Toon posts:

Om de 30s/3min krijg ik een disconnect, hoe los ik dit op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik krijg thuis, waar ik een klein netwerkje heb van 2 computers, om de 30s/3min een disconnect.
Die duurt dan rond de 7 seconden en dan loopt het weer. Dit is zeer irritant want ik heb gewoon constant internet nodig voor sommige dingen. Het internet komt binnen op de andere computer in het netwerkje en daar is nergens last van.. kan iemand mij helpen of heeft iemand hier ook last van en weet hoe het komt?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Mijn provider is btw Planet ;) als het helpt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe ziet de rest van je netwerk eruit? Kan het aan je router / modem liggen (dus heb je een reset gedaan ;))?

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 08-06-2006 18:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Iets meer info bitte :)

Je zegt dat het op de andere PC wel goed gaat, maar is dit ook echt zo? Valt je netwerklampje uit? Heb je andere kabels/NICs geprobeerd? Al eens een laptop van een kennis aangesloten wellicht? Zie je iets in je scherm verschijnen? Welke OS'en?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29
als ik het goed begrijp komt internet dus binnen op pc1 die hem shared na pc2, pc2 heeft last van de disconnects maar pc1 juist niet.

in dat geval ligt probleem iig binnen jou netwerk zelf.
mogelijkheid om misschien andere kabel te proberen of creatief met je NIC puzzelen als pc1 2 netwerkkaarten heeft...

Verwijderd

Topicstarter
okee ik heb dus een beetje uit geprobeert met nieuwe kabel enz, en nu heb ik er geen last meer van.. al weet ik niet precies waar het aan lag maarja ;) bedankt voor de tips
Pagina: 1