dvd speler schokt met gebrande dvd

Pagina: 1
Acties:

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn gebrande dvd films op de gewone dvd speler bij mijn tv. Ik heb namelijk een avi bestand en dit schokt nogal als ik het op dvd brand.
Het bestand heb ik zelf opgenomen met de videocamera, geedited in Pinnacle Studio en het vervolgens met dit programma op dvd gebrand. Als ik b.v. svcd brand dan doet die het wel goed in de dvd speler.
Tevens doet de dvd het wel prima in de dvd van de pc.
Dacht misschien dat het aan de Pal en NTSC instellingen ligt, maar dit lijkt me niet, aangezien ik hier geen mogelijk voor kan vinden in het programma en omdat de video in PAL gefilmt is.
Heeft iemand een idee?
Veel dank! _/-\o_

Verwijderd

is het alleen bij één bestand, of heb je meerdere bestanden, filmfragmenten en dvd-spelers geprobeert?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

brand de DVD films eens op een wat lagere snelheid, het kan zijn dat je foutcorrectie in je DVD speler het niet bijbenen kan ;) (ervaring mee..)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Dvd format(mpeg2) heeft meer gegevens nodig(dus leessnelheid ligt hoger) dan bijv. een vcd od svcd of divx.
Dus of je hebt slecht gebrande dvd's of je dvd speler leest slechter(of minder).

1 dvd's testen, dus leren hoe je moet testen, dan zie je ook of het hieraan ligt, dus of de dvd slechter leesbaar is.
2 of andere dvd's testen en kijken of deze wel goed afspelen. Dus goede kwaliteit kopen.

Allebei kun je vinden op www.cdfreaks.com, welke dvd's goed bij je brander passen, welke goed zijn, en hoe je een cd of dvd moet testen. Vooral dat testen zou ik leren want dan weet je meteen welke dvd's goed zijn.

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
het is bij meerdere bestanden zo en bij meerdere merken dvd's..
-heb het ook al in meerdere dvd spelers geprobeerd, dit werkt helaas ook niet...
-ik zal het testen iig proberen.