Toon posts:

[2003] Server, redirected folders of een roaming profile?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig voorbereidingen te treffen bij een bedrijf een domeincontroller te integreren in het netwerk. Op dit moment draait iedereen lokaal met een aantal ge-sharde mapjes die mensen dan gekoppeld hebben. Alles draait dus in principe langs elkaar heen.
Omdat mensen ook wel eens op een andere plek wil aanloggen, wil ik graag dat de gebruiker een eigen profiel heeft.

Ik weet dat je roaming profiles kunt aanmaken, dit heb ik al vele malen vaker gedaan.
Ook heb ik weleens gewerkt met het mapomleiding, maar wat ik hier nou als voor en nadelen aan kan vinden is me niet helemaal duidelijk.

De mail word vaak gedaan op imap in outlook express, naar mijn idee en volgens mijn google zoekopdracht, slaat express de gegevens op in local settings. Deze moet ik dus mee kunnen nemen met het account.

Mijn vragen zijn dan ook:
- Voor- en nadelen roaming profile / mapomleiding
- Komt de mail mee met express als ik met één van bovenstaande aan het werk ga?

Ik heb uiteraard al het een en anders opgezocht op google, maar werkelijke voor en nadelen zijn me nog niet bekend.
Wellicht dat mensen hier er al wel over na hebben gedacht en bewust ergens voor gekozen hebben, graag hun mening dan. :P

Alvast bedankt voor de reacties!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het zijn technieken die je (imho) het beste kan combineren - een roaming profile met een aantal zwaardere mappen redirected zodat ze niet continue over je netwerk moeten :)

Het probleem met OE kan je oplossen door de datastore in een aparte folder in je profiel te zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
En deze map (van OE) dus vervolgens mee te laten nemen?
Ga ik zo eens even testen, op deze huidige manier lukt het (uiteraard) niet...

Mijn grote angst is namelijk ook, dat ze nu allemaal gewend zijn om snel te kunnen aanmelden (omdat alles lokaal is)
En zodra ik over ben naar een AD dat het dus even iets langer duurt, dit wil ik dan ook zo groot mogelijk inkorten.