After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
aansluitingen op lcd:TommyboyNL schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:03:
Zitten er connectoren aan de buitenkant van het schermpje )lijkt mij van wel, kan het echter niet zien op de foto´s', en zo ja, wat voor= Misschien is het schermpje doodsimpel aan te sluiten, zonder het ook maar open te maken.
- ear: lijkt me voor koptelefoon
- AV in: video-in (?) maar is zelfde soort aansluiting als ear, volgesmij jackplug.
- DC in 7,5V, heb ik denk ik nog wel adapter voor
aansluiting op batterypack:
- DC out: voeding aansluiting voor een randapparaat of zo die batterypack als voeding gebruikt (?)
knopjes:
- colour: is draaiknoppie
- aanknop, gewoon zon schuifknop, links uit, rechts aan
- bright: voor helderheid
- en volume
overige: aan onderkant zit zoiets als waar je bij een cam zo'n tripod inschroeft/draait, lijkt me alleen net ietsje te groot dat gat voor zo'n tripod
nog iets... in het batterypack zit een knoppie waarmee ik dit kan kiezen:
- 4 penlites
- 6 penlites
staat op 4 en met 4 penlites erin doet ie. krijg wit knipperend danwel snel verversend scherm, gaat te snel om met foon filmpje te maken
[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 06-06-2006 22:50 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Op die jackplug staat dan het videosignaal, de min/draad, en misschien ook nog geluid in. De volorde van de signalen is echter lastig te achterhalen zonder het schermpje open te schroeven.
Hallo!
blaas ik em dan niet op als ik verkeerde derin doe van de 2 tulps?YoramScheer schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:01:
Je moet gewoon een mini jack>tulp (rood en wit). Gewoon probeeren op je uitgang van je tv, welke waar in moet. Denk ik.
Oscar Wilde
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
op de videotulp van me tv aangesloten, verandert niks. nog steeds wit flikerend beeld. Ik ga em zo beneden proberen op mams der tv, daar zit een scartverloop achterin met in/out knoppie derop.
hebben jullie trouwens een idee waar dit lcd ding eigenlijk vroor diende??
Oscar Wilde
helaas, geen tv.
eerste hit op google:
http://cgi.ebay.ie/CITIZE...tegoryZ3319QQcmdZViewItem
logischerwijs werkt het schermpje dus op een composiet signaal.
en het is de bedoeling dat je het scherm op de tv-out van je videokaart aansluit. misschien is een reboot nodig voor het scherm "gevonden" wordt en de tv-out ingeschakeld is. ik begrijp dat je hem op de tv zelf probeert aan te sluiten of lees ik je zin verkeerd?
[ Voor 70% gewijzigd door powerflux op 07-06-2006 12:41 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
knoppen/aansluitingen staan stukje naar boven in dit topic.powerflux schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:37:
ik bedenk me net wat: ik heb vroeger een heel klein crt tvtje gehad en de kabel/antenne aansluiting was ook zo'n tulp. wat voor aansluitingen zitten er verder op? knoppen?
helaas, geen tv.
eerste hit op google:
http://cgi.ebay.ie/CITIZE...tegoryZ3319QQcmdZViewItem
logischerwijs werkt het schermpje dus op een composiet signaal.
en het is de bedoeling dat je het scherm op de tv-out van je videokaart aansluit. misschien is een reboot nodig voor het scherm "gevonden" wordt en de tv-out ingeschakeld is. ik begrijp dat je hem op de tv zelf probeert aan te sluiten of lees ik je zin verkeerd?
op mijn tv werkte ie niet daar de front videotulp waarschijnlijk alleen een ingang is en niet een uitgang. op mams der tv zit achterop zo'n "scart-->3*tulp+svideo" verloopstuk met een knop voor input/output. Deze op output gezet en daarna de rode plug van de "jackplug-->rode/witte tulp" kabel aangesloten, geen beeld. Met de witte plug wél! ik kan nu tv kijken op dat ding
Maar bij die aansluiting staat AV IN, dus audio/video. Het geluid zou dus ook via die jackplug moeten
Ik zit trouwens eens te denken, zijn er niet toevallig portable tv tuners voor dit ding dat je gewoon erges tv kunt kijken?
Oscar Wilde
als je ff naar boven scrollt zie je dat dit ding een ear aansluiting heeft. lijkt mij voor oordoppies/koptelefoonBJD schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:29:
Je zou hem even kunnen openhalen om te kijken hoeveel aansluitingen de interne connector heeft. Als dit er 4 zijn kan je bij de mediamarkt oid een kabel kopen die van een 4 polige jack plug 3 tulp plugjes maakt. Als de connector 3 aansluitingen heeft heb je grote kans dat de rode kabel voor het geluid zorgt. Maar zitten er wel speakertjes in dat LCD'tje? Anders heeft geluid niet veel zin
zal em ff openschroeven:
onder rechts = AV, daar direct boven EAR
klik voor grote pic
klik voor grote pic
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 07-06-2006 17:51 ]
Oscar Wilde
de composite kan op je videokaart aangesloten worden... zal denk k wel goed beeld geven
misschien dat je er ook een VGA-connector aan kunt flansen als je het type van het LCD zelf hebt gevonden door google... (jou geforce 440 heeft geen dual-VGA of DVI erop ofwel??)
btw.. jou K7S5A mag je zeer trots op zijn dat je er een hebt... zijn zeeeeer stabiele moederbordjes, en je kunt er vanalles mee
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
composite?? der zit een jackplug op dat lcd ding.TommelMOD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:04:
misschien iets om in te bouwen in je PC?? (in je sidepanel ofzo..) ik denk dat die op 7 volt ook wel werkt, dus kan je m gewoon in je pc door je PSU voeden..
de composite kan op je videokaart aangesloten worden... zal denk k wel goed beeld geven
]
in bouwen.... dan heb ik liever dat wireless lcd project van hier erges op tweakers.
vga+tvout, en de tvout heeft niet eens een standaard aansluiting....TommelMOD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:04:
misschien dat je er ook een VGA-connector aan kunt flansen als je het type van het LCD zelf hebt gevonden door google... (jou geforce 440 heeft geen dual-VGA of DVI erop ofwel??)
breek me de bek niet open. 4 jaar deed ie goed, toen ik van sdram overging naar ddr begonnen de problemen. ding blijkt gewoon kieskeurig in RAM geheugen. Daarnaast werkt de usb controller ook niet meer goed sinds een half jaar, die staat erom bekent dat ie icm xp problemen kan geven. Kom telkes de Code 19 melding tegen in apparaat beheer met webcams en me hp psc 2355 (kan wel printen, niet scannen). Toen dacht ik, haal ik een los usb2.0 kaartje.... neemt ie de prolemen over van de onboard usb. Code 19 melding blijft dus, en me mp3 speler werkt niet eens op dat kaartje, explorer.exe loopt vast en blijft hangen als ik mp3 speler derin doe die niet te benaderen is. Hang ik de mp3 speler aan me tobo (de g15 die overigens net als de g7 gewoon werkt op de onboard usb) dan doet me mp3 speler wel maar overzetten gaat traag (5MBit/s +-) daar de onboard geen usb2.0 is.TommelMOD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:04:
offtopic:
btw.. jou K7S5A mag je zeer trots op zijn dat je er een hebt... zijn zeeeeer stabiele moederbordjes, en je kunt er vanalles mee(zelf ook gehad
En ding aanzetten gaat ook niet meer goed. blijft telkes in resetlusje hangen (reset nog vóór videokaart inschakeld), pas na paar * op reset en aan drukken start ie door. (daarom draait ie nu 24/7, staat nu 38.5 dagen aan een stuk door op moment zonder herstart)
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 08-06-2006 13:27 ]
Oscar Wilde
Plaatje:

Je kan de verloopplug nog net zien. In mijn geval zitten er twee vrouwtjes tulppluggen op, dus moest ik er nog een gewoon tulp<->tulp verlengkabeltje bij gebruiken. Maar als je een gewone stereo kabel hebt kun je die direkt in de output van het apparaat prikken.
Macbook Pro
[off-topic]bartgrefte schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:25:
[...]
breek me de bek niet open. 4 jaar deed ie goed, toen ik van sdram overging naar ddr begonnen de problemen. ding blijkt gewoon kieskeurig in RAM geheugen.
Mensen zijn goed in oorzaken en gevolgen aan elkaar te verbinden. Maar daar moet je nooit te ver in gaan. Het heeft misschien niks met het ram te maken, maar alles met de leeftijd van het bordje. Heb je al eens naar de staat van de grote condensators gekeken?
Ook daar heb ik een plaatje van (klik op plaatje):

[/off-topic]
Macbook Pro
heb je dan geen mono geluid? of vergis ik me. Geluid én beeld moet namelijk via die av-in jackplug, zit geen line-in naast alleen een output.RetepV schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:38:
Ik heb een Casio TV'tje met dezelfde soort aansluitingen. Ik heb er gewoon zo'n stereo verloop kabeltje van een PC voor gebruikt, zo eentje die aan de ene kant twee tulppluggen heeft en aan de andere kant een 3.5mm stereo jackplug. Daarna iets gepakt met een composiet uitgang (een Nintendo 64) en eerst de ene geprobeerd en toen de andere. Bij de tweede had ik beeld (altijd de laatste die je probeert, hé).
Plaatje:
[afbeelding]
Je kan de verloopplug nog net zien. In mijn geval zitten er twee vrouwtjes tulppluggen op, dus moest ik er nog een gewoon tulp<->tulp verlengkabeltje bij gebruiken. Maar als je een gewone stereo kabel hebt kun je die direkt in de output van het apparaat prikken.
C-tjes zijn goed, althans laatste keer dat ik keek (paar maandjes terug)RetepV schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:43:
[...]
[off-topic]
Mensen zijn goed in oorzaken en gevolgen aan elkaar te verbinden. Maar daar moet je nooit te ver in gaan. Het heeft misschien niks met het ram te maken, maar alles met de leeftijd van het bordje. Heb je al eens naar de staat van de grote condensators gekeken?
Ook daar heb ik een plaatje van (klik op plaatje):
[afbeelding]
[/off-topic]
maar ff wat anders. is er geen portable tv/radio tuner met antenne voor dit lcd schermpje?? zou anders niet weten waar ik em voor kan gebruiken behalve dan als scherm voor nitendo consoles.
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 11-06-2006 14:21 ]
Oscar Wilde