[XFX Revo64] 64-bit software gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb een goeie week geleden een Revo64 5-poorts RAID-controller gekocht. Ik heb dit weekend mijn server gebouwd en Windows Server 2003 Standard 64-Bit geinstalleerd. De software (SyncRAID Configuration Utility) doet het echter niet en geeft "Failed to open device driver". Ter info: De Revo64 is een driverless kaart, software is enkel voor monitoring vanuit windows.

Op de site van XFX valt niets te downloaden, dus ben ik maar gaan speuren op Google. Ik kwam uit op de site van netcell die de chips maakt. Hun site is onbereikbaar, maar in de google cache vond ik verwijzingen naar software en firmware upgrades met Windows XP 64-bit ondersteuning.

Ik heb vandaag met een verkoper van XFX gebeld en die vertelde me dat het bedrijf netcell opgeheven is. Ik wacht al dagen op een reply van XFX zelf op de vraag naar 64-bit software.

Is er iemand die me aan de 64-bit software (SyncRAID Configuration Utility) kan helpen? Misschien iemand die deze kaart heeft en de software nog gedownload heeft toen deze op hun site stond...

Update: XFX gebeld, zij kunnen : mogen / willen geen updates aanbieden momenteel

Ik ben dus aangewezen op iemand die de software nog heeft kunnen downloaden, of... een 32-bit OS installeren. Ik geef het nog een paar dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door WhiteDog op 06-06-2006 21:52 ]

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
ow dat is slecht nieuws, opgeheven........

was van plan zo nog enkele kaartjes bij te kopen maar geen bedrijf, geen support meer :-(

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
anglico schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:30:
ow dat is slecht nieuws, opgeheven........

was van plan zo nog enkele kaartjes bij te kopen maar geen bedrijf, geen support meer :-(
XFX bestaat natuurlijk nog. Alleen focussen die tegenwoordig op video kaarten. Ik neem aan dat XFX wel de mogelijkheid heeft om zelf de chips te produceren. Ik denk alleen niet dat er nog RAID nieuwe produkten aankomen van hun. En als die er wel komen: er zijn nog producenten natuurlijk.

Als ze er ooit echt mee stoppen (met RAID) koop ik gewoon voor een prikje een reserve controller.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

WhiteDog schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:59:
[...]

XFX bestaat natuurlijk nog. Alleen focussen die tegenwoordig op video kaarten. Ik neem aan dat XFX wel de mogelijkheid heeft om zelf de chips te produceren. Ik denk alleen niet dat er nog RAID nieuwe produkten aankomen van hun. En als die er wel komen: er zijn nog producenten natuurlijk.

Als ze er ooit echt mee stoppen (met RAID) koop ik gewoon voor een prikje een reserve controller.
XFX is van origine een videokaartenfabrikant die pas een jaar geleden ofzo is begonnen met RAID-controllers. En zelf chips produceren? Het zou me niets verbazen als ze die kaarten niet eens zelf in elkaar solderen :P Heel misschien zouden ze de ontwerpen van die RAID-chips kunnen kopen en bij een chipbakker laten maken, maar ook de kans dat dat gebeurt lijkt mij minimaal.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

xfx heeft een forum, daar al geprobeerd, die xfx techies zitten er ook op en die zijn ook behoorlijk actief.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
the_virus schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:25:
xfx heeft een forum, daar al geprobeerd, die xfx techies zitten er ook op en die zijn ook behoorlijk actief.
Hun forum is vervangen door een helpdesk formulier. Ga maar is kijken op hun site :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

Net zo'n kaart gekocht, omdat er wel redelijke tevredenheid overwas.
Ik dat ding besteld. 2 weken gewacht, en in laten bouwen..l.

En nu al geen support meer ?!? Ding is verdorrie net 2 weken oud.. (als mede de andere RAID controller (de RocketRaid, die geen rocket is....)

XFX zwijgt, Netcell is niet te bereiken...en waar mag je nu dan nog een raid-manager voor Windows vandaan plukken? Op deze manier gaat het wel vlug.

Vandaag een 7950 GX2 gekocht, en morgen is de fabrikant failliet!!!!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 17:11

mark9534

Ondertitel ?

Ik heb een goedkoop kaartje nodig waar ik een aantal SATA schijven op aan kan sluiten. RAID boeit me niet echt.

Is dit dan een goede keuze?

Jullie zeggen dat er geen drivers bij zitten? Ik wil hem gebruiken in een win2003 32-bit systeem, gaat dit lukken zonder drivers?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je geen RAID wil gebruiken zijn er goedkopere en beter ondersteunde alternatieven, bijvoorbeeld iets van Highpoint of Promise.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54
Het grote voordeel van deze kaart is echter dat het geen drivers nodig heeft, het gebruikt de ingebouwde drivers van Windows, zodat je nooit geen driverproblemen hebt.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 22:22
Ik draai momenteel op een Supermicro AOC-SAT2-MV8 en dit werkt naar volledige tevredenheid. Kan altijd als ik wil nog (software) RAID5 gaan draaien of (fake)RAID 0 of 1...

Ik kan je een dergelijke kaart of een Promise kaartje ofzo altijd aanraden...

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb ondertussen gewoon de 32-bit versie van Windows 2003 erop staan. Software werkt wel nu :)
Begrijp ook niet waarom Microsoft geen legacy mode ofzo in 64-bit OS'en gebouwd heeft zodat 32-bit spullen nog blijven werken.

Ik heb nog wel meer (dure) hardware liggen die het 64-bit tijdperk niet haalt...

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Promise FastTrak SATA 300 TX4 (4x SATA300, PCI, NCQ, TCQ)

4 poorten, non-raid, kost € 70,-
XFX Revo64 (5x SATA150 RAID, 64MB, PCI 32/66)

5 poorten, raid, kost € 60,-
Scheelt niet veel maar is toch een poort en raid functie extra. Maar als er geen produkt ondersteuning meer is zou ik toch denk ik beter voor de Promise gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door mark9534 op 19-06-2006 19:45 ]

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
mark9534 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:44:
[...]

[...]

Scheelt niet veel maar is toch een poort en raid functie extra. Maar als er geen produkt ondersteuning meer is zou ik toch denk ik beter voor de Promise gaan?
€ 60 ? ik heb hem verdorie nog 100 € betaald 3 weken geleden :(

Over die produkt ondersteuning: het is een driverless kaart dus dat werkt gewoon onder elk OS. De software doet het alleen niet onder 64-bit OS'en. De enige functie van de software is een melding geven als er iets mis is met je RAID. Dit kan je echter ook allemaal in de BIOS van de kaart bekijken en herstellen. Bij mij zit die kaart echter in men fileserver (kamer verder en zonder scherm eraan) waardoor ik de software wel belangrijk vind :)

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

WhiteDog schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:52:
[...]

€ 60 ? ik heb hem verdorie nog 100 € betaald 3 weken geleden :(

Over die produkt ondersteuning: het is een driverless kaart dus dat werkt gewoon onder elk OS. De software doet het alleen niet onder 64-bit OS'en. De enige functie van de software is een melding geven als er iets mis is met je RAID. Dit kan je echter ook allemaal in de BIOS van de kaart bekijken en herstellen. Bij mij zit die kaart echter in men fileserver (kamer verder en zonder scherm eraan) waardoor ik de software wel belangrijk vind :)
Ik heb hem ooknodig voor in mijn server en heb daar ook geen beeldscherm voor, dus die utility is zeker handig.

Kan ik met de XFX altijd de raid-5 functie gebruiken of moeten hiervoor een bepaalde aantal disks voor worden aangesloten?

Zie trouwens ook dat de Promise SATAII ondersteuning biedt wat de XFX niet heeft.
Maar het gaat mij voornamelijk om de opslag en niet om de performance.

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
op de xfx zit geen raid 5 maar raid 3 maar dat is ongeveer gelijk aan raid 5
verder heeft de xfx nog 1 groot nadeel vindt ik en dat is namelijk als je 5 schijven aansluit
dan wil hij alleen maar in raid 3 draaien en niet in raid 0
verder nog geen problemen gehad met deze kaart

Verwijderd

Netcell zit in een zogenaamde chapter 13. M.a.w. ze zijn/gaan failliet.

De kaarten zijn overigens fantastisch en snel. Jammer dat ze iets te duur waren en dat onboard sata Raid redelijk goed werkt.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zo duur zijn ze niet meer. Ik zag de 5-ports kaarten al voor € 59,- bij Alternate staan. Heb er direct maar twee besteld :)

Overigens, ik zag ergens een post dat iemand een website gaat opzetten met daarop alle drivers, firmware en RAID software voor de Netcell producten. XFX is namelijk niet de enigste die zo'n RAID kaart met Netcell proc heeft gemaakt. Een aantal andere merken hebben dezelfde kaart uitgebracht.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 17:21
Overigens, ik zag ergens een post dat iemand een website gaat opzetten met daarop alle drivers, firmware en RAID software voor de Netcell producten. XFX is namelijk niet de enigste die zo'n RAID kaart met Netcell proc heeft gemaakt. Een aantal andere merken hebben dezelfde kaart uitgebracht
Weet je het preciese adres van deze site?

[ Voor 85% gewijzigd door Emcee op 23-07-2006 03:53 ]

Verwijderd

Ik zou ook wel GRAAG willen weten waar die site dan is.

Product is leuk, goed...en was duur toen ik heb kocht....ergens april verleden jaar..229 euro.
Toen 100, en nu 59.

Binnen een tijd van 4 weken ofzo, zo flink gedaan.

En alternate noch xfx weten van niets....hoezo genaaid ?

Jammer dat je hier niets tegen kan doen, ben er nog ontstemd over.
<edit> Nog steeds geen updated website ? Ach...zo gaat het dus al maaaanden... :(

Er staat inmiddels wel een goede bios versie op de ftp server van XFX......
Voorlopig werkt het ding (onder 2000.)....2003 heb ik nog even geen centen voor. (zakelijk gebruik is dit spul erg duur :( )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 21:43 ]

Pagina: 1