Toon posts:

Sata II Native Command Queuing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Sata's II draaien. Met Everest zag ik dat de één wel NCQ heeft en de andere niet. Hoe krijg ik het bij die andere ook aan? Ik heb de schijven indertijd gewoon in mn computer geprikt en nooit zelf iets geconfigureerd. Het zijn twee Western Digitals WD2500-JS, een maand na elkaar gekocht bij de zelfde leverancier, met een nagenoeg gelijk serienummer, dus m.i. nagenoeg identiek.

Heeft iemand een idee?

(Overigens staat er in Everest dat het bij de één ondersteund wordt en bij de andere dus niet. Betekent dat dan ook dat het wordt gebruikt als het wordt ondersteund? Hoe krijg je dat NCQ anders wel aan het werk?)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Welk moederbord? :|
Heb je wel beide schijven aan een SATA-II poort hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Yep aangesloten op Sata aansluiting. Moederbord is een ASUS P5V800-MX.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:41:
Yep aangesloten op Sata aansluiting. Moederbord is een ASUS P5V800-MX.
Dat je beide schijven hebt aangesloten op een S-ATA connector is logisch, anders zouden ze beiden ook niet werken. De vraag is heb je misschien twee S-ATA controllers op je moederbord zitten. Dit komt wel vaker voor. De eene controller is vaak een controller welke S-ATA II features ondersteund terwijl de ander dit niet doet. Kijk dus eerst even of dit misschien het geval is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook nog even bij WD zelf geïnformeerd. Volgens hun wordt NCQ niet ondersteund voor type JS. Ik ben op het verkeerde been gezet door Everest.

Case closed.