[ubuntu 6.06] VPN-Client install

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik ben net overgegaan op Linux en wel te weten Ubuntu 6.06 omdat ik toch graag met linux wil gaan werken. Nu is het zo dat ik voor school (heb het op m'n school laptop gedaan) een Cisco VPN Client moet installeren. Dit heb ik gedaan volgens:

http://www.vtk.ugent.be/wvs/wiki/index.php/Ubuntu@UGent
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-21054.html
https://linuxquestions.or...3a61b81aa374c6ac&t=353630
https://linuxquestions.or...3a61b81aa374c6ac&t=377110

Maar alsnog wil het niet lukken.. Als ik ga proberen om hem te installen komt er op een gegeven moment de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Making module
make -C /lib/modules/2.6.15-23-386/build SUBDIRS=/home/vincent/vpnclient/vpnclient modules
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.15-23-386' wordt binnengegaan
  CC [M]  /home/vincent/vpnclient/vpnclient/linuxcniapi.o
/home/vincent/vpnclient/vpnclient/linuxcniapi.c: In function `CniInjectReceive':
/home/vincent/vpnclient/vpnclient/linuxcniapi.c:315: error: structure has no member named `stamp'
/home/vincent/vpnclient/vpnclient/linuxcniapi.c: In function `CniInjectSend':
/home/vincent/vpnclient/vpnclient/linuxcniapi.c:452: error: structure has no member named `stamp'
make[2]: *** [/home/vincent/vpnclient/vpnclient/linuxcniapi.o] Fout 1
make[1]: *** [_module_/home/vincent/vpnclient/vpnclient] Fout 2
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.15-23-386' wordt verlaten
make: *** [default] Fout 2
Failed to make module "cisco_ipsec.ko".

Ik heb ook nog geprobeerd om het via de volgende site een aantal aanpassingen te doen:

http://rootsmith.ca/cisco-vpn.html maar ook dat helpt niet...

Omdat er over een andere vpn client gesproken wordt wilde ik deze dan maar gaan proberen te gebruiken deze heet vpnc, zou je via apt-get install vpnc moeten kunnen installen maar ook dit ging niet, dan maar los downloaden van:
http://packages.ubuntu.com/breezy/net/vpnc
de file: [vpnc_0.3.3.orig.tar.gz]

daarna deze geprobeerd te installen maar de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
root@laptop-vincent:/home/vincent/vpnc/vpnc-0.3.3# dpkg -i /home/vincent/vpnc/vpnc-0.3.3
dpkg-split: fout bij lezen /home/vincent/vpnc/vpnc-0.3.3: Is een map
dpkg: fout bij afhandelen van /home/vincent/vpnc/vpnc-0.3.3 (--install):
 subproces dpkg-split gaf een foutwaarde 2 terug
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 /home/vincent/vpnc/vpnc-0.3.3
root@laptop-vincent:/home/vincent/vpnc/vpnc-0.3.3#

Iemand nog een idee wat ik kan doen? Anders ben ik helaas genoodzaakt weer terug te gaan naar windows xp voor de laptop :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
google leverde mij in 30 sec een oplossing voor de eerste reeks meldingen.. Ik hoop dat je een beetje handig bent met een beetje console-werk? Anders moeten we iets anders zoeken.. Succes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door axis op 06-06-2006 21:42 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
axis schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:41:
google leverde mij in 30 sec een oplossing voor de eerste reeks meldingen.. Ik hoop dat je een beetje handig bent met een beetje console-werk? Anders moeten we iets anders zoeken.. Succes ;)
Woei! Dat werkt :) zijn wel even andere zoektermen alsdat ik had gebruikt, ga het proberen te onthouden :) Het stapje is weer gezet, op naar het volgende stapje in de moeilijke leercurve die linux heet ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Apen-nootjes schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:49:
[...]
Woei! Dat werkt :) zijn wel even andere zoektermen alsdat ik had gebruikt, ga het proberen te onthouden :) Het stapje is weer gezet, op naar het volgende stapje in de moeilijke leercurve die linux heet ;)
Mooi zo! Wat werkt, is inderdaad gewoon EXACTE foutmeldingen (zonder je eigen username erin natuurlijk) in google gooien, dan kom je waarschijnlijk op pagina's terecht waar anderen ook die foutmeldingen neerplempen, al dan niet met oplossing.. En anders werkt google groups ook nog erg goed, soms nog wel beter, heb je minder 'vervuiling'.

Ik heb mijn google-skillz ook al noodgedwongen aardig wat verbeterd sinds ik linux gebruik ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

De geprefereerde manier is trouwens VPNC, dat is namelijk vrije software, die via je packagemanager te installeren is! Ik heb geen ubuntu box bij de hand, maar volgens mij roep je simpelweg dpkg -i verkeerd aan, als ik namelijk zoek op de manpage van dpkg krijg ik:
dpkg −i | −−install package_file...
Install the package. If −−recursive or −R option is specified, package_file must refer to a directory instead.
.......
en jij roept dpkg -i aan met een directorynaam zo te zien? Je hebt sowieso de package van breezy zo te zien, terwijl jij dapper hebt. Zal t probleem wel niet zijn, maar waarom pak je http://packages.ubuntu.com/dapper/net/vpnc niet?

Verder geloof ik ook niet zo goed dat ie echt niet via synaptic (of apt-get) te installeren is! Volgens voorgenoemde pagina zit ie in universe, die staat aan in je sources.list?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Het werkt nog steeds niet :( De cisco client is nu wel geinstalleerd maar zodra ik hem probeer te starten gaat er nog wat mis... Heb al gezocht met google en in google groeps maar kan niks vinden wat helpt, het meeste is in een of andere vage taal die ik niet kan lezen en bij de andere helft staat er geen oplossing bij....

De foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
vincent@laptop-vincent:~$ sudo /etc/init.d/vpnclient_init start
Password:
Starting /opt/cisco-vpnclient/bin/vpnclient: insmod: error inserting '/lib/modules/2.6.15-23-386/CiscoVPN/cisco_ipsec.ko': -1 Invalid module format
Failed (insmod)
vincent@laptop-vincent:~$

Iemand nog suggesties?
smokalot schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:49:
De geprefereerde manier is trouwens VPNC, dat is namelijk vrije software, die via je packagemanager te installeren is! Ik heb geen ubuntu box bij de hand, maar volgens mij roep je simpelweg dpkg -i verkeerd aan, als ik namelijk zoek op de manpage van dpkg krijg ik:

[...]

en jij roept dpkg -i aan met een directorynaam zo te zien? Je hebt sowieso de package van breezy zo te zien, terwijl jij dapper hebt. Zal t probleem wel niet zijn, maar waarom pak je http://packages.ubuntu.com/dapper/net/vpnc niet?

Verder geloof ik ook niet zo goed dat ie echt niet via synaptic (of apt-get) te installeren is! Volgens voorgenoemde pagina zit ie in universe, die staat aan in je sources.list?
Ik heb hem echt niet in mijn lijstje staan bij synaptic, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/40e126a93fcefdde80700d7745f0a5b4/full.png

ik ga kijken of ik de sources.list ergens kan vinden :)

edit:
ik heb volgens deze guide: http://ubuntuguide.org/ m'n sources.list aangepast en nu stond hij er idd tussen.... ff kijken hoe dat verder werkt :)

edit2:
Config file aangemaakt en hij wil connecten:
code:
1
2
3
vincent@laptop-vincent:~$ sudo vpnc /etc/vpnc/myfile.conf
Enter password for s999773@vpn.hsleiden.nl:
VPNC started in background (pid: 8018)...

Alleen als ik nu naar een site ga die beveiligd zou zijn met vpn kan ik nog steeds niets... Het lijkt dus wel te draaien maar op de een of andere manier niet goed..

Dat het wel draaid blijkt ook uit het volgende:
code:
1
2
3
4
root@laptop-vincent:/home/vincent# vpnc /etc/vpnc/myfile.conf
vpnc: binding to port 4500: Address already in use
root@laptop-vincent:/home/vincent#

Hier probeer ik hem nog een keer te starten maar dan gaat het dus mis omdat hij al gebind is :)

[ Voor 47% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-06-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi Nootjes-met-aap :*

Ik denk, maar daarvoor zal ik wat meer info moeten hebben, dat je standaard nog over je gewone netwerkinterface surft ;) Geef eens de output van
code:
1
2
route (of liever ip route als die werkt)
ifconfig

?

Want ik ben even benieuwd of je route wel over de vpn-interface gezet wordt. Die commando's btw ff in je console inrammelen. Daarnaast raad ik je aan om apt-get te gebruiken ipv een gare GUI-tool en je taal op Engels te zetten, dan krijg je universelere foutmeldingen :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Zwerver schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:04:
Hoi Nootjes-met-aap :*

Ik denk, maar daarvoor zal ik wat meer info moeten hebben, dat je standaard nog over je gewone netwerkinterface surft ;) Geef eens de output van
code:
1
2
route (of liever ip route als die werkt)
ifconfig

?

Want ik ben even benieuwd of je route wel over de vpn-interface gezet wordt. Die commando's btw ff in je console inrammelen. Daarnaast raad ik je aan om apt-get te gebruiken ipv een gare GUI-tool en je taal op Engels te zetten, dan krijg je universelere foutmeldingen :)
Taal op engels gezet ;)

Ik zou willen dat ik dat uit kon testen met de route alleen wil hij dus nu niet meer werken.. waarom weet ik ook niet :? Heb volgensmij niks veranderd maar nu blijft de authenticatie failen... Heel vervelend :(

de config file van vpnc ziet er als volgt uit: [code]IPSec gateway vpn.hsleiden.nl
IPSec ID VPN-HL
IPSec secret ######
Xauth username s999773[/code]

hoe het nu fout loopt:[code]vincent@laptop-vincent:~$ sudo vpnc /etc/vpnc/myfile.conf
vpnc: authentication unsuccessful[/code]

Na een hoop gepruts en de netwerkkabel er maar even in pluggen in plaats van de wireless het toch voor elkaar gekregen dat hij weer wat ging doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
VPNC started in background (pid: 5486)...
vincent@laptop-vincent:~$ ip route
192.168.0.0/24 dev eth1  proto kernel  scope link  src 192.168.0.5
192.168.0.0/24 dev eth0  proto kernel  scope link  src 192.168.0.7
default via 192.168.0.1 dev eth0
default via 192.168.0.1 dev eth1

vincent@laptop-vincent:~$ ipconfig
bash: ipconfig: command not found

Kan je hier wat mee ?

[ Voor 25% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-06-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Apen-nootjes schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:38:
[...]

Taal op engels gezet ;)

Ik zou willen dat ik dat uit kon testen met de route alleen wil hij dus nu niet meer werken.. waarom weet ik ook niet :? Heb volgensmij niks veranderd maar nu blijft de authenticatie failen... Heel vervelend :(

de config file van vpnc ziet er als volgt uit: [code]IPSec gateway vpn.hsleiden.nl
IPSec ID VPN-HL
IPSec secret ######
Xauth username s999773[/code]

hoe het nu fout loopt:[code]vincent@laptop-vincent:~$ sudo vpnc /etc/vpnc/myfile.conf
vpnc: authentication unsuccessful[/code]

Na een hoop gepruts en de netwerkkabel er maar even in pluggen in plaats van de wireless het toch voor elkaar gekregen dat hij weer wat ging doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
VPNC started in background (pid: 5486)...
vincent@laptop-vincent:~$ ip route
192.168.0.0/24 dev eth1  proto kernel  scope link  src 192.168.0.5
192.168.0.0/24 dev eth0  proto kernel  scope link  src 192.168.0.7
default via 192.168.0.1 dev eth0
default via 192.168.0.1 dev eth1

vincent@laptop-vincent:~$ ipconfig
bash: ipconfig: command not found

Kan je hier wat mee ?
als je ook de ifconfig output ff geeft ws wel :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
mja... zoals je in de code kan zien... bash: ipconfig: command not found...

Doet het dus niet :(

Wel ifconfig gevonden en dat geeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
vincent@laptop-vincent:~$ sudo ifconfig
Password:
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:03:0D:2B:11:A1
          UP BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:0 (0.0 b)
          Interrupt:193 Base address:0x4400

eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:12:F0:22:8E:DE
          inet addr:192.168.0.8  Bcast:192.168.0.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::212:f0ff:fe22:8ede/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1492  Metric:1
          RX packets:323 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:224 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          RX bytes:264171 (257.9 KiB)  TX bytes:36952 (36.0 KiB)
          Interrupt:193 Base address:0x8000 Memory:e00fe000-e00fefff

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:5 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:5 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:272 (272.0 b)  TX bytes:272 (272.0 b)

de vpn zou over ethernet1 moeten gaan lopen... (wireless)

[ Voor 90% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-06-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit geeft de search van apt-get:

thirty3:~$ apt-cache search vpnc
kvpnc - KDE frontend for various VPN clients
vpnc - Cisco-compatible VPN client

Hierna sudo apt-get update en dan sudo apt-get install vpnc , kijk eerst wel even je /etc/apt/source.list na of je wel de goede repositories gebruikt.

Edit: Duidelijk bedtijd voor mij, ik zie dat dit in de eerste link al besproken is. Alleen vraag ik mij af waarom apt-get install vpnc niet werkte bij jou? Met wat voor foutmelding komt ie dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
in de source.list stond idd het een en ander verkeerd... het werkt nu wel :) , alleen maakt hij nu geen gebruik van de vpn tunnel als hij zegt dat hij wel opgebouwd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Heej Aap ;) Even lezen he, ik schreef heel duidelijk ifconfig :P Jij zegt dat eth1 je vpn-verbinding is, weet je ook wat de default gateway hoort te zijn van je vpn-verbinding? Doe eens een traceroute <vpn-enabled-site> zodat we kunnen zien waar het misloopt? Ik ga er nl vanuit dat nu al het verkeer over je default gw van je internet provider loopt (router daarvan heeft hoogstwaarschijnlijk 192.168.0.1?) en je vpn-client zou die naar het goede gatewayadres moeten zetten.

Even een klein tekeningetje:

Normaal (zonder VPN):

PC ---> router ---> Website
192.168.0.X ---> 192.168.0.1 ---> tweakers.net

Met vpn
PC ---> VPN-gateway ---> Website
192.168.0.X ---> vpn-gatewayip ---> vpn-enabledwebsite

Om dat te bewerkstelligen zul je als root even de default gw moeten aanpassen, EN sowieso moet je 1 default route hebben en geen twee.

code:
1
2
3
ip route delete default
ip route delete default
ip route add default via ipadres dev eth1

zou het probleem kunnen oplossen, alhoewel het ook zo kan zijn dat het verwijderen van de gateway voor dev eth0 voldoende is. Let wel even op dat je vpn-client bij het gewone internet moet kunnen, dus dat je misschien een route van je pc naar het vpn-eindpunt moet hebben die via het normale internet loopt:

code:
1
2
ip route add vpneindpunt via internetrouter
bijv. ip route add 1.1.1.1 via 192.168.0.1

Als dat allemaal niet lukt, geef dan ff een gil op irc, het resultaat zetten we dan wel hier neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
hmm... Klinkt vrij logisch maar toch nog even een vraagje... Zal je vanavond ook ff aanspreken op irc ;)

Maar volgensmij heb ik het onduidelijk neergezet :P Ik bedoel dus dat ik op school graag het wireless zou gebruiken en dat is ethernet1 als de vpn verbinding opgezet is zou de tunnel dus over ethernet1 moeten lopen...

Ik heb niet gemerkt dat de vpn een eigen netwerkkaart o.i.d. maak dus de gateway op een interface zetten die van de vpn is kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Nee oke, maar je hebt nu 2x een default route staan, 1x over eth0 en 1x over eth1.... als er niks in eth0 zit gaat dat sowieso niet lekker lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok.. de default route weggehaald en de vpnc weer opgestart.. Ik zie nu dat hij een interface tun0 aanmaakt, deze staat alleen als ik via System->Administration->Network settings op not configured en als modem :?

hierbij nog een keer de output van de ifconfig zoals hij nu is als de vpnc draait:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:03:0D:2B:11:A1
          UP BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          Interrupt:193 Base address:0x4400

eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:12:F0:22:8E:DE
          inet addr:192.168.0.8  Bcast:192.168.0.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::212:f0ff:fe22:8ede/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1492  Metric:1
          RX packets:2728 errors:25 dropped:25 overruns:0 frame:0
          TX packets:2386 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          RX bytes:6212143 (5.9 MiB)  TX bytes:995410 (972.0 KiB)
          Interrupt:193 Memory:e00fe000-e00fefff

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:16 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:16 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:1472 (1.4 KiB)  TX bytes:1472 (1.4 KiB)

tun0      Link encap:UNSPEC  HWaddr 00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00-00
          inet addr:192.168.32.121  P-t-P:192.168.32.121  Mask:255.255.255.255
          UP POINTOPOINT RUNNING NOARP MULTICAST  MTU:1412  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:500

die andere ip route die je in het laatste code blokje aangeeft snap ik nog niet helemaal.

Nog even wat extra info, 'k weet niet of iemand er wat aan heeft, als ik nu het volgende commando geef: sudo vpnc-disconnect zegt hij
code:
1
no vpnc found running

:?

Ik ben zelf nog een beetje aan het expirimenteren, net het volgende gedaan:

- met sudo ip route delete default de default route weggehaald
- vincent@laptop-vincent:~$ sudo route add -net default dev tun0
- vincent@laptop-vincent:~$ sudo route add -net 192.168.0.0 netmask 255.255.0.0 dev tun0

Zodra ik dit gedaan had dan kreeg ik helemaal geen verbinding meer met iets... bleef maar laden...

Ondertussen natuurlijk ook nog zelf hard aan het werk ;) en heb de volgende site gevonden: http://www.gentoo.org/doc/en/draft/vpnc-howto.xml

Ik kan het verhaaltje volgen tot stap 5.5 hier zou hij onder andere de default route moeten aanpassen naar de tunnel maar dat doet hij dus niet... Hierbij mijn output als ik netstat -r doet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
vincent@laptop-vincent:~$ netstat -r
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags   MSS Window  irtt Iface
192.168.0.0     *               255.255.255.0   U         0 0          0 eth1
192.168.0.0     *               255.255.255.0   U         0 0          0 eth0
default         192.168.0.1     0.0.0.0         UG        0 0          0 eth0
default         192.168.0.1     0.0.0.0         UG        0 0          0 eth1

* Apen-nootjes echt een beetje uit ideeen nu :(

[ Voor 29% gewijzigd door Apen-nootjes op 08-06-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op aanraden van Zwerver vandaag langs de IT-desk gegaan bij mij op school.. Daar werdt ik echter niet veel wijzer van... Jah... ze hebben wel eens gehoord dat het wel werkt maar verder wist hij er ook niet veel van... Veel meer kreeg ik er ook niet vanaf... Zelf nog maar weer aan de gang gegaan, weer op aanraden van zwerver met een debug-level eraan gekoppeld... Dit is het resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
vincent@laptop-vincent:~$ sudo vpnc --no-detach --debug 2 /etc/vpnc/myfile.conf
vpnc version 0.3.2
S1
S2
S3
using interface tun0
S4
S4.1
S4.2
S4.3
S4.4
IKE SA selected psk+xauth-3des-md5
peer is using type 130 for NAT-Discovery payloads
peer is using type 130 for NAT-Discovery payloads
S4.5
NAT status: NAT-T VID seen, no NAT device detected
S4.6
S5
S5.1
S5.2
got paket with wrong cookies
got paket with wrong cookies
S5.3
S5.4
Enter Username and Password.
S5.5
S5.2
S5.3
S5.6
S5.7
S6
got pfs setting: 0
Remote Application Version: Cisco Systems, Inc./VPN 3000 Concentrator Version 4.0.4.A built by vmurphy on Dec 10 2003 18:09:18
got address 192.168.32.152
S7
S7.1
S7.2
S7.3
S7.4
ignoring responder-lifetime notify
S7.3
S7.4
S7.5
S7.6
IPSEC SA selected 3des-md5
S7.7
S7.8
S7.9
S7.10
VPNC started in foreground...

Begrijp ik hier nu goed uit dat ik dus geen NAT heb draaien ofzo? en zou het daardoor kunnen komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Hmmm, ik ben toch erg benieuwd naar wat die onder Windows voor gw zet... want als die dat automatisch goed doet dan zit er iets mis met VPNC. Doet ie het onder Windows ook niet goed, dan ligt het bij jullie beheer. Wat je daar nog even kan vragen is wat de default gateway moet zijn, dan kun je die eventueel met de hand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik zal even kijken wat m´n klasgenoten voor default gateway onder windows krijgen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Oke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
Welke versie van de cisco vpn-client gebruik je???

Ik gebruik zelf 4.8 onder ubuntu 6.06 en dat werkt prima.
wordt standaard geinstalleerd in /etc/opt/cisco-vpnclient/
je pcf bestand kopieren naar /etc/opt/cisco-vpnclient/Profiles

/etc/init.d/vpnclient_init start

en daarna: vpnclient connect profielnaam

zoals gezegd, werkt hier super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik gebruik de vpnclientlinux4.6.00.0045k9.tar.gz dit is dus een oudere versie begrijp ik nu? Dan moet ik aan 4.8 zien te komen, gaat lastig worden denk :(

verder wat info over hoe de tunnel in XP wordt geconfigureerd:

dns achtervoegsel: hsleiden.nl
IP-adres: 172.30.0.91
Subnetmasker: 255.255.240.0
Standaardgateway: 172.30.15.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja versie 4.8 werkt hier ook zonder problemen..

vpnclient-linux-4.8.00.0490-k9.tar.gz

die draait hier ook op ubuntu 6.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Hmm... ik heb net vpnclient-linux-4.8.00.0490-k9.tar.gz gedownload en geinstalleerd maar zodra ik bij de stap vpnclient_init start ben krijg ik de volgende melding:

vincent@laptop-vincent:~/vpnclient$ sudo /etc/init.d/vpnclient_init start
Starting /opt/cisco-vpnclient/bin/vpnclient: insmod: error inserting '/lib/modules/2.6.15-23-386/CiscoVPN/cisco_ipsec.ko': -1 Invalid module format
Failed (insmod)

Zelfde wat ik dus ook al met de vorige (oudere) versie had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
WOEI !!!! Ik heb nu met vpnc mijn netwerk aan de gang ! Er kwam een update binnen, ik denk ik probeer het nog een keer en het werkt :D

Pagina: 1