Toon posts:

[JS] Script wordt niet geladen in IE*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende hoofdpijn veroorzakende probleem:

Op http://www.starbase01.com hoort onder het menu en boven Google een Poll te staan.
Met firefox wordt het wel prima geladen.
Met IE6.0 niet.

Dit is de code die erbij hoort:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script language="JavaScript"> 
<!-- 
function calcHeight() 
{ 
   var the_height=document.getElementById('the_iframe').contentWindow.document.body.scrollHeight; //find the height of the internal page 
   document.getElementById('the_iframe').style.height=the_height; //change the height of the iframe 
} 
//--> 
</script>

<iframe src="http://www.starbase01.com/poll/pollinc.php" id="the_iframe" onLoad="calcHeight();" width="200px" height="150" name="the_iframe" scrolling="no" frameborder="0" background="/images/other/background2.gif"></iframe>

Wat leest IE nu anders uit dan Firefox?
Ik wil graag dat het namelijk onder beide browsers gewoon goed te bekijken is.
Heb al gekeken voor quotes her en der vergeten of dubbele ipv enkele, etc. Maar helaas niks kunnen vinden.

Staar me nu er al een tijdje blind op, hopelijk heeft iemand hier nog een fris ook die het in 1x ziet en mij uit de droom kan helpen. :)

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 09:40

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Probeer dit eens:
JavaScript:
1
document.getElementById('the_iframe').style.height=the_height + "px";

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
Nope, helaas geen verandering.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je iframe zit wel in het document, maar zonder inhoud. :)

Maak eerst even je iframe src compleet om te voorkomen dat IE het weigert te laden (just to be sure), daarnaast even geen javascript gebruiken om je iframe aan te passen. Probeer het probleem zelf te isoleren, want zo zonder AL* je source codes, wordt het erg lastig debuggen

* Daar zitten we overigens niet op te wachten ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:47:
Je iframe zit wel in het document, maar zonder inhoud. :)

Maak eerst even je iframe src compleet om te voorkomen dat IE het weigert te laden (just to be sure), daarnaast even geen javascript gebruiken om je iframe aan te passen. Probeer het probleem zelf te isoleren, want zo zonder AL* je source codes, wordt het erg lastig debuggen

* Daar zitten we overigens niet op te wachten ;)
Wat bedoel je precies met compleet maken van het iframe?

Zonder het Javascript word de Poll wel geladen maar is de layout helemaal door de war.
Het javascript heb ik (helaas) niet zelf geschreven maar van zo'n script site geplukt. (weet niet meer welke).

Dus het moet em in de code van hierboven zitten, maar waar precies gaat mijn kennis te boven. Ik hoop dat iemand me hiermee toch een stukje verder kan helpen en me wat kan bij leren in het proces!!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat bedoel je precies met compleet maken van het iframe?
Als ik de source kijk, zie ik vrij weinig HTML elementen die normaliter wel in een pagina terecht horen ;)
Zie ook dit: http://validator.w3.org/c...&doctype=HTML+4.01+Strict

Waarom pas je uberhaupt de hoogte aan? Als je die iframe ditched en de PHP code direct laat inserten, dan wordt de hoogte automatisch aangepast en heb je helemaal geen probleem ;)
Zonder het Javascript word de Poll wel geladen maar is de layout helemaal door de war.
Door de war, je bedoelt dat alleen de hoogte niet goed aangepast is :? Dat script van jouw past alleen de hoogte aan. Ga dan eens goed kijken of de height op elke regel nog goed is.

Standaard debuggen, heel basic gezegd, zet een zooi alert() in je script en ga de verschillende waardes bekijken en vergelijken tussen Firefox en IE

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een ander script van Dynamic Drive weten te plukken.
Nu werkt het wel zoals het moet. :) Zowel in IE als in FF.
Toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1