Ik heb een lijst met data die ik heel graag met access wil exporteren naar Excel in een bepaalde lay-out. Het zijn 300 entries dus het handmatig doen zou uren kosten. Het gaat om verkopen van een product die per maand geregegistreerd worden.
Tabel Verkopen:
Tabel Kantoren:
Ik wil vervolgens een report maken die ik naar Excel kan exporteren:
Report Verkopen:
Waar ik dus niet uit kom:
-Hoe krijg ik in het rapport de maanden als columns met daaronder de verkopen voor die maand (in het rapport velden maken met where maand=januari etc.?) en aan de linkerkant de locatiegegevens?
-Ik heb wel alle verkoopdata, maar als een locatie niets verkocht heeft in een maand staat dat er niet in. Dus locatie 1000 heeft bijvoorbeeld maar voor 10 maanden een record. In de andere maanden moet in het rapport het veld gewoon leegblijven of 0 laten zien. Kan dat?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!!
Tabel Verkopen:
| AutoID | Verkooplocatie code | Maand | Aantal |
| 1 | 1000 | Januari | 24 |
Tabel Kantoren:
| Verkooplocatie code (Primary Key) | Naam | Stad |
| 1000 | Jansen & Co | Rotterdam |
Ik wil vervolgens een report maken die ik naar Excel kan exporteren:
Report Verkopen:
| Januari | Februari | Maart | April | Mei | Juni | etc. | |
| 1000, Jansen & Co, Rotterdam | 24 | 0 | 52 | 40 | 22 | 90 | etc. |
Waar ik dus niet uit kom:
-Hoe krijg ik in het rapport de maanden als columns met daaronder de verkopen voor die maand (in het rapport velden maken met where maand=januari etc.?) en aan de linkerkant de locatiegegevens?
-Ik heb wel alle verkoopdata, maar als een locatie niets verkocht heeft in een maand staat dat er niet in. Dus locatie 1000 heeft bijvoorbeeld maar voor 10 maanden een record. In de andere maanden moet in het rapport het veld gewoon leegblijven of 0 laten zien. Kan dat?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!!