Toon posts:

[XP] Windows illegaal, shortcuts werken nu niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een bekende van mij had een copy van windows xp Pro, een aantal dagen geleden kwam de melding van Windows dat ze geen legale versie bezat en werd ze naar de website van microsoft doorgestuurd.
Ook deden geen van de pictogrammen op het bureaublad het meer en ook in het startmenu waren de koppelingen defect, wel werken de originele bestanden nog. (dus als je naar C:\Program Files\Internet Explorer gaat kun je hem nog opstarten)
Ik heb deze melding weg weten te krijgen maar de snelkoppelingen werken nog steeds niet.
Ondertussen heeft ze een legale versie en omdat ze geen zin had om windows opnieuw te installeren heb ik via een programma haar validatie code veranderd.
Heeft een van jullie enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de snelkoppelingen weer gaan werken?
Rechtermuisknop/eigenschappen en dan het doel wijzigen werkt niet, ook het plaatsen van een nieuwe koppeling niet.

Alvast bedankt

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als ze nu een legale versie heeft waarom installeer je die dan niet gewoon?
Dan is je pc meteen mooi schoon en startklaar.
Kunstgrepen zoals een programma'tje gebruiken om je code te veranderen lijken me niet verstandig als het niet nodig is. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Er staan te veel bestanden over de windows partitie verspreid die bewaard moeten worden. Het maken van een backup gaat dan heel veel tijd kosten. (dames en organiseren |:( )

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is sowieso verstandig om een backup te maken, of die nu nodig is of niet.
Als de schijf een keer crasht dan zal ze jou er op aankijken ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
dat is waar ja maar daarmee is 't probleem nog niet opgelost

ik wil windows repareren ipv opnieuw installeren ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met te vertellen wat de shortcuts dan wel doen? :)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Restore point draaien van voor het moment dat MS begon te 'klagen' dat Windows niet legaal is. Dan 'automatische updates' uitschakelen.
Deze methode werkt maar is meer een workaround dan een strakke oplossing.

Ik weet niet of MS na een serial hack die je voorstelt (ook al is je nieuwe serial legaal) het OS nog als illi ziet. Dus dat ze ook op een valide product ID controleren. Denk het eigenlijk wel... Dan zou je Windows er sowieso opnieuw op moeten zetten met de legale versie.

d:)b :henk d:)b

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 16:13
Er is een tooltje van ms waarmee je legaal en zonder windows te moeten herinstalleren je key kan veranderen.
Te vinden hier: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=50346&clcid=0x409
Of met uitleg: http://www.microsoft.com/...e/UpdateInstructions.aspx
Dus als de ts dit gedaan zou hebben (wat ik versta uit zijn uitleg) lijkt mij het probleem van de snelkoppelingen aan iets anders te liggen.

Als je nieuwe snelkoppelingen maakt, werken die dan ook niet?

[ Voor 10% gewijzigd door mylar op 06-06-2006 14:47 ]

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-02 14:33
Snelkoppelingen die niet meer werken door een illegale windows? :o Daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord, weet je zeker dat niet iemand een screenshot heeft genomen van t bureaublad, die als achtergrond heeft gezet en vervolgens "Show desktop icons" heeft uitgeschakeld? Of is dit echt normaal? Ik heb er in ieder geval geen last van ;)

Verwijderd

Topicstarter
een paar screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.help-computers.nl/nico/startmenu.jpg
Ook het snel starten menu heeft de verkeerde pictogrammen omdat de link niet goed is
Hij zegt dat er geen programma voor is zoals in de 2e screenshot te zien is.
Afbeeldingslocatie: http://www.help-computers.nl/nico/melding.jpg
de picogrammen op het bureaublad geven dezelfde melding ook al zien ze er normaal uit

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:29 ]

Verwijderd

Al gezocht ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:44 ]

Verwijderd

pffff..... Niets 'illegale windows' maar windows gewoon in de knoei met zijn extensies.

Pak het volgende bestand eens uit en importeer het registerbestand wat erin zit:
www.l0bker.nl/TNET/shortcut.zip
(of het werkt weet ik niet maar probeer eens)

En hier de oplossing van Microsoft:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q172053

@CybErvee:
Als hij gezocht had had hij het antwoord zelf wel gevonden moeten hebben.
In plaats van een minuutje zoeken en zelf het antwoord vinden en toepassen heeft hij veel tijd besteed aan het aanpassen van de windows serial, screenshots lopen maken, hier op GoT gewacht op antwoord enz, enz.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:50 ]

Pagina: 1