[98] Blijft zoeken naar diskette

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 13:41

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb hier een Packardbell PC multimedia 6500
PIII 500 / 64 mb intern / 3dfx vid kaart / 8 GB HD

Nu heb ik hier win98 opnieuw op geinstalleerd en meteen ook maar alle updates die ik kon vinden van windows, zoals het onofficiele ServicePack + multimedia player + MSN + internet explorer 6 etc.
Nu heeft dat inderdaad een tijdje geduurd voordat ik alles er op had staan, maar dat is niet belangrijk.

Het probleem is als volgt: Vlak na het opstarten begint het ledje van de floppy drive te knipperen en is hij aan het zoeken naar een schijfje, althans zo interpreteer ik dat...

Ik heb al verschillende dingen gebprobeerd, zoals de drive uit te zetten in de bios etc maar niets van dat alles helpt. Enig idee wat hier speelt ?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Start de PC door als je de floppydrive geheel loskoppelt? Zo ja » brakke kabel of floppydrive.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 06-06-2006 14:55 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• urk_forever
  • Laatst online: 12-03 16:14
Misschien een virus scanner die de drive probeert te checken, of misschien staat er wat in je opstart (ff checken met msconfig).

Hail to the king baby!

• Super_Grover
  • Laatst online: 06-03 13:41

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Met msconfig kan ik niets terug vinden wat zou verwijzen naar de A: drive.
De folder opstarten is geheel leeg.

Nu heb ik Kaspersky antivirus gebruikt, zou het de realtime bescherming kunnen zijn ?

• urk_forever
  • Laatst online: 12-03 16:14
Zou kunnen, heb met Sophos wel gezien dat hij bij windows 98 bij het opstarten en afsluiten de diskette drive checkt.

Hail to the king baby!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 23:54

renskoenraadt

Like No Other

Kijk anders gewoon ff in je bios, dan moet je dikette drive niet UIT zetten, maar hem bij boot devices na je cd/dvd drive en harde schijf laten booten (Zet hem dan er wel weer voor mocht je een opstartdiskette maken :Y) )
Pagina: 1