Toon posts:

Mcafee ISA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer via de ISA server, de automatiche updater van Mcafee enterprice te configureren deze enterprice versie draait dus op een client PC.
Via destination sets op de server heb ik dit toegevoegd: *.download.nai.com, *.mcafee.com en *.nai.com geen van alle werken. Zelfs na een trace vervolgens alle IP adressen toegevoegd te hebben wil de updater niet door de Isa server heen? wie heeft er een oplossing voor?
Als ik destination sets uitschakel werkt het natuurlijk wel, er moet dus een "vreemde" omweg gemaakt zijn?

Windows 2000 Server
ISA Managment (geen 2004)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
Een trace moet altijd werken, of je nu wel of geen rechten hebt. Tracert werkt met ICMP en niet TCP/UPD. Je kan alleen maar ICMP door laten als je ISA configueerd als router (iets wat zeker als voordeel geld voor performance). In ISA2000 kun je alleen destinations opgeven met authenicatie als, maar als filter je ook niet op protocol level?

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik indd, dat een trace wel moest werken maar ik bedoelde hiermee te zeggen dat ik deze ip adressen ook toevoegde als er b.v. meerdere rederects waren gemaakt.

Ik werk op protocol level, hier geef ik voor elke "range" verschillende rechten aan.
Het punt nu alleen is dat als er destination sets worden ingegeven, de normale protocol rules niet meer werken. Dus op een één of andere manier neemt de destination sets niet alleen de HTTP (poort 80) over maar ook die van e-mail etc...? en ftp?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
Kijk eens naar ISA2004, als je de mogelijkheid hebt. Hierin zijn als dit soort problemen opgelost. Werkt vele vele malen beter als ISA2000