Excel vraag

Pagina: 1
Acties:

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
heb een probleempje met excel. Heb een sheet met vrij veel informatie.

Ik wil daarom de verschiillende kolommen met het A-Z knopje selecteren op bijvoorbeeld naam (alfabet) of nummer. Nu verspringen wel de namen van A bovenaan tot Z onderaan maar de overige kolommen blijven gewoon staan zodat de informatie helemaal door elkaar raakt.

Is dit vast te zetten? Zo ja hoe?
Mijn dank is groot.

Kan op google/forum weinig vinden aangezien ik het probleem niet echt duidelijk benoemen kan.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Selecteer als eerste de kolom die je wil sorteren, en houdt Ctrl in terwijl je de andere kolommen die er bij houden aanklikt. Het sorteren werkt nu zoals het moet :). De zoekwoorden "excel multiple column sort" zouden je op de zoekmachines verder moeten brengen.

[ Voor 23% gewijzigd door Yoozer op 06-06-2006 15:33 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:09

TDB

Selecteer je wel alle kolommen ?!

PSN: TDBtje

• AMDman
Yoozer schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:32:
Selecteer als eerste de kolom die je wil sorteren, en houdt Ctrl in terwijl je de andere kolommen die er bij houden aanklikt. Het sorteren werkt nu zoals het moet :). De zoekwoorden "excel multiple column sort" zouden je op de zoekmachines verder moeten brengen.
krijg dan de volgende melding: helaas engelse versie

'the command you chose cannot be performed with multiple selections'
Select a single range and click the command again.

• AMDman
Yoozer schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:32:
Ben er inmiddels uit met dank daan je zoek term. Het lijkt er dus op dat je gewoon de bovenste cel uit de kolom maar hoeft te selecteren...dan de AZ butten en de rest gaan gewoon mee.

Bedankt voor de snelle reacties...slotje?