Toon posts:

2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een LCD TV kopen, deze wil ik op mijn PC gaan aansluiten.

Echter heb ik op dit moment slechts één DVI aansluiting op mijn videokaart(X850XT) (waar nu mijn TFT aan hangt). Volgens mij heb ik 2 mogelijkheden om de TV aan te sluiten.

1) Mijn TFT monitor via D-Sub aansluiten (waar ik weinig in zie ivm minder strak beeld etc).
2) Nieuwe videokaart kopen (bijv een X300) waardoor ik dus een extra DVI aansluiting krijg.

Bij de laatste optie heb ik nog wat vraagjes, kan dit uberhaubt wel? Ik heb een DFI nForce 4 Ultra-D moederbord met 2 PCI-Express 16x, 1 PCI-Express 4x.
Komen de drivers niet in de knoei als ik weer 's ga gamen? Gaat ie niet de X300 als primaire kaart zien?
Kan ik de videokaart ook in de PCI-Express 4x doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon aangeven welke kaart als primaire kaart moet staan. Verder is het ok zo dat je hiermee prima kan gamen.
Als het een pci-e 4x kaart is kan hij in een 4x slot, anders kan dat natuurlijk niet (maar dat lijkt me logisch).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:52:
Je kunt gewoon aangeven welke kaart als primaire kaart moet staan. Verder is het ok zo dat je hiermee prima kan gamen.
Als het een pci-e 4x kaart is kan hij in een 4x slot, anders kan dat natuurlijk niet (maar dat lijkt me logisch).
Ok, mooi...
Maar waarom ik vroeg of dat de kaart ook in een PCI-Express 4x slot kon, is omdat ik een hele tijd terug (toen PCI-Express net uit was) een SLI had gezien door gebruik te maken van een pci-express 1x slot (geloof ik). Dacht misschien werkt het gewoon. :)

Ik ga denk ik gewoon een X300 halen als ik de TV heb, als het niet werkt moet ik mn huidige kaart maar verkopen, en één halen met 2 DVI-D aansluitingen..

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kan ook gewoon een el cheapo PCI kaartje kopen. Even aangenomen dat je nog een vrij PCI slot hebt. Ben je voor een paar tientjes klaar. Dan kan het zeker.

Verwijderd

Het is misschien wel handig om te weten wat je uberhaupt op je tv wil gaan doen. Lijkt me niet dat je met een X300 wil gaan gamen erop. Is het alleen voor multimedia dan is het een ander verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:56:
Je kan ook gewoon een el cheapo PCI kaartje kopen. Even aangenomen dat je nog een vrij PCI slot hebt. Ben je voor een paar tientjes klaar. Dan kan het zeker.
Bestaan er PCI kaartjes met DVI aansluiting dan? :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:01:
[...]

Bestaan er PCI kaartjes met DVI aansluiting dan? :P
Jazeker, kijk maar even in de PW
Zelf had ik hiervoor een Radeon 7000 in gebruik, maar dat werkte echt dermate traag dat ik gewoon een dual DVI kaart gekocht heb. (of ik moest mijn 2e pci bus opofferen, dat was ook niet een ideale oplossing).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nu is een radeon 9250 een voorbeeld van een vid. kaart met DVI

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb nu de LCD TV aangesloten via DVI, en de TFT via D-Sub. Echter kan ik niet voor de TV én de monitor een aparte resolutie instellen... maximum is dus 1280x768, wat een beetje gaar is.
Onder eigenschappen staat ie ook als "meerdere monitors", en als ik op herkennen druk, krijgen ze allebei nummer 1. Hij ziet ze dus niet als aparte monitoren... hoe kan ik dit fixen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 17:27 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:09

Just_I

What did you just say?

Hoe heb je de monitoren ingesteld? Je kan ze namelijk op meerdere manieren software matig besturen, oa. kloon van het beeld, uitbereiding etc.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
screenshotje

Ik kan niet veel instellen.... bij normale TV out kan je idd clonen enz, lukt me hierbij niet.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Dan heb je je "dual head" opstelling in clone-mode staan. Omdat hierbij beide schermen het zelfde signaal krijgen moeten ze idd de zelfde resolutie hebben. Om wel twee verschillende resoluties te krijgen, zou je "het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" vinkje aan moeten vinken, daardoor loopt je bureaublad van je monitor over naar je tv (dit draai ik met twee monitoren naast elkaar).

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-07 12:59
Dit vinkje zit in die screenshot in het linker plaatje, daarvoor moet je echter wel eerst het tweede beeldschem selecteren (op die twee in het plaatje klikken)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt :) Niet echt ideaal zo, monitor via D-Sub, maarja ik doe het er maar tijdelijk mee :)

Binnenkort nog een keertje proberen met een X300, dat monitor uitbreiden hoeft van mij niet. Geen zin om alles steeds naar andere beeldscherm te slepen :)
Of moet dat ook met een extra videokaart?
Pagina: 1