Toon posts:

[XP] Explorer instabiel bij Remote Desktop*

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zolang ik aan de pc zelf zit en er mee werk/game/muziek mee luister/download is het systeem heel stabiel. Maar zodra ik via Remote Desktop aan het werken ben crasht explorer heel snel. Het word soms zo erg dat ctrl-alt-end (dat is dus ctrl-alt-del voor remote) niet meer werkt. Ik krijg dan met geen mogelijkhijd taakbeheer naar voren om explorer opnieuw te starten.

Ik heb dit opgezocht met google onder: explorer crash remote desktop. maar ik kon helemaal niet vinden hierover.

Weet iemand misschien wat dit probleem veroorzaakt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aangezien je het over Remote Desktop hebt ga ik er maar van uit dat je het over Windows XP hebt en dus ga ik dat even in je topic titel zetten :)

Verder is het een raar probleem - remotedesktop doet op zich niet zulke hele spannende dingen wat betreft explorer volgens mij :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het inderdaad over XP pro SP2 NL. Sorry dat ik dat er niet eerder bij had vermeld. Het is echt een raar probleem, maar erg lastig probleem.

Weet iemand misschien hoe ik dit moet oplossen en waar het asan kan liggen?

Specs:
Abit AS8
Intel Celeron D 2,8 @ 4,2 met watercooling. (Op standaard snelhijd blijft het probleem.)
512mb DDR
XFX 6600GT AGP
2x 80gb WD IDE
2 19" CRT van Belinea.

Zou het er aan kunnen liggen dat ik 2 schermen heb? Als ik remote desktop gebruik heb ik gewoon 1024x768 resolutie. In windows zelf staat ie op bureablad uitbreiden.

Verwijderd

Topicstarter
schop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom crashed explorer? Krijg je niet gewoon crash-meldingen op je scherm (met die mooie knop voor extra info ;) ) of iets in de eventlogs? Dan kom je er iig achter waardoor explorer crashed. Zou best eens je screen-extender-geval kunnen zijn. Welke tool gebruik je daar voor?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-03 20:36
Ik heb het probleem (heb/had, ik merk er nu weinig meer van) met windows 2003 en xp. Maar bij mij was het zo dat netwerklocaties gewoon vastliep; in het begin kon ik nog ff snel een mapje openen, maar de submap daarvan, daarbij liep ie al vast. En dan idd explorer afsluiten die na een seconde of 30 zo weer terugkomt.

Ik weet nog steeds niet precies waar het aan ligt, kan zijn jumbo frames, waarschijnlijker is echter azureus (als ik die uitschakel heb ik geen last meer van vertraging/vastlopers whatsoever). Als jij zeker weet de oplossing te hebben gevonden, laat het me dan horen :P Ik heb zo'n gevoel alsof het elk moment weer mis kan gaan hier...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen azureus, ik gebruik uTorrent. Ik gebruik de nvidia drivers om te extenden. zodra ik de error weer krijg post ik een screen. (Als dat nog lukt dan..)

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik de screenshot van de fout kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/fout1.JPG

Als ik op OK klik valt explorer weg, blijft het beeld blauw en reageert de pc niet meer op ctrl-alt-end (das dus ctrl-alt-del voor in remote desktop.

Ik heb dit nooit als ik gewoon lokaal aan de pc werk.

Verwijderd

Gebruik je gewone remote desktop die standaard in XP zit of gebruik je web-based remote desktop?
Is heel handig misschien heb je het dan niet, zo kan je zelfs op scholen waar de poort 3389 dichtzit remoten (ik in iedergeval wel bij mijn school).

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:10:
Eindelijk heb ik de screenshot van de fout kunnen maken:

[afbeelding]

Als ik op OK klik valt explorer weg, blijft het beeld blauw en reageert de pc niet meer op ctrl-alt-end (das dus ctrl-alt-del voor in remote desktop.

Ik heb dit nooit als ik gewoon lokaal aan de pc werk.
Wie is je beste vriend? Google! ;)

Met de hexadecimale code en de term RDP in google kwam ik bij de volgende site
http://www.msusenet.com/archive/topic.php/t-1870314400.html
met de volgende tekst
This might help you to find the cause:

0xc0000094 = decimal value 148

With the command "net helpmsg 148" (without the quotes), you get
the text of the error code, which is something like "The path can
currently not be reached" (translated from Swedish, so check it
out).
Heb je shares, klinkt als hetzelfde dj_tjerk heeft.
Mik je shares eens weg, heb je het probleem nog?
Log je misschien als iemand anders in dan als je normaal achter de pc zit?
Zijn de shares misschien naar de pc waar je dan achter zit als je RDP-ed?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:20:
Gebruik je gewone remote desktop die standaard in XP zit of gebruik je web-based remote desktop?
Is heel handig misschien heb je het dan niet, zo kan je zelfs op scholen waar de poort 3389 dichtzit remoten (ik in iedergeval wel bij mijn school).
De data die wordt verstuurd naar de rdp server gaat nog steeds over poort 3389 hoor, web-based remote desktop is voor computers die de rdp client niet hebben, dus in jou geval staat poort 3389 op school gewoon open.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/getstarted/webconoverview.mspx

[ Voor 14% gewijzigd door cherwin op 19-06-2006 09:33 ]

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

Verwijderd

cherwin schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:29:
[...]

De data die wordt verstuurd naar de rdp server gaat nog steeds over poort 3389 hoor, web-based remote desktop is voor computers die de rdp client niet hebben, dus in jou geval staat poort 3389 op school gewoon open.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/getstarted/webconoverview.mspx
Maar hoe kan het dan dat ik hier op mijn stage/werk wel web based remote kan maar niet via de standaard xp tool, heb zelf een schone xp installatie erop gezet? Ik mis hier iets :z

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk laat de locale proxy alleen maar http pakketjes door. Je zou door een http tunnel op te zetten wel via de windows tool moeten kunnen werken.

Ik had 1 share van een virtual cd drive van Alcohol die leeg was en 3 shared folders van de locale server hier die niet meer bestonden nog gemount als Z:\, Y:\ en X:\. Heb deze 4 problemen opgelost, nu eens kijken wat ie doet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 14:25 ]

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:30:
[...]

Maar hoe kan het dan dat ik hier op mijn stage/werk wel web based remote kan maar niet via de standaard xp tool, heb zelf een schone xp installatie erop gezet? Ik mis hier iets :z
Mijn glazen bol ligt niet naast me dus ik weet niet hoe jullie proxy in elkaar zit, maar ik weet wel dat je poort 3389 nodig hebt om te verbinden met rdp, je kan nog wel wat tweaken zodat de rdp server op een andere poort draait. Maar standaard moet poort 3389 open staan ok.

Installeer maar Wireshark op je bak en begin te sniffen. Vervolgens maak je verbinding met de rdp server, je ziet dat Internet Explorer eerst netjes met poort 80 verbinding maakt, maar daarna direct overschakeld naar 3389.

Dus ik stel voor dat je voortaan wat onderzoek doet, voordat je begint te posten |:(

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is nog niet opgelost.. iemand?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je zult wel een of andere ranzige applikatie hebben geïnstalleerd die in de context van explorer draait. Overigens betekent error 0xC0000094:
code:
1
2
3
4
# for hex 0xc0000094 / decimal -1073741676
  STATUS_INTEGER_DIVIDE_BY_ZERO                                  ntstatus.h
# {EXCEPTION}
# Integer division by zero.
Bekijk voor de zekerheid de versienummers van COMCTL32.OCX en MSCOMCTL.OCX en vergelijk die met de versienummers in http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;896559

Aangezien het een error van MCI is kun je ook eens spelen met de instellingen van je terminal client: geluid lokaal houden, naar je client halen of uitzetten.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1