CSS txt importeren met max aantal regels

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Hallo,

Ik heb momenteel een PHP/HTML/CSS website en ik wil een soort en met news functie maken. Ik wil dan dat vanuit een txt bestand of een ander bestand de eerste 10 regels worden ingelezen en dat deze met achter elke regel een <BR> op de website getoond worden. De overige nieuws regels moeten dan pas zichtbaar worden wanneer er onder de 10 regels "Archive" staat. Dit kan dan door de display van none naar "" te zetten met behulp van javascript:

function showNewsArchive() {
document.getElementById('BoxNewsArchive').style.display = "";
}

Ik heb al veel gezocht, maar wat ik precies zoek (max x aantal regels) kan ik niet vinden. Wie kan mij een beetje op weg helpen.

Tevens weet ik niet wat ik hiervoor het beste kan gebruiken, PHP, JS, CSS???

Alvast bedankt!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Als eerste heeft dit niet veel met CSS te maken, aangezien dat over het stijlen van je document gaat, niet over het opbouwen ervan. Met JS wordt het erg moeilijk om het .txt bestand te importeren. Dan blijft PHP over :) . Je zou met een loopje door de regels van het .txt bestand kunnen gaan, en tegelijkertijd een teller tot 10 kunnen ophogen, waarna je de Archive regel kan plaatsen, om vervolgens weer verder te gaan.

Het lijkt me niet handig om steeds het Archive tekstje wel te plaatsen, maar dat alleen te laten zien als die 10 regels voorbij zijn. Zo creeër je alleen maar dubbele content.

DM!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En met de tips van JHS zou ik mezelf nog eens gaan verdiepen en de materie en het, indien je er niet uitkomt, het nog een keer proberen bij de juiste buren (zie ook: Waar hoort mijn topic?)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.