Toon posts:

Grappige netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst zo'n gare winbond based kaart in mijn pc zitten, die het helemaal niet deed. Nu heb ik die vervangen door een novell based ethernet kaart (NE2000 comp). Alles werkt vrij aardig totdat ik er achter kwam dat het ip adres van m'n systeem nu 0.0.0.0 is geworden.

Ik heb al 3 keer de protocolen opnieuw geinstalleerd en een paar keer de drivers, maar elke keer als ik een statische ip opgeef zet'ie die na ee nreboot weer terug op 0.0.0.0.

WAT GEBEURT HIER?

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...tijd voor 'n 3Com...??? :)
(Ja, ik weet dat die dingen veel duurder zijn, maar je krijgt dan wèl life-time warranty!!!)

Novell mag dan wel zelf een enorm software-pakket voor netwerken hebben verzonnen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook netwerkkaarten kunnen maken... :)

Dat is net zoiets als dat Micro$oft CPU's zou gaan maken. DAT WIL JE ECHT NIET!!! ;)

...With a touch of magic¿

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Nog beter:

pak een Digital 21040 (10Mbit)
of een Digital 21140 (10/100Mbit)

dit zijn (naar mijn inziens) werkelijk de beste kaarten van de wereld! :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Novell mag dan wel zelf een enorm software-pakket voor netwerken hebben verzonnen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook netwerkkaarten kunnen maken...
Novell maakt iets van 10 jaar ofzo al geen netwerkkaarten meer. De NE2000 is een HELE oude kaart. Dus om nou te zeggen dat het een slechte kaart is... nee. Wel achterhaald.

Maar omdat hij door elk OS wordt ondersteund, zijn toch nog veel (simpele) netwerkkaartjes NE2000 compatible.

Verwijderd

Nog beter:
pak een Digital 21040 (10Mbit)
of een Digital 21140 (10/100Mbit)

dit zijn (naar mijn inziens) werkelijk de beste kaarten van de wereld!
We zullen maar niet zeggen welke fabrikant erachter zit....

Er zijn maar 2 (!!!!) echte netwerkkaart fabrikanten in de wereld:

1) 3Com
2) Accton

De rest is allemaal van deze twee afgeleid.....

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nee hoor. Denk bijvoorbeeld aan Intel.

(en ook Realtek kaarten zijn echt niet afgeleid van 3Com en/of Accton spul ;))

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dat wou ik ook ff te zeggen. Digital (nu Compaq) maakt al z'n zooi zelf. denk maar niet dat ze die bij 3com of accton kopen...

en wat dacht je dat Cisco doet?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:55
Wel eens gehoord van OSI-model ???
(zo niet -> www.whatis.com )
Een netwerkadapter in een computer is verantwoordelijk voor de lagen 1 en 2.
Uit jouw probleemstelling maak ik op dat het mis gaat op OSI-laag 3 (IP). Laag 3 (en hoger) krijgt in jouw geval software-matig zijn vorm mee.
Nu beweer ik dat als jij een dure NIC aanschaf, dat jij tegen eenzelfde probleem aanloopt.

Wat er mis is kan ik op afstand moeilijk bepalen, maar wat ik uitsluit is dat het aan jouw low-budget NIC ligt.

mogelijke oplossingen:
- Jouw softwarematige netwerkcommunicatie deugt van geen kanten (corrupt), herinstallatie OS doet wonderen
- Je heb Win9x, een dial-up adapter in jouw machine en je kijkt middels WINIPCFG naar jouw TCP/IP-settings. Standaard laat deze util na opstarten de settings zien van jouw dial-up adapter. In dat geval even de juiste adapter selecteren en zie daar de juiste settings verschijnen.

Misschien dat er wat anders aan de hand is, maar enkel bovenstaande problemen kan ik zo gauw bedenken. Mijn conclusie is dat je het in de hoek van software moet zoeken en niet oplosbaar is door aanschaf dure 3COM.

Verwijderd

en ook Realtek kaarten zijn echt niet afgeleid van 3Com en/of Accton spul
Nee, wordt alleen wel in de Accton fabrieken gemaakt....

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Crusader

Arc Nature

ElbY: volgens mij heb je helemaal gelijk.
Die budget kaartjes mogen dan wel wat nadeeltjes hebben, maar om voor dit probleem nou direct een dure 3com aan te schaffen, da's werkelijk met een kanon op een mug schieten.
Dit is gewoon een software probleem.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
mogelijke oplossingen:
- Jouw softwarematige netwerkcommunicatie deugt van geen kanten (corrupt), herinstallatie OS doet wonderen
Mijn protocol toestanden zijn (volgens mij) goed in orde. Om uit te sluiten dat het daaraan lag heb ik alle protocollen weggegooid en alleen het tcp/ip protocol aan mijn netwerkkaart toegevoeg. Na een reboot (zoals ik boven al zei trouwens) stond m'n ip weer op 0.0.0.0. Ik heb mijn pc twee weken terug weer eens opnieuw geinstalleerd, dus dat het daaraan ligt lijkt me sterk.
- Je heb Win9x, een dial-up adapter in jouw machine en je kijkt middels WINIPCFG naar jouw TCP/IP-settings. Standaard laat deze util na opstarten de settings zien van jouw dial-up adapter. In dat geval even de juiste adapter selecteren en zie daar de juiste settings verschijnen
Ik heb met winipcfg, ipconfig en een zelfgemaakt proggie mijn ip gecheckt en het was dus elke keer 0.0.0.0 (en het was wel degelijk die van mijn ethernetadapter).

Ik persoonlijk denk ook dat het aan mijn brakke kaartje ligt, maar ik wou ff weten of hier nog iemand mee te maken had gehad.

Verwijderd

eigenwijs he? zoals ze al zieden, het ligt niet aan je kaartje.
Nou heb ik Sygate eens geinstalleerd, en daarin zie je ook het ip adres van je netwerkkaart. en deze staat ook op 0.0.0.0 en alles werkt gewoon.

kijk dan eens bij je tcp/ip eigenschappen. als ze daar nog goed staan, moet het gewoon werken.

btw. ik hoop toch wel dat je na de reboot gekeken hebt of je idd geen verbinding kon maken?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Je hoeft ook geen peper dure kaart te kopen. een Digital 21040 kost hooguit 60,-... kun je je geen bult aan vallen...

ik zeg altijd maar zo: 'goede hardware is de helft van de oplossing'

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Sorrie, ben idd 'n beetje voorbarig geweest. :) Maar probeer eens de Micro$oft methode: pleur alles wat met netwerken te maken heeft eruit, opnieuw opstarten, netwerkzooi weer installeren, en dan zou alles (vlg. Micro$oft) weer 'normaal' moeten werken... :P

...With a touch of magic¿

Verwijderd

jep. En als het dan nog niet werkt wordt dat gewoon de standaardinstelling :)

Als je goede kaartjes zoekt voor thuisgebruik kun je het beste een RealTek 8019 (10 Mbit ISA), RealTek 8029 (10 Mbit PCI) of een RealTek 8139 (10/100Mbit PCI) nemen. Vooral de laatste is een heel fijn kaartje voor onder de 40 gulden. En die 21140's van Digital zijn ook wel goed ja

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38

ChUcKiE

Dus........

Als je nog van die DEC's wilt kopen...ik heb er nog wel drie thuis liggen allemaal PCI, met chipset 21041, dus gewoon 10MBit. Een ervan zelfs een officiele Digital 450 (met DEC 21041 chip dus)
Roep maar!

chuckie@chello.nl

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1