Aanschaf multi-systeem

Pagina: 1
Acties:

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04-2025
Dag heren/vrouwen van het goed leven!

In mijn dagelijks computer leven, maak ik veel gebruik van o.a. muziek programma’s als
- “winamp”, “traktor dj 2”, “real player”, “Quicktime”, “Windows Media Player”.

De nodige tekstverwekers en overige school/werk gerelateerde programma’s zoals
- “word”, “Acces”, “PDF Acrobat reader”.

Daarbij soms ook nog wel eens
- “Adobe”, “Jasc.”, “Dreamweaver”, “Frontpage”

Gecombineerd met vele achtergrond taken, als virusscanners & download progamma’s zoals
- “Emule”, “MSN” etc.

En om het af te maken ook de nodige, webbrowsers.

Dus ik vond mijzelf een veelzijdige gebruiker. Ik heb natuurlijk niet alles tegelijk aanstaan, maar houd wel van multi-tasken.

Daaraan wil ik dus ook mijn systeem aanpassen.

Mijn budget bedraagt - Max 1000,- tot 1200!

Ik wil een systeem, wat meerdere applicaties op zijn gemakje kan draaien. En daarnaast nog 1 veeleisende applicatie kan draaien zonder dat de hele pc vastloopt. Sloom worden gaat nog, maar vastlopen heb ik een schurft hekel aan.

Dus zat zelf aan een dual-core te denken.

En ik heb zelf aan een 64 bit zitten denken. Aangezien ik mij zelf in de komende 3 jaar geen nieuwe pc zie aanschaffen. ( Upgrades daargelaten.En nu een redelijk budget heb om dat toe te laten) ( Zoniet help mij uit die waan. )
Heb zelf veel over 64bit gelezen. De voor en nadelen, maar kan maar niet de knoop doorhakken.

- Wil minimaal 1024 MB werkgeheugen.
- Minimaal 200Gb geheugen.
- Een goede middelmatige videokaart. ( Ben geen gamer, maar houd wel van een spelletje )
- Redelijk stil systeem. ( Werk nu op een Dell Dimension 4550, geen idee of dat stil is. Maar voor mij is dat stil genoeg. )
- dvd-speler
- dvd-speler-brander ( on the fly branden, als budget het niet toelaat kan eventueel de speler wegelaten worden )
- Beeldscherm (plat 17/19 inch)
- Toestenbord + muis ( draadje )
- Ingebouwde netwerkkaart (draadloos).

Dat waren wel zoon beetje de eisen.

- Heb zelf al bij www.alternate.nl en salland systemen wat samen proberen te stellen. Maar heelvaak past het niet op elkaar. En krijg ik een hardware conflict.

Dat komt door mijn geringe kennis van hardware. Weet goed wat ik wil, maar verder kom ik niet. :'(

Verder ben ik bekend met alle policy's. En probeer ik zo volledig mogelijk te zijn.
Zo niet wijs mij erop!

_/-\o_

Zou er graag eentje bij alternate willen samenstellen die aan mijn eisen/budget voldoet.

[ Voor 5% gewijzigd door Frunnik op 06-06-2006 20:38 ]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42

Tank80

Cyanide&&Happiness

kijk hier eens naar ! :)

[ Voor 38% gewijzigd door Tank80 op 06-06-2006 20:49 ]

Je imiteert me mateloos.

• Frunnik
[edit= maargoed dat je geen p0rno op je copybord had zitten]
:P Zou wel aan mij liggen maar ik snap hem niet Tank!

[edit]

Je hebt je link aangepast!

[ Voor 51% gewijzigd door Frunnik op 06-06-2006 20:52 ]

• Tank80
  • Laatst online: 17:42

Tank80

Cyanide&&Happiness

gheheh, vriendin is net voor mij bezig geweest en ik selecteer link, maar vergeet te ctrl c'en :X :D
inmiddels aangepast :+

/edit, je bent er wel snel bij man, niets beters te doen :P
/edit2
[edit= maargoed dat je geen p0rno op je copybord had zitten]
beetje geluk idd, normaal staat dat er heel de dag op :D ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Tank80 op 06-06-2006 20:56 ]

Je imiteert me mateloos.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wtf moeten die foto's betekenen? 8)7 - Ah, al aangepast.

@TS: Kijk eens naar een AMD 64 X2 3800+, een Samsung 200GB schijf een Nvidia 7600GT en een Asus A8N-E moederboard bijvoorbeeld. Onderdelen met een goeie prijs/kwaliteitsverhouding.
Welke dvd speler je neemt maakt niet zoveel uit, ze doen het allemaal wel. Als brander zou je eentje van NEC kunnen nemen, die maken redelijke producten voor weinig geld. Voor het beeldscherm kun je beste even in het 17"/19" scherm topic kijken in VB. Toetsenbord + muis zou ik een leuk goedkoop Logitech setje nemen.
Geheugen maakt ook niet zoveel uit, als het maar compatible is, daarvoor moet je even in de QVL van de fabrikant van je moederboard kijken (zie de site van de fabrikant)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 06-06-2006 20:54 ]

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:47
maar een dualcore is inderdaad wel een goed idee iets als een amd xs 3800+ en een nvidea 7600 of ati 1600 videokaart moet voldoende zijn

[ Voor 43% gewijzigd door martijn- op 06-06-2006 20:55 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/5563/got2it.th.jpg
Zoiets wellicht? :)

• Frunnik
Ik volg de buyers Guide!

Conflicten:

De volgende componenten zijn in conflict met elkaar:

Processor Moederbord

Dit zijn de 2 componenten!

Volg de guide precies. En kom nog fouten tegen! Ik als hardware leek!

Arctic-Cooling Freezer 64 PRO
Asrock 939DUAL-SATA2

Verwijderd

Frunnik schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:59:
Ik volg de buyers Guide!

Conflicten:

Processor Moederbord

Dit zijn de 2 componenten!

Volg de guide precies. En kom nog fouten tegen! Ik als hardware leek!

Arctic-Cooling Freezer 64 PRO
Asrock 939DUAL-SATA2
Ahh joh, die zooi van Alternate werkt nooit

• RoD
  • Niet online

RoD

Eh, dat is nogal vaag. Een CPU koeler hoeft ook niet compatible te zijn met een moederboard 8)7

Edit: Met hierboven.
Je kunt het beste jezelf even wat verdiepen in wat er te krijgen is (Pricewatch) en wat goed is (benchmarks, reviews)

[ Voor 44% gewijzigd door RoD op 06-06-2006 21:02 ]

• Frunnik
@ passyb4ever
Ja zover was ik ook al! Maar schiet niet echt op met je reactie. :X
Dus in feite past het wel, maar volgens het builder-systeem niet?!

-------

Conflicten:

Processor Moederbord

Redenen: Het moederbord ondersteund de core van deze processor helaas niet.

Processor koelers Moederbord

[ Voor 53% gewijzigd door Frunnik op 06-06-2006 21:03 ]

Verwijderd

Frunnik schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:02:
Ja zover was ik ook al! Maar schiet niet echt op met je reactie. :X
Dus in feite past het wel, maar volgens het builder-systeem niet?!
Maar die systeembuilder is niet zo heel erg betrouwbaar. Ik heb al zo vaak gemerkt dat het niet goed werkt! :O Ik zou dit soort dingen niet samenstellen met die systeembuilder!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 21:03 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, een CPU koeler past niet op een moederboard natuurlijk, maar op een cpu :+
Dus dat ding heeft wel gelijk dat het niet compatible met elkaar is 8)7 Maargoed, gewoon niet zon ding volgen en zelf wat in elkaar zetten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Thandor

SilverStreak

RoD, vergeet je niet dat sommige koelers wel degelijk incompatible kunnen zijn?
Denk aan verkeerde sockets of een grote koeler die niet geplaatst kan worden wegens wegversperrende onderdelen op het moederbord. ;)

Aan Frunnik:
Ik begrijp dat je op het verkeerde been bent gezet wegens een zogenaamde 'system builder' welke het niet eens is (onterecht) met een bepaalde hardware combinatie.
Dat neemt niet weg dat er nog eigen inzet moet zijn.

Ik laat het topic voorlopig wel open maar kom niet met zoekvragen want dan gaat het topic alsnog op slot. Mocht je een vraag hebben n.a.v. een suggestie in dit topic, probeer dan eerst zelf even te zoeken en mocht je het antwoord niet vinden vertel wel wat je gezocht en eventueel gevonden (maar met content die je niet begrijpt) hebt. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• lvrijn
  • Laatst online: 10-07-2025
Alternate is te duur,
Wat mijn voorstel is, je stelt nu een systeem samen,
Dus je haalt alle onderdelen bij elkaar, je veranderd je beginpost (dus met de componenten)
En dan vraag je daarover als het allemaal met elkaar werkt, wat je moet weten..

1. Bij de kast, staat in de uitleg wat er voor moederbord inpast, (meestal ATX of mATX), dus heb je een moederbord nodig met het formaat ATX of mATX (dat staat in de uitleg)

2. Het Chipset nForce 4 (dit staat altijd op het moederbord) werkt niet goed samen met sommige maxtor schijfen.

3. Bij het moederbord staat aangegeven wat voor geheugen erin past, als er staat DDR400, dan moet jij als geheugen kiezen: DDR PC3200/400Mhz

4. Bij het moederbord staat ook wat voor SATA aansluiting er is, het nieuwste en dan het beste is SATAII, dus let wel op dat het SATA300 ondersteund, en dan moet jij ook een SATA300 schijf kiezen

5. De nieuwste moederborden hebben allemaal een PCI-e x16 sleuf, (Deze heb je ook nodig), namelijk voor de videokaart, dit moet een PCI Express zijn.

6. Zorg er voor dat je altijd A merk koopt, geen B merk zoals Sweex of Q-tec

7. Je ziet natuurlijk zoveel harde schijven, en jij wilt iets van 200GB, nou als je uit benchmarks leest, zijn dit wel goede: Samsung SP2504C, en de WD2500KS (waar dan? hier: http://www23.tomshardware...1=274&model2=136&chart=31)
Of je kiest iets anders, moet je zelf maar kijken wat goed scoord.

8. 400Watt A merk voeding is genoeg.

9. De koeler die je kiest, moet hetzelfde socket ondersteunen die de processor is

[ Voor 12% gewijzigd door lvrijn op 08-06-2006 08:33 ]

Pagina: 1