Toon posts:

game systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een pc om te gamen

ik had het volgende in gedachten

atlon X-2 xp 3800 + voor 299
moederbord ( Abit KN8 Ultra 95 , Abit KN8 SLI 99)
1 gig hyper-x memory 99
xfx 7600 gt xxx videokaart 199
harddisk, Seagate Barracuda 7200 69 of Maxtor DiamondMax 10 65
coomax extreme power 430w 49

totaal= 810

Wou het kopen bij alternate
Hoewel ik de processor els wel andere goedkoper zag wil het alles wel bij 1 winkel kopen weet iemand anders mis eventueel nog een leuk adresje in omgeving rotterdam

nou ik had vooral een vraag betreft het moederbord wat is nou beter sli - of ultra?
En weet iemand misscien nog ander moederbord die x-2 processoren ondersteunen die goed is voor een leuke prijs.

En over de hardeschijf, maakt het veel of die reactie tijd van die seagate 11 ms en die maxtor 8 ms is merk je dat veel? Had gehoord dat maxtor snel kapot gaat dus werd me verteld dat seagate beter is klop dat ?

moeten dit systeem de nieuwste games kunnen draaien ?

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:47

aerofreak

Steve Jobs

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:42:

En over de hardeschijf, maakt het veel of die reactie tijd van die seagate 11 ms en die maxtor 8 ms is merk je dat veel? Had gehoord dat maxtor snel kapot gaat dus werd me verteld dat seagate beter is klop dat ?
kheb nog nooit problemen met mn Maxtor gehad een Diamond 10 is erg goed volgens mij ook lekker stil

klik
en anders kijk is bij productsurvey

[ Voor 16% gewijzigd door aerofreak op 06-06-2006 17:17 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Doe jezelf een plezier en besteed iets meer geld aan een degelijke voeding...
Daar valt deze niet onder: coomax extreme power 430w 49

Wanneer je geen SLI gaat draaien in de nabije toekomst zou je aan de Ultra versie genoeg moeten hebben..

Verwijderd

Topicstarter
btw het is een coolermaster extreme power

maar waarom is die voedingg niet goed, vermogen te laag?

in de winkel vertelden ze me dat het een goede voeding was.

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04
1. Op de SLI-versie van dit Abit bordje zit een heatpipekoeling. Dus dan ben je van dat irritante 4cm fannetje af. Als het tussen deze twee bordjes zou gaan dan is de sli de betere.
2. Seagate heeft mij persoonlijke voorkeur.
3. Voedinkjes van bv. Enermax en Seasonic doen het zeer goed, en de 400-380 watt versies zijn zon 15 euro duurder dan die Coolermaster, al denk ik niet dat die zo slecht is. Dit vermogen is prima zolang je maar van de 2x7800GT-SLI optie afblijft :)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik kan je vertellen dat die voeding wél goed is. Gaat het makkelijk trekken. Waar ik wel voor zou oppassen is DiamondMax 10 met nForce 4, ander merk harde schijf zou een stuk zekerder zijn.

Maxtor schijven gaan overigens ook aan de lopende band kapot. Dit weet ik uit eigen ervaring. Het uitvalspercentage is veel hoger dan die van andere merken. Misschien dat het nu beter wordt, nu het bedrijf is opgekocht door Seagate maar naar mijn ervaring zijn die dingen zo onbetrouwbaar als wat.

Seagate heeft ook mijn voorkeur, lekker stil en toch snel.

Over de voeding, die Coolermaster voedingen die hebben hun vermogen vooral op de 12 volt lijnen. Vaak zie je een voeding van 450 watt maar dan zit al het vermogen op de verkeerde voltage lijn. De 12 volt lijn wordt volgens mij veruit het meeste belast dus dat is wel een goed iets aan die voeding.

[ Voor 28% gewijzigd door WillemJanJansen op 06-06-2006 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nog een vraagje ?

die voeding beschikt niet over een pci-e aansluiting (voeding)
Is dat erg of is dit helemaal niet nodig en kan je die pci-e voeding ergens anders op aansluiten
(pci-e is nog nieuw voor me :p )

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04
Zit als het goed is bij de videokaart, maar de meeste 7600GT's hebben ze niet eens nodig. Van OC-varianten weet ik het niet zeker.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Thandor

SilverStreak

kerel010, jouw topicstart is niet bepaald duidelijk. Je hebt in dit topic kunnen zien dat het al misverstanden veroorzaakte. (voeding)

Over de vraag welk moederbord beter is: Heb je überhaupt op de site van ABIT gekeken naar de specificaties? Jij kunt het beste bepalen wat je prefereert aan features op een moederbord.
Overigens zijn de prestaties van het systeem zijn ook vrij gemakkelijk te achterhalen d.m.v. benchmarks.

Zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
In een eerder topic werd je reeds gewezen op de FAQ en policy. Lees deze aandachtig door en neem zelf even de moeite om het e.e.a. uit te pluizen :)

Bij gebrek aan inzet gaat ook dit topic dicht.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.