Geen geluid in Windows, wel in sommige programma's

Pagina: 1
Acties:

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Goedenavond :P,
Mijn onboard realtek ALC850 geluidskaartje wil sinds een tijdje niet meer helemaal werken. Als ik windows opstart krijg ik namelijk geen opstartgeluid meer. Zelfde bij het afsluiten.
In Media Player en Media Center (ik gebruik Windows Media Center 2005) heb ik wel gewoon geluid, hoewel ik in Media Center het volume niet kan aanpassen. Het blijft altijd op 0 staan, maar ik hoor wel geluid. Winamp geeft mij de melding dat er helemaal geen geluidskaart inzit, en er wordt mij aangeraden andere drivers te installeren. Dat heb ik gedaan. Eerst netjes de oude verwijderd, rebooten en nieuwe geinstalleerd van realtek.Werkte niet, toen nog de drivers van de asus site geprobeerd, en als laatste nog de drivers die bij de moederbord cd zaten. Geen van deze werkten.
Misschien een beetje een domme vraag maarja hoe kan ik dit oplossen? (graag geen oplossing als: formatteren) Op het GoT forum staat geen soortgelijk probleem.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Heb je nergens conflicten op je geluidskaarten in het systeembeheer?

Enneud staat je windows geluidsschema niet gewoon uit 8)7

• MilaNL
911GT2 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:52:
Heb je nergens conflicten op je geluidskaarten in het systeembeheer?

Enneud staat je windows geluidsschema niet gewoon uit 8)7
Geen conflicten nee.

En nee me geluidsschema staat aan 8)7
Anders is het ook niet zo dat winamp vaag doet en media center

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 11:12
Laat me raden: er zit een Hauppauge 150 TV kaart in?

• MilaNL
Streamz schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:44:
Laat me raden: er zit een Hauppauge 150 TV kaart in?
jazeker :P

edit; Weet je toevallig ook de oplossing voor mijn probleem :D?

[ Voor 18% gewijzigd door MilaNL op 07-06-2006 15:59 ]

Verwijderd

heb ik ook op mijn laptop, ik kreeg et niet voormekaar om et optelossen... :( dus dacht zoiets van nah ja muziek werkt dus... ben er nu wel aan gewend.
maar ja ik zou ook wel de oplossing hiervan willen weten.. :'(

• Streamz
Ik heb een paar maanden geleden een HTPC in elkaar geschroefd op basis van een Asus A8N7X Deluxe oid (die met die Soundstorm chip).
En dat werkte prima, totdat de Hauppauge erin ging. Het bleek dat de codecs die meegeleverd werden op de CD-ROM op één of andere manier conflicteren. Wat in Systeembeheer trouwens niet te zien was.

Na veel gepruts en zonder resultaat maar een rigoreuze oplossing geprobeerd. Mijn oplossing was alles formatteren, opnieuw installeren en als laatste de TV kaart erin. En dan NIET de codecs installeren. De volgende stap was de rest van de Hauppauge software installeren. Toen een backup gemaakt en pas als laatste de Hauppage codecs VAN DE HAUPPAUGE SITE geïnstalleerd.

Toen het geluid wel en bleef ook werken.
Ik hoop dat je erwat aan hebt.

• MilaNL
Ik wil niet formatteren ik heb te weinig tijd om alles er weer op te zetten :(
Maar ik ga even het een en ander met codecs proberen. Als het lukt horen jullie het!

Verwijderd

probeer anders ff all codec die op je pc staan te verwijderen , en daarna te installeren zoals Streamz zei

• MilaNL
OK ik heb alle mogelijke codecs eraf gehaald en de happauge drivers ook. Daarna heb ik de hauppauge drivers + codecs er weer op gezet. Werkt dus niet :(
Streamz wat bedoel je met codecs van de hauppauge site :S?

[ Voor 17% gewijzigd door MilaNL op 08-06-2006 16:35 ]

• Streamz
Hauppauge geeft in de handleiding aan in welke volgorde je de software moet installeren. En dat je hiervoor de MPEG codecs op de CD-ROM moet gebruiken.
Wat je kan proberen is alle codecs verwijderen, daarna de soundcard drivers installeren en kijken of je dan geluid hebt. Had ik niet, dus ik moest echt formatteren.

Daarna installeer je de Hauppauge drivers en de Wintv software. Even weer controlleren of het geluid nog steeds werkt en pas daarna de MPEG decoders installeren. En dan niet die op de CD-ROM, maar de codes op deze http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html site (en dat is dus deze: http://www.hauppauge.com/...t_pvr150.html#mpegdecoder).

Bij mij werkte het toen als een zonnetje. En bleef ook werken.

• MilaNL
aha jij hebt het over de retail versie van de pvr150. Niet zo slim van me om niet te vermelden dat ik de OEM versie van de media center editie heb... :P
foutje moet kunnen
Maargoed ik denk dat ik ongeveer alle mogelijke combinaties heb geprobeerd. Niks werkt :(
Pagina: 1