Dell Inspiron 5150 geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Beste tweakers,

Hard aan de studie en pijn in m'n rug dacht ik dat het nuttig zou kunnen zijn op mijn Inspiron 5150 de tv out aan te sluiten en deze op tv zodat ik liggend de ppsheets door kon lezen. De tv bleef echter zwart wit ipv kleuren weergeven. Na gekloot in de instellingen (pal/ntc, composiet/svhs etc) heb ik nu op beide schermen geen beeld meer ;( . Ik reset de laptop en tot mijn verbazing heb ik nog steeds geen beeld meer hierop.

Ik heb reeds de videokaart verwijdert en opnieuw ingeprikt, het beeldscherm losgemaakt, de accu eruit gehaald en het geheugen verwijdert en teruggeplaatst. Voordat ik het geheugen verwijderde startte de laptop nog gewoon op, alleen zonder beeld dan (geen piep of iets dergelijks). Nadat ik de geheugenmodules verwijdert heb knippert een ledje alsmaar (bios gerest?) maar heb ik nog steeds geen beeld |:(.

Heeft iemand een idee hoe ik de laptop weer aan de gang krijg aangezien ik 'm nu extra hard nodig heb. Alvast bedankt voor de moeite!

- na verder prutsen geeftie nu een piepje met opstarten, echter nog geen beeld (je ziet het beeld wel zeer licht oplichten maar verder geen 'echt' beeld geven) -

[ Voor 10% gewijzigd door Harrie_ op 06-06-2006 20:22 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je ziet dus wel dat er iets op het beeld verschijnt? Maar dan heel donker, alsof de lamp in het scherm niet goed werkt? Zo ja, dan is je backlight defect. Hoe dat zo plotseling kan komen door te spelen met tv-out mag joost weten maar als er wel in de verte een windows achtergrond verschijnt is er niks mis met je laptop zelf. Je kan proberen het kabeltje van het scherm los te maken en weer vast te duwen (deze zit vast op de videokaart).

Als de backlight daarna nog niet aan gaat moet je een nieuw scherm. Dan praten we ergens tussen de 400 en 600 euro bij Dell.

Je zou een extern scherm kunnen aansluiten. CRT of TFT ofzo.

Om nog even na te trappen, ppsheets op een tv doorlezen zal je never nooit niet lukken, niet via de tv-out. De letters zijn zo wazig dat er niks van te maken is. TV-out is niet bedoeld om te internetten of word documenten te regelen, films worden wel mooi weergegeven.