Toon posts:

Ik krijg RealPlayer niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,..

Probleem |:(
Ik krijg RealPlayer niet geinstalleerd. Alhoewel ik wel degelijk de beheerder/administrator ben van mijn PC waar ik enige gebruiker op ben,... krijg ik bij eender welde versie ik ook maar van RealPlayer wil installeren te horen,.. te zien dat ik niet genoeg beheerderrechten heb om het programma te installeren.

Met mijn vorige XP-installatie op mijn DFI ooit heb ik nooit dergelijke problemen ervaren,... nu na een clean install van XP-Pro + SP2, na een hardware-upgrade van mijn huidig syteem,.. is het reeds de 2de maal dat ik zoiets voorheb. Diskkeeper wou eerder ook al niet installeren door zo'n dergelijke melding maar dat heb ik dan met wat te googlen opgelost gekregen.

met te Googlen naar mijn huidig Real-Player installatie probleem kwam ik uit op volgende link;
http://real.lithium.com/r...realplayer&message.id=918

Daar staat exact hetzelfde probleem in vermeld. Helemaal onderaan in de topic verteld er iemand van een bepaalde regkey te verwijderen en dat het daarmee zou opgelost zijn wel,.... bij mij staat die key er gewoon niet,.. ik kan hem dus ook niet deleten.

Weet iemand hier raad :?

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Real alternative al geprobeerd?

http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm

Misschien lukt dat.

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik zou idd ook real alternative proberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope,.. de alternatieve player krijg ik ook niet geinstalleerd 8)7
Maar nu zie ik wel in de richting waar ik het moet zoeken,.. dat kreeg ik bij de errormelding van realPlayer niet te zien.

Dit krijg ik te zien;

Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/3562/realplayerprobleem0ss.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij kan helpen :?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

als jij echt admin bent dan krijg je die melding normaal gesproken niet want dan heb je die rechten gewoon.
of je hebt een of ander vaag stuk software geinstalleerd wat de gebruiker tegen zichzelf probeert te beschermen (maar altijd problemen geeft)
Of er is iets gaar :)
Of dat dan op jouw pc gaar is of in de real-codec is nog de vraag..
Ik heb altijd problemen gehad met realplayer... het is gewoon slechte software vind ik..
Vreemd alleen dat real alternative ook problemen geeft..

[ Voor 39% gewijzigd door xzenor op 08-06-2006 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja |:(

Af en toe gebruik wel eens het programma Tweaknow Regcleaner maar daar verwijder ik niks mee dat eventueel onveilig zou kunnen zijn en mij later voor problemen zou stellen,.. allée,.. dat denk ik toch althans.
Ook CCleaner gebruik ik wel eens,.. alhoewel ik niet echt denk dat die aanpassingen in het register maakt.
Spywareblaster loopt ook steeds op de achtergrond en BitDefender Pro heeft ook ergens een anti-spyware functie zitten die in real-time mijn PC in de gaten houdt,... misschien daar eens verder op zoeken,.. wie weet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 17:04 ]

• xzenor

xzenor

wel eens geprobeerd het te installeren zonder dat die pakketten draaien?

Verwijderd

ik zou zeggen wees blij en probeer real alternative! B)

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

http://www.click-now.net/forums/index.php?showtopic=1112

Daar zegt een gast met hetzelfde probleem:

"Puh, this problem nearly drove me crazy but finally I figured it out. Don't ask me why but this is the way "it" works:

First I had to start in safe mode, then I could create the registry path "HCR\Software\RealNetworks" (by changing the user rights for the key "HCR\Software" using regedt32). After that I had to start in normal mode (and to log in with my normal user) to be able to use the registry key "HCR\Software\rtsp" (which was NOT possible while in safe mode as Administrator). Afterwards everything else worked perfect - as Real Alternative does now.

I hope I could in some way explain how the problem was solved for me. Thank you all for your help! :)"

Die foutmelding is een algemene foutmelding en overal waar ik zoek op google staat dat je de rechten van individuele keys moet wijzigen. Althans, in de korte tijd dat ik heb gezocht ;)

• xzenor

xzenor

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:20:
ik zou zeggen wees blij en probeer real alternative! B)
Ik zou zeggen lees eerst, dan had je geweten dat die het ook niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Aiaiaiaiai,... oeioeioeioei,... ik denk dat ik hier serieuze problemen heb met mijn register ;(

Ik installeer hier vandaag een trial van NOD32 wat vlekkeloos verliep,.. aanvullend deze avond ZoneAlarm Free ...... zelfde problemen |:(

ZoneAlarm installeren lukt prima maar na heropstart PC ,... noppes,.... ZoneAlarm wil niet opstarten om mogelijke niet genoeg beheerdersrechten die ik zou bezitten,... dat is toch de melding die ik krijg wanneer ik ZoneAlarm manueel wil starten ..... ;( ... jongens toch,.. wat is er hier in godsnaam aan de hand met mijn register .... ik heb zelfs ZoneAlarm terug moeten uninstallen om op internet te raken,... pfffff |:(

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 21:54
Ik weet niet zeker of het lukt, maar start op in de safe mode en log in als admin en kijk of je misschien iets kunt installeren op deze manier. Dan ben je meestal van een hoop gezeur van windows af.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag PC geformateerd en nieuwe windows geinstalleerd.
Probeer ik direct er na ZoneAlarm op te zetten,.... terug registerproblemen 8)7
Hoe zou dat nu eigenlijk komen,.. ik begrijp er niks meer van :?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 21:54
Welke windows cd rom heb je dan, een schone installatie kan niet zo al problemen hebben. Of hangt je pc direct aan het internet en zitten er meteen virussen op?

verdwaalde ict'er op elektro!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je niet gewoon al eens geprobeerd om de rechten op de betreffende keys goed te zetten voor jouw doel? Daarmee bedoel ik uiteraard rechten toevoegen, niet gaan snoeien in wat er al staat :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:17:
Heb je niet gewoon al eens geprobeerd om de rechten op de betreffende keys goed te zetten voor jouw doel? Daarmee bedoel ik uiteraard rechten toevoegen, niet gaan snoeien in wat er al staat :P
Hehe,... net thuis van wat vakantie ....

sanfranjake,... nee nog niet,.. ik durf eigenlijk zo niet meer veel in mijn register te veranderen,...
RealPlayer of de alternative versie erven staat nog niet geinstalleerd,.. ook ZoneAlarm niet.
Misschien later wel eens.
Nu heb ik er mijn BitDefender Pro 9 terug opgezet,.. die werkt prima.
En vooraleer ik nog eens wat begin te veranderen ga ik alvast eerst en vooral een herstelpunt aanmaken,... en daarna prutsen.
Pagina: 1