Toon posts:

Computer valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn computer waar de meeste mensen van denken dat het een eitje is en ik hoop dat dat ook zo is.

Mijn computer valt vaak uit en start daarna opnieuw op, hij word niet te warm want dit heb ik al bekeken. Het gebeurd ook als ik weinig inspanning van mijn computer vraag zoals het surfen op internet. Het euvel doet zich voor sinds ik de videokaart en geheugen heb vernieuwd en soms als hij uitvalt en opnieuw opstart staat er "CMos Checksum error, defaults loaded"

Bijvoorbaat dank ;)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zie je een blauw scherm, net voordat ie opnieuw opstart? Zo ja, dan staat je computer ingesteld op het automatisch opnieuw opstarten bij een error. Als je wilt weten wat voor error het is, zou je dat even moeten uitschakelen in: config. scherm -> systeem -> geaavanceerd -> bij systeemfouten een vinkje uitzetten en dan kijken wat de error is.

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
voeding mss bagger?? te weinig stroom of gewoon kapot.. en btw welkom op GoT :P ;)

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 16:44

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Het euvel doet zich voor sinds ik de videokaart en geheugen heb vernieuwd
Je zegt dat het geheugen de videokaart vervangen zijn, haal deze er eens uit en plaats de oude geheugenstrip(s) en videokaart er eens in, kun je kijken of het hier aan ligt. Of aan de een ander euvel (moederbord chipset oid).
en soms als hij uitvalt en opnieuw opstart staat er "CMos Checksum error, defaults loaded"
Kijk of je BIOS-batterij leeg is, misschien ff testen met een andere (als je die hebt liggen?)...

[ Voor 35% gewijzigd door remy007 op 06-06-2006 15:18 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Het is voor ons lastig te zeggen wat exact het probleem is. Gezien je niet veel zelf hebt uitgeprobeerd en geen volledige specificaties post kunnen wij hier niet zoveel.

Je geeft aan dat het probleem optreedt na een hardwarematige wijziging. Waarom probeer je niet eerst zelf die wijziging ongedaan te maken? Het is een logische aanname dat dat het probleem is gezien ze optraden ná die wijziging :)

Zie ook OH FAQ - Help mijn PC loopt vast / start niet meer op!

Wegens gebrek aan inzet en informatie gaat dit topic dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 06-06-2006 15:24 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.