[GeForce ti4400] vreemde pixels in het scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hé,

ik start vanochtend mijn computer op en ik krijg ineens overal rare strepen en tekens in beeld (pixels die heel vreemd doen is kort gezegd het probleem). Ik had het toen ik Ubuntu Linux opstartte, en dacht dus gelijk aan een linux probleem. Maar nu start ik Windows XP op en hier heb ik exact hetzelfde probleem. Het gehele scherm doet dus soms raar (net alsof de refresh rate niet goed is ofzo). Kent iemand de symptomen die ik beschrijf want dit lijkt me toch verdomd veel op een kapotte videokaart. Soms (zoals nu) is de hele desktop ook weer gewoon normaal namelijk en lijkt er niets aan de hand.

Resolutie is 1152x786 met een refresh rate van 85Hz (in zowel windows als linux) op een IIyama Vision Master Pro 542 (deze kan dat dus makkelijk aan). Softwarematig (een virus) kan het ook niet zijn lijkt me aangezien het in zowel windows als linux voorkomt.

Help!! ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hier een screenshotje van hoe het eruit ziet. Kijk naar het tweakers.net logo en naar de vreemde groene pixels die er her en der bij de tekst zitten. Soms is het zo erg als dit, soms is het veel extremer en kan je gewoon helemaal niets meer zien.

Afbeeldingslocatie: http://img490.imageshack.us/img490/9624/vreemd0ao.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/9592/vreemd20jy.th.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-06-2006 15:01 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wellicht een temperatuurprobleem. Richt er een extra fan op en kijk of het daardoor weggaat.
Het zou tevens een hardwarematig probleem kunnen zijn. In dat geval is er weinig aan te doen.

Oh, voortaan kun je je post editten met behulp van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop in plaats van binnen 17 minuten te kicken ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Rone op 06-06-2006 15:03 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Probeer je kaart eens opnieuw in je AGP slot te doen (wellicht wat vuil wegblazen).

Anders vrees ik het ergste ... (mocht je erg gehecht aan je kaartje zijn probeer dan het geheugen/core wat terug te klokken tot je de 'artifacts' niet meer ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Denk dat de GPU wat brak is

Ik heb op mijn werk hetzelfde gehad nadat er mee ge clockt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het ziet er dus naar uit dat mijn kaart kapot is... :S Wat betaal je tegenwoordig voor een nvidia grafische kaart die vergeljikbaar is met een ti4400?? Toch niet te veel hoop ik...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
HetWonder schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:11:
Het ziet er dus naar uit dat mijn kaart kapot is... :S Wat betaal je tegenwoordig voor een nvidia grafische kaart die vergeljikbaar is met een ti4400?? Toch niet te veel hoop ik...
Vergelijkbaar aan een ti4400 >:), 20-30 euro ofzo :o ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

EyeWitness schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:13:
[...]

Vergelijkbaar aan een ti4400 >:), 20-30 euro ofzo :o ??
nahh denk et niet...
R9600 komt er in de buurt dacht ik, kost toch al gauw 60 euro afaik.
een FX5200 (mits 128bits model, niet de 64 want dies echt traaaaaag) komt ook aardig in de richting en is in DX9 bewerkingen sneller.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik denk serieus dattie dood aan het gaan is. Ik heb zat gewerkt met Ti4200/Ti4400 en Ti 4600, maar meestal waren dit soort beelden het begin van het einde. Maar goed, de kaartjes zijn natuurlijk nu ook al oud en waren toen echt geweldig!

Maar wat er gezegd wordt: voor een paar tientjes heb je waarschijnlijk al veel meer performance.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hm ik ga eerst maar es garantie proberen te claimen het ding is net twee/drie jaar oud en asus had lifetime warranty geloof ik. Toch wel de moeite van het proberen waard lijkt me. Enneh... een FX5200 die al te vergelijken is met een ti4400?? Lijkt me toch sterk... heeft er iemand vergelijkende tests toevallig? ti4400 was destijds de subtop en de FX5200 is een budgetkaartje. Of loop ik nou zo erg achter?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bespaar je de garantie claim, ASUS heeft geen lifetime warranty en doorgaans is 1 jaar garantie op een videokaart normaal. Verder weet ik niet wat de specs. van je comp zijn maar het is raadzaam om een kaart te nemen die bij je CPU past, anders word het een bottleneck die ook alleen maar slechte performance gaat geven ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn oude ti4400.
Die van mij was echt kapot....

Heb je je kaart mischien overgeklokt?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Nee ik heb hem niet overgeklokt.

Damn ik zie net op de bon dat hij precies 4 jaar en 3 dagen oud is... :( Wat vliegt de tijd toch weer.

Nu moet ik dus op zoek naar een nieuw kaartje met vergelijkbare specs. Ik heb een XP1800+ en 1024mb ddr333. Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat hij goed ondersteund wordt in Linux (ook voor gaming). Die FX5200 lijkt dan inderdaad de beste optie of weet iemand nog alternatieven??

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Nibbz

Postmaster General

vrienden / kennissen die nog een videokaartje hebben liggen? ook altijd het proberen waard

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Een Nvidia 6200 lijkt me dan ook een mooi kaartje :D

Er loopt op GOT geloof ik een topic over het unlocken van pixelquads op die kaartjes.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

HetWonder schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:38:
Hm ik ga eerst maar es garantie proberen te claimen het ding is net twee/drie jaar oud en asus had lifetime warranty geloof ik. Toch wel de moeite van het proberen waard lijkt me. Enneh... een FX5200 die al te vergelijken is met een ti4400?? Lijkt me toch sterk... heeft er iemand vergelijkende tests toevallig? ti4400 was destijds de subtop en de FX5200 is een budgetkaartje. Of loop ik nou zo erg achter?
Heb het zelf getest.
De FX5200 met 128bit memoryinterface komt aardig in de buurt van mijn TI4200 (en de 4400 ligt daar ook weer niet zo ver van af)
In DX8 bewerkingen issie iets trager, maar in DX9 issie 50% sneller.
De FX5200 is dan wel een budget kaartje, maar wel van een nieuwere generatie dan de GF4.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/39760

Zag ik net langskomen, mischien een leuke vervanging.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EyeWitness schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:02:
Probeer je kaart eens opnieuw in je AGP slot te doen (wellicht wat vuil wegblazen).

Anders vrees ik het ergste ... (mocht je erg gehecht aan je kaartje zijn probeer dan het geheugen/core wat terug te klokken tot je de 'artifacts' niet meer ziet).
Als je in 2D ook al artifacts krijgt vrees ik dat terugclocken niet veel gaat helpen.
Ik had het enkele dagen geleden met een oude 9800pro, die begon opeens checkerboard artifacts te geven, ook op stock snelheden en (ver) daaronder.
Vroeg of laat gaat elektronika kapot, misschien is het een troost voor de TS dat zijn gf4 het langer vol heeft gehouden dan mijn 9800pro (tegenover me draait trouwens een Ti-4600 nog steeds als een trein, ondanks het feit dat'ie een keer zwemles heeft gekregen.)
Pagina: 1