Toon posts:

Sugesties voor budget PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje (11 jaar) heeft van zijn spaarcenten Sims 2 gekocht. Nu zijn er alleen 2 problemen :

- De pc die hij op zijn kamer heeft staan bevat geen dvd speler:/
- De specs van die pc zijn te laag om Sims fatsoenlijk te spelen :(

Duidelijk is dat dit goede invloed had op het humeur van mijn broertje en de hartslag van mijn ouders O-) Dus is besloten om de kast van die pc maar te vervangen. Nu heb ik als familie compu neurd dus 250€ budget gekregen _/-\o_ , met het verzoek om dat op te lossen.

Aangezien muis, toetsenbord en monitor voorhanden zijn heeft pa liever een eigengebouwde kast, dan een budget compu met het resultaat dat hij alle zut dubbel heeft.

De PC is bedoeld voor volgende doeleinden en vereisten:
- Spelen van Sims 2 en een aantal andere simpele spellen.
- Internet en MSN
- Tekstverwerken
- Upgradebaar zijn, verwacht wel dat hij "harder" gaat gamen zodra hij op de middelbare school zit })

Aan onderdelen heb ik op dit moment alleen een 160gb Maxtor sata Hd liggen en een ATI X300 SE vga.

Wat kunnen jullie aanraden om samen te voegen tot een leuke budget pc?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:39
gewoon even kijken voor een upgrade setje, dus nieuw mobo, cpu en een kleine sloot geheugen

als dat in de huidige kast past scheelt dat ook weer, anders een goedkoop kastje erbij, en eventueel nog voeding vervangen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Systeemvragen: Wat moet ik kopen? Is dit goed?

Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen :)
De laatste alinea is vrij duidelijk. Ik zie nergens een 'boodschappenlijst' aan onderdelen mét beargumentatie én waar je precies in de knoop zit.
'Het niet kunnen vinden/samenstellen' van een PC is een te algemene vraag en gezien de wildgroei aan topics zal ik hier nauwkeurig naar kijken.

Tips: Maak voor je zelf een een lijstje met hardware die je nog nodig hebt en hardware die je reeds in beschikking hebt. Bekijk dan of je de huidige hardware goed genoeg vindt (a.d.v. benchmarks). Vervolgens heb je nieuwe onderdelen nodig en zoek je onderdelen uit die binnen jouw budget passen.

Heb je een vraag over een specifiek onderdeel gelieve eerst zoeken. Eer je een nieuwe vraag stelt ook even de FAQ's lezen voor tips en hoe je te werk moet gaan als je een nieuw topic opent :)

Gezien dit topic niet voldoet aan de eisen die we op GoT stellen gaat het dicht.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.