Toon posts:

[Access] Lay-out bij export naar Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijst met data die ik heel graag met access wil exporteren naar Excel in een bepaalde lay-out. Het zijn 300 entries dus het handmatig doen zou uren kosten. Het gaat om verkopen van een product die per maand geregegistreerd worden.

Tabel Verkopen:
AutoIDVerkooplocatie codeMaandAantal
11000Januari24

Tabel Kantoren:
Verkooplocatie code (Primary Key)NaamStad
1000Jansen & CoRotterdam

Ik wil vervolgens een report maken die ik naar Excel kan exporteren:

Report Verkopen:
JanuariFebruariMaartAprilMeiJunietc.
1000, Jansen & Co, Rotterdam24052402290etc.

Waar ik dus niet uit kom:
-Hoe krijg ik in het rapport de maanden als columns met daaronder de verkopen voor die maand (in het rapport velden maken met where maand=januari etc.?) en aan de linkerkant de locatiegegevens?
-Ik heb wel alle verkoopdata, maar als een locatie niets verkocht heeft in een maand staat dat er niet in. Dus locatie 1000 heeft bijvoorbeeld maar voor 10 maanden een record. In de andere maanden moet in het rapport het veld gewoon leegblijven of 0 laten zien. Kan dat?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Eenmalig of moet het meerdere keren per week voorkomen, voor eenmalig zou ik gewoon een query bouwen en die copy/pasten naar excell.

Voor meerdere keren kan je de query ook nog laten exporteren naar excel ( gewoon een link maken naar een excel bestand als tabel en dan die tabel insert met je gegevens )

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, als ik het zo lees ben ik toch bang dat je niet onder iets als een draaitabel uitkan. Maar dan ben je d'r gelukkig volgens mij ook zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een crosstab query gebruikt en tis gelukt! Thanx!

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 20:35 ]