Vervanging voor radeon 9550

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 20:53
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede vervaning voor mijn radeon 9550 omdat deze de huidige games niet op mijn native resolutie kan spelen met een goede framerate(1280x1024). Ik kan hier helaas niet zoveel geld aan besteden want ik ben nog maar 14 (ong 50/60 euro) . ik heb zelf al wat opgezocht maar ik ben weinig soeps tegengekomen.

ik dacht zelf aan een geforce 6200A (heb een agp moederbord) of anders een 6600 LE.
Een radeon 9600 pro is ook niet meer zo duur tegenwoordig, ook een optie voor mij?
Zouden deze kaarten een (behoorlijke) verbetering zijn voor mijn computer?

mijn specs:

Pentium 4 3 gigahertz
1 gigabye geheugen (ik zou niet weten wat voor geheuhen)
Radeon 9950

Ik heb zelf mijn twijfels of het wel een verbetering zou zijn omdat mijn huidige kaart een 128 bits geheugen bus heeft en volgens mij hebben deze beide kaarten een 64 bits bus.

Als je nog andere suggesties heb dan hoor ik het graag.

ik ben trouwens nieuw hier :P

[ Voor 6% gewijzigd door Raphaelo op 06-06-2006 17:01 ]

originele signatures zijn top!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

ik ben trouwens nieuw hier
Welkom dan. :P

Ik zou nog even doorsparen, voor 60 euro kun je niet veel snellers krijgen. Een tweede hands 6600GT is misschien ook een optie, dat is al stukken sneller. Een Radeon 9800 Pro of XT doet het ook goed.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 06-06-2006 17:05 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 18:24

TNO

cake.

Zou je niet liever iets langer door willen sparen en dan, iets in de trend van een 6600 GT willen kopen? Voor zover ik weet is die wel flink sneller dan een 6600 LE, en al helemaal sneller dan een 6200..

Vanaf ongeveer 120 euro heb je al een AGP 6600 GT

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Budget is te klein om je huidige prestaties te verbeteren. Ik zou nog even sparen of een jaartje of 2 wachten dan kan je met 60 EUR wel wat snellers aanschaffen. :P

• Raphaelo
fijn, snelle reacties.

De geforce 6600 GT was ook mijn eerste keus maar die is toch wel wat aan de dure kant voor mijn budget. Ik dacht ook nog aan een 9600 pro die is ongeveer net zo duur als een 6600LE. deze heeft wel een 128 bits bus, zou deze sneller zijn of juist niet?

Ik koop eigenlijk liever geen dure dingen 2e hands, stel nou dat dat ding gigantisch overgeklokt is geweest en dat hij het dan niet meer doet ;(

maar als jullie allemaal zeggen dat doorsparen slimmer is dan denk ik dat ik dat ga doen

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad wat langer doorsparen. 60 euro uitgeven aan een kaart die maar net wat beter is dan je huidige is zonde. Daar schiet je maar weinig mee op en je bent wel 60 euro kwijt. Ik zou minimaal doorsparen voor een 6600GT.

Edit: Als je je afvraagt hoe snel desbetreffende kaarten zijn kun je het beste naar benchmarks kijken in plaats van je alleen maar op de specs te baseren. Tom's Hardware heeft een boel benchmarks.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 06-06-2006 17:09 ]

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 16:59
Mischien zou je ook eens kunnen proberen om in een iets lagere resolutie te spelen. Je zou bijvoorbeeld 1024x768 kunnen draaien met eventueel wat AA aan. Om nieuwe games op 1280x1024 te spelen moet je een kaart hebben die VER boven je budget zit.

edit: sorry, las over het woordje "native" heen :)

[ Voor 11% gewijzigd door walterg op 06-06-2006 17:11 ]

• Raphaelo
Ik denk dat ik dan maar doorspaar voor een 6600 GT als die echt zoveel beter is. en walterg, het is toch zo dat met antialiasing meer pixels berekent worden dan je eigenlijke resolutie? Dan is het toch beter voor je performance om je resolutie iets omhoog te doen dan AA want dat kan mijn huidige videokaart eigenlijk in geen enkele game.

AGP kaarten zullen toch nog wel een jaartje op de markt zijn of niet? worden ze trouwens steeds duurder of goedkoper?

Verwijderd

Welkom :)

Ik zou ook zeker doorsparen. Ik ben ook 14 en heb laatst een redelijk grote upgrade van mijn pc gedaan. Mobo, VGA enzo. (Ik had ook een 9550). Ik wilde eerst ook nog met mijn AGP bordje verdergaan, maar ik ben (gelukkig) toch maar meteen op PCI-E overgegaan.

Hiermee wil ik niet zeggen dat jij ook op PCI-E moet overgaan, maar dat je zeker in je achterhoofd moet houden dat ook de videokaartenwereld constant in beweging is en dat te lang wachten vaak niet de goede keus is. Jij wil graag een tijd wachten, en dan nog een goedkoop AGP-kaartje kopen. Intussen zijn de games die jij graag wil spelen ook weer vernieuwd enzo. Dan blijf je in een cyclus zitten. Al wil jij graag een upgrade doen waar je nog eventjes mee vooruit kan, zou ik gewoon wachten en kijken wat de markt doet. Misschien dat de 7800 GS (beste AGP kaart atm) over een tijd voor een gunstig prijsje te krijgen is.

Voor 60 euro is sowieso weinig soeps te krijgen, ik zou daarom ook doorsparen en dan voor een beter kaartje gaan. Anders moet je over een tijdje weer upgraden.

Proc en geheugen zijn gewoon nog goed, als je echt snel wil upgraden zou ik voor de 6600 GT gaan, maarja, die is niet echt geweldig en ook niet echt toekomstproof. Ik zou dus even doorsparen en wachten :)

Verwijderd

Ik had een gf 4 mx4000. gf 4 mx440 dus (no comment :P )
Toen heb ik op vraag en aanbod een gf 4 ti 4200 gekocht en deze lekker een schop onder zn kont gegeven *overgeclocked* . Hij was 40 euro. Uitstekend ding. Tweedehands is er genoeg moois

Als de TS aangeeft dat zijn budget 60 euro is, is dat niet 120. En inderdaad, hoe hoger de prijs, hoe meer kwaliteit, maar voor 60 euro kan je tweedehands genoeg uitstekende videokaarten kopen.

Mijn mening; koop een tweedehands kaart (kan je het beste doen op vraag en aanbod, goed volk daar). Voor 60 euro kan je genoeg goeds kopen :)

• Raphaelo
thnx voor alle berichten :) , ik ga toch ook eens opzoek naar een 2e hands videokaart. een pci-e moederbord kopen vind ik op het moment niet echt nodig omdat ik nog genoeg ruimte heb om te upgraden.

Mijn vraag is beantwoord dus dit topicje mag wat mij betreft dicht

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Bepaal je budget en bepaal je eisen (niet alleen op prestatie, maar ook geluids- en hitteproductie). Kijk dan naar een paar grotere reviews (THG's charts bijvoorbeeld) en zoek datgene wat binnen je budget het best aan je eisen voldoet :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.