Hello!
Ik heb in mijn PC de volgende setup qua schijven:
IDE controller1:
Master:
WD Caviar
Slave:
Maxtor1 (en voor het testen zit er nu een Maxtor2 in)
IDE controller2:
Master:
DVD-Brander
Slave:
DVD-ROM
Nu heb ik het volgende probleem:
Mijn WD Caviar werkt op een (voor mij) normale snelheid: ~30MB/s.
Mijn Maxtor1 (mijn dataschijf, die op dezelfde kabel zit, maar dan als slave) werkt met een tergend langzame snelheid: 2.2MB/s. Overigens gebruikt Maxtor1/Maxtor2 extreem veel CPU bij het schrijven. (zie screenshot van een HD Tune van Maxtor2, hetzelfde voor Maxtor1)
Dus ik denk, ik verwissel die Maxtor1 schijf voor een andere, laten we die voor het gemakt Maxtor2 noemen (ze zijn allebei van Maxtor, hoe raad je het
). Nu bleek deze schijf ook dezelfde snelheid te halen! Weinig keuze over, dus ik dacht dat het aan de kabel lag.
Ik verwissel die kabel, maar nog steeds hetzelfde probleem: Maxtor2 is tergend langzaam (2.2MB/s) en WD Caviar is ~30MB/s.
Kunnen jullie mij opweg helpen naar een normaal werkende setup
?
Screenshot Maxtor2 snelheid.
Screenshot Maxtor2 specs.
Ik heb in mijn PC de volgende setup qua schijven:
IDE controller1:
Master:
WD Caviar
Slave:
Maxtor1 (en voor het testen zit er nu een Maxtor2 in)
IDE controller2:
Master:
DVD-Brander
Slave:
DVD-ROM
Nu heb ik het volgende probleem:
Mijn WD Caviar werkt op een (voor mij) normale snelheid: ~30MB/s.
Mijn Maxtor1 (mijn dataschijf, die op dezelfde kabel zit, maar dan als slave) werkt met een tergend langzame snelheid: 2.2MB/s. Overigens gebruikt Maxtor1/Maxtor2 extreem veel CPU bij het schrijven. (zie screenshot van een HD Tune van Maxtor2, hetzelfde voor Maxtor1)
Dus ik denk, ik verwissel die Maxtor1 schijf voor een andere, laten we die voor het gemakt Maxtor2 noemen (ze zijn allebei van Maxtor, hoe raad je het
Ik verwissel die kabel, maar nog steeds hetzelfde probleem: Maxtor2 is tergend langzaam (2.2MB/s) en WD Caviar is ~30MB/s.
Kunnen jullie mij opweg helpen naar een normaal werkende setup
Screenshot Maxtor2 snelheid.
Screenshot Maxtor2 specs.
[ Voor 5% gewijzigd door thaan op 06-06-2006 20:23 ]