Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
geef wat meer wensen met wat je precies wilt. capaciteit, batt duur enz... dan kunnen we je beter helpen
Batterij duur: minimaal 10 uur
Headphone: 3,5mm
Dit heeft iedere speler wel, daarnaast:
* Degelijk / stevig
* Goed bedienbaar (anders kan ik mijn PDA wel blijven gebruiken)
* Duidelijk display (hoeft niet enorm veel informatie te bevatten)
* Betrouwbaar (er zullen ook databestanden ter backup worden gezet)
* Goede kwaliteit geluid (met mijn eigen Sennheiser PX-200 koptelefoon).
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Patient gamer
Zoals al gezegd maakt Creative degelijke spelertjes. Qua bediening vind ik ze niet super, maar de prijs is dan ook erg laag.
512MB vind ik zelf trouwens wel erg weinig ruimte. Ik had er vroeger een (iRiver iFP-395T) en als je die dagelijks bij je hebt in de trein hoor je zo vaak dezelfde nummers dat dat toch al gauw irritant begint te worden.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 11:51 ]
3 spelers tot 65 euro:
* Creative MuVo TX-SE 1GB
* Trekstor Cebrax 1GB
* Iaudio 4 - 256MB
Waarom de Iaudio: ziet er degelijker uit, heeft een mooi display en FM radio.
Waarom niet de Iaudio: maar 256MB, dus beperkte mogelijkheden...
De overige 2 zijn gunstig in prijs irt de opslagcapaciteit. De Trekstor is qua kwaliteit voor mij een onbekend, de speler voelt niet echt super degelijk aan.
Verwijderd
- Goed geluid, helemaal in combinatie met goeie oordoppies.
- Goede equalizer functie
- Lekker overzichtelijk
- Simpel in gebruik
- Met een stel goeie batterijen haal ik de 10 uur makkelijk (Duracell NiMH)
- Goed te gebruiken als USB-stick
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 14:21 ]
Wat ik in het algemeen op Internet heb gevonden is dat Apple op dit moment kwalitatief goed geluid heeft. Creative, Cowon en iRiver zijn ook goed, maar wisselt per speler. Hier een klein overzichtje van een paar spelers: http://reviews.cnet.com/4520-11297_7-6510133-2.html .
Maar Nano zit niet echt binnen je budget, dan zou ik inderdaad voor Creative kiezen.
[ Voor 59% gewijzigd door Martin?81 op 07-06-2006 20:52 ]
Verwijderd
Jullie hebben mijn post gelezen? Als het qua prijs veel goedkoper is om voor merk 'helemvaart' te gaan, dan zou ik dat doen.RoD schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:34:
Ik zou voor de Creative gaan. Zon onbekend merk als Trekstor zou ik nooit doen, dan zit je straks binnen een paar maand met een kapotte speler. En de iAudio zou ik niet nemen, je moet dan zoveel opslagruimte inleveren tov de Creative dat ik _persoonlijk_ liever de Creative gehad zou hebben.
Sorry hoor, maar één persoonlijk ervaring zegt echt helemaal niks. Ik zelf heb bijvoorbeeld wèl goede ervaring met Creative. In reviews hoor je goeie dingen over Creative, het lijkt me verstandiger om daar op af te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:51:
[...]
Jullie hebben mijn post gelezen? Als het qua prijs veel goedkoper is om voor merk 'helemvaart' te gaan, dan zou ik dat doen.
Hij moet simpel zijn, Iriver en kompanen passen niet in het budget gezien de handeling, gebruik hem voor de sport
Nano-look MP4-player 128MB t/m 2GB
Veel slechte ervaringen van eigenaren maar hoe gives a ...., je bent tweaker of je bent het niet
Met merken als Sony en iAudio zit je altijd goed. Ik heb zelf een jaar een Packard Bell Audiokey gebruikt, nooit problemen mee gehad. Gebruik nu m'n W810i voor muziek met een 2 GB kaartje. Bevalt erg goed
Het handigste is inderdaad om verschillende spelers te testen. Ik raad je wel aan om voorzichtig te zijn wat betreft de Mediamarkt. De service is echt verschrikkelijk! Ik ben dus 2x teruggeweest met een Creative Muvo. Vervolgens krijg je een cadeaubon die je moet besteden in hun beperkte mp3-spelers assortiment (in Utrecht).
Het belangrijkste is gewoon dat je een goede koptelefoon hebt. De goedkope merken lijken een slechte geluidskwaliteit te hebben, maar met een goede koptelefoon kun je ook hier een hoop compenseren.
Hieronder een aantal tips voor jouw budget:
- Sony NW-E405 512 MB
- Creative Zen Nano
- Packard Bell Audiokey Premium 1GB
- Samsung YP-U1X 512 MB
Test
- ConsumentenBond Januari 2006
[ Voor 7% gewijzigd door Ronald-Jan op 07-06-2006 21:27 ]
uncle_sjohie
NeeUncle sjohie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:23:
Is een 2ehands sony NW-E99 een optie? Oerdegelijk, 1 GB aan geheugen, speelt makkelijk 50 uur op 1 AAA batterij, en lekker klein.
Niet de kleinste of meest verfijnde speler, maar wel een hoop waar voor je geld. De geluidskwaliteit schijnt ook gewoon goed te zijn.
Ik heb er ook zo ééntje gehad, prima spelertje, al is het batterijklepje wel gesneuveld, maar die kun je vervangen. Houd er echter wél rekening mee, mocht je voor dit apparaatje gaan, dat 'ie niet 1 GB geheugen heeft, maar 2x 512 MB. Dat is dus geen aaneengesloten geheel, maar twee helften. Dat betekent vaak dat je dus moet gaan puzzelen om de boel goed vol te kunnen zetten. En je zit vast aan óf SonicStage/Connect Player, óf MP3 File Manager. Ik zou voor die tweede gaan.Uncle sjohie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:23:
Is een 2ehands sony NW-E99 een optie? Oerdegelijk, 1 GB aan geheugen, speelt makkelijk 50 uur op 1 AAA batterij, en lekker klein.
De enige reden dat ik 'm vervangen heb, is omdat ik 't geheugen te klein vond worden. Nu gebruikt mijn pa 'm.
1/2 GB, superklein, MP3, WMA, FM radio, voicerecording... ik heb ze gezien bij de importeur van Mobiblu in nederland http://www.mobiblu-benelux.nl
Aan het tweaken...
€ 145,- voor 1 GB
€ 189,- voor 2 GB
Lijkt me niet.
Eerst was de creative muvo TX SE mijn eerste keuze vanwege de prijs, uiterlijk vind ik wel ok, en dat hij makkelijk als USB stick ingeplugd kan worden vind ik wel een mooi voordeel (geen losse kabel).
Echter ben ik wel bang voor de degelijkheid van het apperaat, de creative zen nano lijkt me ook wel een mooie speler, maar als ie niet beter is kwa qualiteit vind ik het de meerprijs niet waard.
Verder vind ik de iRiver T30 eigenlijk wel mooi, maar daar geld ook voor dat ik niet weet hoe het met de qualiteit zit. De iAudio's liggen eigenlijk buiten mijn budget. Echter hangt dit er ook een beetje vanaf of het nodig is om nog oordoppjes erbij te kopen of dat de meegeleverde dopjes voldoen.
Eigenlijk zijn mijn eisen voor een mp3speler het volgende:
- 1GB
- gebruiksvriendelijke interface/bediening
- goede geluidskwaliteit
- degelijk
- liefst plug & play ernaar kunnen copy pasten
- radio is een pre, geen must.
- afmetingen boeien niet echt
- geen iPod uiterlijk
Mijn budget zit eigenlijk rond de 100€, maar ben wel bereid meer uit te geven als dat betekent dat ik geen losse oordopjes hoef te kopen. Allemaal extra opties zoals een line in hoeft niet, gebruik ik waarschijnelijk toch nooit.
Owja, ik weet dat de T30 van iRiver een MDT device is, ben niet echt bang om hem te flashen, heb wel ergere dingen kwa firmware gedaan (volumelimitatie gehacked van thomson speler, zonder dat daar documentatie voor was
Edit: heb even zitten kijken en ik heb de neiging richting de creative zen nano icm de sennheiser pmx 200 koptelefoon te gaan. Het kost iets meer dan gepland, maar hecht wel waarde aan een degelijk koptelefoon. Zat ook wel te denken aan de CX300 in-ears, maar ben bang dat in-ear oortjes problemen geven met mijn rechteroor (te veel oorsmeer, gaat waarschijnelijk dicht zitten als ik oortje in doe).
Nouja, zal er eens een nachtje over slapen
[ Voor 13% gewijzigd door Aapenootjes op 14-06-2006 22:21 ]
En toen had ik geen geld meer
Ik bleek ook wat meer ruimte nodig te hebben dan ik dacht, dus ik heb hem na ruim een jaar ook doorverkocht en een NW-HD5 gekocht. @TS, sony heeft net weer een nieuwe serie uitgebracht, zit daar niet wat tussen? (een Sony NW-E003 schiet me zo te binnen)Seal64 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:46:
[...]
Ik heb er ook zo ééntje gehad, prima spelertje, al is het batterijklepje wel gesneuveld, maar die kun je vervangen. Houd er echter wél rekening mee, mocht je voor dit apparaatje gaan, dat 'ie niet 1 GB geheugen heeft, maar 2x 512 MB. Dat is dus geen aaneengesloten geheel, maar twee helften. Dat betekent vaak dat je dus moet gaan puzzelen om de boel goed vol te kunnen zetten. En je zit vast aan óf SonicStage/Connect Player, óf MP3 File Manager. Ik zou voor die tweede gaan.
De enige reden dat ik 'm vervangen heb, is omdat ik 't geheugen te klein vond worden. Nu gebruikt mijn pa 'm.
uncle_sjohie
Ik heb zelf de Sony NW-105. Ik kan maar 1 negatief iets opnoemen en dat waren de vorige delen van sonicstage. Dit programma is soms echt een ramp. Maar andere keren is het echt een heerlijk programma. vooral de laatste versie is gewoon verbeterd.Uncle sjohie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:01:
[...]
Ik bleek ook wat meer ruimte nodig te hebben dan ik dacht, dus ik heb hem na ruim een jaar ook doorverkocht en een NW-HD5 gekocht. @TS, sony heeft net weer een nieuwe serie uitgebracht, zit daar niet wat tussen? (een Sony NW-E003 schiet me zo te binnen)
Deze speler:
- 70 uur op 1 batterij
- 521 MB geheugen
- ziet er mooi uit ( is persoonlijk maar het model is klein)
- Makkelijk.( vooruit achteruit en play. Voor de overige instellingen kun je de toets op de achterkant indrukken
- Goed geluid. Ook uit de standaard dopjes ( ik gebruik hem nu met Sennheiser Hd-202 en de MX-750
- Maar 70 euro. Past dus prima binnen jou budget
[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 28-06-2006 19:37 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb die software hier ook in gebruik, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.. (versie 3.2 dacht ik) Maar inderdaad, het is wel een berucht stuk software, sommige mensen blijven er continu mee vechten..touchdomex schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:36:
[...]
Ik heb zelf de Sony NW-105. Ik kan maar 1 negatief iets opnoemen en dat waren de vorige delen van sonicstage. Dit programma is soms echt een ramp. Maar andere keren is het echt een heerlijk programma. vooral de laatste versie is gewoon verbeterd.
Deze speler:
- 70 uur op 1 batterij
- 521 MB geheugen
- ziet er mooi uit ( is persoonlijk maar het model is klein)
- Makkelijk.( vooruit achteruit en play. Voor de overige instellingen kun je de toets op de achterkant indrukken
- Goed geluid. Ook uit de standaard dopjes ( ik gebruik hem nu met Sennheiser Hd-202 en de MX-750
- Maar 70 euro. Past dus prima binnen jou budget
uncle_sjohie
Bij versie 4.0 heb ik tot nu toe geen problemen gehad eigenlijk. Maar eventjes snel afkloppen voordat de hel anders weer losbreektUncle sjohie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 08:43:
[...]
Ik heb die software hier ook in gebruik, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.. (versie 3.2 dacht ik) Maar inderdaad, het is wel een berucht stuk software, sommige mensen blijven er continu mee vechten..
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Op zoek naar een nieuwe, kwam ik deze mp3speler tegen, de Transcend T.sonic 520 (1GB). Met oa line-in en custom EQ-instelling voor nog geen 70 euro. pricewatch: Transcend T.sonic 520, 1GB (USB 2.0, FM)
Heeft iemand misschien ervaring met deze speler ?
Hmm, ik denk bij transcend toch meer aan een bedrijf wat geheugenchips maakt (voor mp3 spelers), niet een bedrijf wat complete spelers maakt. Blijkbaar zat ik ernaast.SR8 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:50:
De iRiver die ik heb (IFP790) is zo goed als overleden.
Op zoek naar een nieuwe, kwam ik deze mp3speler tegen, de Transcend T.sonic 520 (1GB). Met oa line-in en custom EQ-instelling voor nog geen 70 euro. pricewatch: Transcend T.sonic 520, 1GB (USB 2.0, FM)
Heeft iemand misschien ervaring met deze speler ?
uncle_sjohie
Ik heb namelijk de Sennheiser hd515 koptelefoon die ik dan wil gebruiken.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Mijn Sony NW-105 is in ieder geval krachtig genoeg om mijn Sennheiser Hd-202 aan te sturen. Ik vermoed dat de rest ook wel krachit genoeg zijn. Als jij je Mp3 speler koopt in een winkel zou je ook kunnen vragen of je hem er eventjes op aan kan sluiten om te luisterenTwisted schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:32:
Zijn die kleine usb-mp3spelers sterk genoeg om een full-koptelefoon aan te sturen?
Ik heb namelijk de Sennheiser hd515 koptelefoon die ik dan wil gebruiken.
[afbeelding]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
OT: Ik zou gewoon goed rondzoeken en reviews lezen. dan stuit je vanzelf op een leuk spelertje
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?