu gebruikt.

Soms is dit ook niet maar het komt ook soms tijdens het game wat een enorme lag veroorzaakt. Zeer irritant dus.

Ik dacht zelf dat het mischien is virus is maar aangezien ik norton 2006 op me pc heb staan dacht ik dat dit niet mogenlijk was. Ik heb ook Hitman pro een aantal keren gedraaid zonder enige resultaten.

Ik hoop dat iemand hier weet wat ik kan doen?

Alvast bedankt,

Sander

Verwijderd

Je zou met Proces Explorer eens meer informatie van het proces kunnen opvragen.

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 09:16
Norton staat er anders ook niet om bekend dat ie je pc sneller maakt :+ . Heb je misschien een naam van het proces wat zoveel cpu vreet voor ons ?

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Verwijderd

Topicstarter
charops,

|Het rare is dat er geen proces bijstaat wat (veel( cpu op dat moment gebruikt.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zeker weten dan Cool 'n Quiet niet je multiplier gehalveerd heeft? Dan zou het gemakkelijk kunnen als er toevallig een klein procesje toevallig een beetje veel gebruikt :+

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
misschien met bittorrent aan het dowloaden naar een externe HD? daar wordt mijn pc zo traag van als dikke stroop (totaal 100% in de taskmanager terwijl alle processen samen niet verder dan 60% komen)

Verwijderd

Topicstarter
opgelost,

waarschijnlijk draaide o&o defrag mee en gaf ie niet aan!

Bedankt voor de reacties;)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 15:59

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je kan bij taakbeheer [als admin, misschien ook als gewone gebruiker] aangeven of je processen van iedereen of alleen van je zelf wilt zien. Als jij als gewone gebruiker bent ingelogd, zul je dus niet alle processen zien.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

DeTeraarist schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:16:
Je kan bij taakbeheer [als admin, misschien ook als gewone gebruiker] aangeven of je processen van iedereen of alleen van je zelf wilt zien. Als jij als gewone gebruiker bent ingelogd, zul je dus niet alle processen zien.
Daar dacht ik ook aan. Ik heb nooit meegemaakt dat je in taakbeheer een proces wat cpu slurpt niet kan zien. Geheugen daarentegen...

Groetjes, FaceDown.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
aangezien ik norton 2006 op me pc heb staan dacht ik dat dit niet mogenlijk was.

Oorzaak gevonden :+

Nee maar ff zonder gekkigheid, schakel de antivirus even uit (of liever nog, deinstalleer tijdelijk) en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet. Zou namelijk wel eens zo kunnen zijn dat de virusscanner de gamefiles gaat scannen (on-access scan).

Moet voortaan topic beter doorlezen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 13-06-2006 23:07 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 23:15
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:26:
opgelost,

waarschijnlijk draaide o&o defrag mee en gaf ie niet aan!

Bedankt voor de reacties;)
O&O draait inderdaad standaard als service op de achtergrond. Gewoon de service op handmatig zetten en even starten als je hem nodig bent.
Pagina: 1