Toon posts:

[Geheugen] Identieke geheugen modules leveren probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het insteken van een nieuwe identieke geheugen module, mijn idee was om van 1 gig --> 2 gig te gaan.
Echter dit gaat gepaard met het probleem dat mijn pc nog niet eens voorbij het post-process komt.

Mijn specificaties
Moederbord DFI nF4-D Series
Geheugen 2x 512 Kingston hyperX.
Processor 3500+ AMD 64 venice core
Videokaart: Leadtek Geforce 7800 GTX 256 MB

Zelf heb ik al geprobeerd.
De geheugen timings aan te passen met het stabiele geheugen.
De modules verwisselen van de geheugenbanken.
Alles eruit halen en schoonmaken.
Underclocken, de search gebruiken.
Het voltage verhogen naar 3.0V.

Maar ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen.

Ben ik iets vergeten meld het mij dan aub.

*Edit hmm, klein typefoutje gemaakt in mijn titel |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 00:03 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je wil er dus 2 modules van 512MB bij de 2x512MB doen die je nu al hebt? Of wil je een module van 1GB bij de huidige 2x512MB doen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 06-06-2006 18:02 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:02:
Je wil er dus 2 modules van 512MB bij de 2x512MB doen die je nu al hebt? Of wil je een module van 1GB bij de huidige 2x512MB doen? :)
2x 512, heb 4 geheugen banken die maximaal pc 3200 aankunnen.
Echter, zodra dat ik meer modules als 2 erin heb, gaat hij vaag doen en komt hij niet eens bij het post-process.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even omhoogschoppen. Nog steeds hetzelfde probleem. Maar ik kwam erachter dat de modellen wel hetzelfde zijn, echter zijn de productcodes(?) Bijvoorbeeld module 1 heeft als laatste 3 tekens, hg231(voorbeeld) en de andere kl235.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 11:07
probeer eens met alleen die 2 nieuwe reepjes erin op te starten, doettie dat dan stop je er een reepje bij. doettie het dan nog, dan doe je de laatste erin.
Zo kan je uitzoeken bij welke hij over z'n nek gaat.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Winchester: dat betekent dat je je geheugen op 333Mhz moet zetten (divider) en 2T. Probeer eerst met losse timings en zet ze daarna wat strakker.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:45:
Winchester: dat betekent dat je je geheugen op 333Mhz moet zetten (divider) en 2T. Probeer eerst met losse timings en zet ze daarna wat strakker.
Uehm, foutje was Venice core :D
probeer eens met alleen die 2 nieuwe reepjes erin op te starten, doettie dat dan stop je er een reepje bij. doettie het dan nog, dan doe je de laatste erin.
Zo kan je uitzoeken bij welke hij over z'n nek gaat.
Zodra ik het 3de reepje erbij prik doet hij niks meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 4 identieke modules, en hij wilt niet opstarten. Ik begin radeloos te worden, zodra ik een 3de stick erbij prik doet hij niks meer

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:59:
Ik heb nu 4 identieke modules, en hij wilt niet opstarten. Ik begin radeloos te worden, zodra ik een 3de stick erbij prik doet hij niks meer
Je kan nooit 3 geheugen modules draaien. Het is of 2 of 4. En zoals ze al eerder zeiden: probeer eerst eens 333Mhz en 2T. En elke module afzonderlijk testen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:57:
[...]

Je kan nooit 3 geheugen modules draaien. Het is of 2 of 4. En zoals ze al eerder zeiden: probeer eerst eens 333Mhz en 2T. En elke module afzonderlijk testen.
Ah, oké :) 333Mhz had ik hem al opdraaien, maar moet die 2T optie eens zoeken in de Bios.
Bedankt alvast

Verwijderd

commandrate 2T is soms wel en soms niet in de standaard bios opgenomen. Bij sommige AWARD biossen kom je bij de commandrate als je op CTRL+F1 drukt in het hoofdbios scherm. Dan komt er namelijk een extra "folder/titel/optie".

Jouw moederbord moet trouwens wel 4x400Mhz aankunnen zie ik nu.... Dus misschien is je geheugen niet helemaal compatible met het moederbord. Misschien is het verstandig om 2x1Gb te nemen en de modules die je nu hebt los te verkopen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je KAN wel met 3 modules draaien, je hebt dan alleen geen dual chanal!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:08

Snippertje

Light up your life

En geen 1t ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

nee hoor: je kan geen 3 modules tegelijk erin doen. Dan start de pc nog geeneens op.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:10
Er is vorige week een biosupdate uitgebracht. Probeer die is, misschien helpt het wat.
Btw, ik heb hetzelfde moederbord en deze bevat geen setting voor 1T / 2T. Dit gaat automatisch. Als je 4 modules erin heb schakeld die naar 2T. Anders wordt het 1T

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik echt belachelijk, heb alle specificaties doorgelezen voordat ik het geheugen kocht. En het zou gewoon moeten werken. Heb bios geupdate ook geen oplossing. Hij wilt gewoon niet opstarten en blijft piepen, als ik maar 2 modules erin heb doet hij het gewoon goed.

Moet ik nu een ander moederbord halen, of kan ik beter ander geheugen halen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 13:51 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:36:
nee hoor: je kan geen 3 modules tegelijk erin doen. Dan start de pc nog geeneens op.
offtopic:
Dat heeft dan in ieder geval niet met de processor te maken, aangezien dat hier wel gewoon gaat (a8n-sli dlx & A64 3200+ Venice). ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Wat je waarschijnlijk over het hoofd gezien hebt is het feit dat je bepaalde merken/typen niet in configuraties kunt gebuiken met 4 geheugenbanken gevuld.
In mijn ASUS A8N Premium (ook nforce4) boekje staat een lijst met typen geheugen en welke configuratie er wordt ondersteund. Misschien kun je dat van de asus site downloaden en kijken welke configuraties er worden ondersteund ...
Pagina: 1