Toon posts:

keyboard en opstart fout

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal denk ik raar en vreemd klinken, maar mijn keyboard heeft erg veel invloed op de opstart procedure van de computer. ik zal het proberen uit te leggen.

Een dikke 3 maanden terug ismijn oude keyboard stuk gegaan een aantal toetsen werken niet goed meer of zitten los, omdat het al een oud toetsenbord was had ik geen zin om het te repareren en ben ik maar opzoek gegaan naar een andere keyboard met ook een wat leuker uiterlijk als het standaard wit/beige achtige.

Ik had een leuk keyboard gevonden die ook wel een prettige aanslag had de 'GENIUS KKB-2050U' ishet geworden en tot gisteren avnond werkte alles zonder problemen.. Tot toen straks....

Ik zette de computer aan en zoals normaal altijd gebeurd kreeg ik netjes het opstart scherm en begon de memory count te lopen. Nadat de verschillende disken zijn gevonden kom ik in het (grub) bootmenu en ik wil een keuze maken uit een van de besturing systemen, maar wat schets mijn verbazing hoe ik ook op de cursortoetsen druk ik krijg geen reactie en de countdown loopt maar door... RESET....

Afijn een reset gedaan en eens op de Numlock -led van het toetsenbord gelet, omdat deze namelijk normaal gesproken oplicht tijdens de opstart. Geen lichtje en weer gewoon de normale opstartprocedure tot aan de bootloader, waar zoals je al zal snappen weer geen enkele reactie op de toetsen aanslagen zichtbaar was.. RESET...

Weer een reset en dit keer licht het ledje van numlock wel netjes op. Ik begin al verheugd te raken dat mijn pc zo weer normaal opstart, maar niets blijkt minder waar. De opstart loopt tot aan het punt waar de systeem zichtbaar zijn (en dan bedoel ik het punt voor de memory count) en loopt dan geheel vast.... Grrr.. RESET...

Afijn na zo een stuk of 10x bezig te zijn geweest en iedere keer of het een of het andere probleem tegen het lijf te zijn gelopen heb ik mijn oude toetsenbord eens gepakt en aangesloten om te kijken wat die zal doen. En..... de pc start normaal op zonder een enkel probleem. Mhh toeval dus eens de pc uitgezet en een uurtje gewacht om hem vervolgens weer optestarten. En weer loop alles alseen trein.

Nou dit kan toch niet waar zijn dacht ik en probeerde het 'nieuwe' toetsenbord weer, maar hierbij kreeg ik weer dezelfde problemen als eerder omschreven. ik begrijp er niets van wie kan mij vertellen wat er aan de hand kan zijn?

Groet,

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Lekker handig nu hoef ik zelf geen topic te openen 8)7

Mijn probleem is dat mijn computer dus gewoon 1 minuut pauze neemt als ik deze aanzet, 2 seconden hoor je de HD kraken, minuut pauze zonder enige activiteit, daarna laadt windows netjes op. Na 4 maanden aankloten, herinstalleren, forums searchen, openschroeven en weet ik veel wat blijkt het dus mijn draadloze Logitech keyboard te zijn |:( Uiteraard werkt het wel prima op een andere computer, wellicht heeft het dezelfde oplossing als bij de TS?

Verwijderd

Hey man, is het een draadloos toetsenbord? en die oude met kabeltje? want dat probleem had ik ook, moet je eigenlijk dos drivers instaleren voor die toetsenbord.
Succes trouwens want dit is echt een irritant muurdoorlaand probleem |:( maar zover was jij ook al :9

Verwijderd

Topicstarter
O ja ik zie dat ik het vergeten ben te vermelden dat beide toetsenborden gewoon via ps/2 aangesloten zijn. De nieuwe weleenswaar dmv usb->ps/2, maar ik neem aan dat dat weinig uitmaakt? ofwel? :?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:43:
O ja ik zie dat ik het vergeten ben te vermelden dat beide toetsenborden gewoon via ps/2 aangesloten zijn. De nieuwe weleenswaar dmv usb->ps/2, maar ik neem aan dat dat weinig uitmaakt? ofwel? :?
Eh, jawel. Kun je hem niet gewoon zonder verloopje op je USB poort doen, en dan in je BIOS enable USB-keyboard (oid) aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is geen probleem en ook geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan en als hij wel doorboot heb ik mayor problems in zowel windows als ubuntu, sloom, errors etc :(

In elk geval nooit een Genius (whatinthename) meer voor mij in elk geval, trust werkt volgens mij nog beter :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:06:
Ja dat is geen probleem en ook geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan en als hij wel doorboot heb ik mayor problems in zowel windows als ubuntu, sloom, errors etc :(

In elk geval nooit een Genius (whatinthename) meer voor mij in elk geval, trust werkt volgens mij nog beter :(
Hmm, ja, klinkt inderdaad als een rot toetsenbord..wellicht dat je hem nog kan terugbrengen (tip : neem gewoon een Logitech of MS toetsenbord ;) )

• BARACUS
Exorcist schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:14:
[...]

Hmm, ja, klinkt inderdaad als een rot toetsenbord..wellicht dat je hem nog kan terugbrengen (tip : neem gewoon een Logitech of MS toetsenbord ;) )
:P

Ik sta ook erg raar te kijken dat een toetsenbord zoveel ellende kan veroorzaken :?

[ Voor 14% gewijzigd door BARACUS op 06-06-2006 20:17 ]

• BARACUS
Ik heb net de oplossing gevonden voor mijn probleem, erg vaag. Ik heb even een draadjes usb toetsenbord geleend en daarmee precies hetzelfde probleem. Daarna ook nog even via de ps/2 aansluiting en ook hetzelfde probleem. Ik ben toen even in de bios gaan neuzen over de usb keyboard enable optie (bedankt exorcist). Deze staat dus gewoon op enabled, dus even op disabled gezet om te kijken wat er gaat gebeuren. Nu werkt alles dus prima, ik snap er dus geen zak van maar deze moet dus op disabled staan om te werken 8)7

Echt een probleem waar je 10 jaar naar kan zoeken als je steeds je toetsenbord erin plugt :'(

[ Voor 10% gewijzigd door BARACUS op 07-06-2006 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja die optie heb ik dus niet als zodanig in mijn bios staan, dus jammer genoeg niet iets wat oor mij de oplossing bied, Ik heb alleen een optie om de usb poorten te enabelen of disabelen danwel alleen poort 1 of 2 aan te zetten, O-ja en de optie om de usb devices door de Bios of in het OS aan te laten sturen :? Geen van de opties geeft de oplossing en als ik alles disable werken de usb devices allemaal niet meer..
Pagina: 1