[XP]Zwervende profielen worden niet teruggekopieërd naar PDC

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-03 02:28
De afgelopen week heb ik thuis een netwerkdomein opgezet. De domeincontroller is een Debian 3.1-server met Samba.

Voorlopig heb ik slechts drie PC`s aan het domein toegevoegd, en dat ging geheel goed. Maar nu treed zich het volgende probleem op: twee van de drie toegevoegde PC`s kopieert de zwervende profielen niet naar de PDC terug als er afgemeld wordt. Bij de eerste PC gaat het wel goed. De twee PC`s waarbij het niet goed gaat, vertonen het volgende probleem:
Als je voor de eerste keer met een bepaald profiel aanmeldt op de cliënt, wordt het profiel op de PDC opgehaald en op de lokale HDD gezet. Maar het probleem is dat als ik me dan afmeld, het zwervend profiel gewoon op de HDD achterblijft, en het wordt zelfs niet teruggekopieërd naar de PDC, ofwel het profiel op de PDC wordt niet bijgewerkt. Als je het lokale profiel verwijder, wordt het oude weer van de PDC opgehaald en begint het weer van vooraf aan :r

Zelf denk ik dat het probleem bij de cliënt (Windows) zit, maar ik weet het niet zeker, want de rechten op de PDC staan gewoon goed, en bij de eerste PC verloopt het wel zonder problemen.

Ik heb ook op alledrie cliënts een registersleutel (DWORD) toegevoegd genaamd "DeleteRoamingCache" met de waarde "1" in :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MicrosoftWindows NT\CurrentVersion\Winlogon
Deze registersleutel moet ervoor zorgen dat de profielen na het terugkopieëren bij het afmelden niet worden achtergelaten op de lokale HDD. Dit is ook gelukt op de eerste computer, maar op de laatste twee computers geeft het het bovengenoemde probleem.

Alledrie cliënts draaien op Windows XP Pro NL SP2 en de server/PDC draait op Debian Linux 3.1 met het Samba SMB-serverpakket.

P.s. Ik heb niet al te veel ervaring met netwerken en vooral domeinen. En het spijt me dat dit een beetje langdradig is geworden ;(

• Josefien
Sorry voor de dubbele (niet bedoelt als postcount-push), maar na een tijdje zoeken op de cliënt, tref ik het volgende aan in de Windows-logboeken als extra informatie:

"Off-line bestanden" heb ik al uitgeschakeld in Mapopties=>Off-line bestanden, maar ook dat wil niet baten :'( De Windows-partitie is een NTFS-partitie.

Zou iemand misschien enig idee hebben wat dit inhoudt, en vooral hoe ik het op moet lossen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 16:12 ]

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Heeft de gebruiker wel rechten om bestanden over te schrijven op de SAMBA share. Misschien mag hij ze alleen maken ofzo. Ik heb voor de rest niet veel ervaring met SAMBA.

• Josefien
De rechten op de server/PDC staan voor zover ik weet wel goed. En hetzelfde profiel/account werkt op de eerste cliënt wel zonder problemen, dus ik denk dat het echt meer aan de cliënt ligt, maar waar, dat weet ik niet :|

En wat houdt die fout in het Windows-log over het off-line cachen in? Want off-line bestanden zijn echt uitgeschakeld...

[ Voor 22% gewijzigd door Josefien op 06-06-2006 14:18 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom in het Network Troubleshooting! Dit is het forum waar je allerhande problemen en vragen met betrekking tot netwerken en netwerkapparatuur kwijt kunt. Voordat je echter enthousiast aan het posten slaat is het noodzakelijk een aantal gedrags- en postregels door te nemen die hier gelden.

In dit forum kun je netwerktechnische en verbindingtechnische problemen kwijt. Zodra iets gaat over een probleem met bijvoorbeeld Windows in een netwerk, waarbij het overduidelijk een softwareprobleem is, past je topic beter in Windows Clients
Dit heeft niets met netwerken te maken, maar een software instelling of permissie probleem..

Netwerken >> WOS

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kienwaiwong schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:16:
En wat houdt die fout in het Windows-log over het off-line cachen in? Want off-line bestanden zijn echt uitgeschakeld...
Op Windows Servers kun je aangeven of caching toegestaan wordt per share.
Dus niet aan de client-kant maar @ server.
http://hr.uoregon.edu/davidrl/samba.html

[profile]
csc policy = disable

^^

Die moet je dus aanzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Josefien
Dank, ik ga het proberen :)

Ik had namelijk deze howto gebruikt, en daar stond het niet bij, en bovendien is het wel raar dat het op de eerste cliënt wel werkt..

[ Voor 16% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 16:12 ]

• Josefien
Ik heb de csc policy = disable toegevoegt in smb.conf, en de genoemde melding is weg, maar het probleem blijft nog steeds. Blijkbaar was die melding er ook op die "goeie" machine, dus het probleem ligt niet aan deze melding. Ik heb ook nog deze, maar hieraan zou het denk ik ook niet liggen, want zelfs de werkende PC vertoond die:

Waar zou het wel aan liggen? :O

[ Voor 14% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 16:12 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, een Samba PDC heeft nou eenmaal geen auto-enrollment van domain certificaten (die XP wel verwacht als je die in een domain hangt)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Josefien
Dus daar ligt het zeker niet aan. Waar zou het wel aan liggen? Want verder kan ik niks rondom dit probleem meer vinden in de logboeken van Windows. Het het vreemdste is dat het bij één cliënt wel goed gaat, en bij de andere twee niet :|

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De link die ik je eerder gaf beschrijft nog een aantal tweaks en attentiepuntjes bij roaming profiles; heb je die ook al nagekeken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebeurt dit wel steeds op dezelfde useraccounts? Het lijkt mij meer dat je gewoon geen roaming profiles gedefinieerd hebt voor die users :)

• Josefien
Ik heb het steeds geprobeert met dezelfde accounts, en op één cliënt, werkt het wel. Als ik bijv. op de werkende cliënt het bureaublad en de startpagina van IE6 verander, en ik meld me af, dan worden die netjes naar de PDC weggeschreven. Als ik dan vervolgens op de twee niet-goed-werkende cliënts aanmeld, dan wordt dat ook weer netjes opgehaald van de PDC en toegepast, maar als ik op die twee cliënt wat wijzigingen doorvoer, en ik meld me af, dan blijven die achter op de cliënt en wordt het zelfs niet naar de PDC geupload. (gezien de netwerkactiviteit en aanmelden op de werkende cliënt). Als ik dan ga rebooten, en ik verwijder via de lokale administrator de lokale kopieën, dan wordt weer het oude profile (met wijzigingen die ik had gemaakt via de werkende cliënt) van de PDC opgehaald en toegpast.

Ook is het zo dat de lokale kopieën op de cliënt pas verwijderd kunnen worden als er ge-reboot is, anders zijn ze gelockd, ook al heeft de desbetreffende gebruikers zich afgemeld.

En de attentiepunten in het eerder gegeven document, die heb ik al nagekeken :)

[ Voor 30% gewijzigd door Josefien op 07-06-2006 13:38 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat je profiel niet fatsoenlijk geunload kan worden is ook wel raar - heb je de UPH Cleanup service al eens geprobeerd te installeren? (al is dat in dit geval meer symptoombestrjding dan een echte oplossing) ? :)

• Josefien
Ik heb net de "UPH Cleanup service" netjes geïnstalleerd, en het Windows-logboek meldt dat hij netjes gestart is, maar toch blijven de profile-mappen in "Documents and Settings" ge-lockd :?

Rebooten heb ik ook al meerdere malen geprobeert, maar zonder succes :r

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens met process explorer oid of er nog iets filehandles open heeft staan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Zijn de DNS instellingen op alle drie de pc's hetzelfde?

• Josefien
De DNS-instellingen zijn op alle PC`s en de PDC hetzelfde (heb ik net nagekeken).

En ik heb ook net met Systernals Process Explorer gekeken naar openstaande filehandlers, en ik kom het volgende tegen:

Het lijkt erop dat "system" de bestanden vergrendeld. Maar de gebruiker "jwong" is ècht afgemeld, o.a. gezien de naam in het start-menu ;) Pas bij een reboot, laten die filehandlers zich "los" :?

[ Voor 8% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 16:14 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:49
Waar blijft je smb.conf? :)

^ Wat hij zegt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt erop dat je toch ergens oplocking op je samba doos hebt aanstaan...
Niet per ongeluk twee smb.confs rondhangen op je systeem waardoor je de verkeerde pakt?

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 08-06-2006 11:28 ]

• Josefien
Ik heb echt maar één smb.conf, en als locking op de PDC aanstond, waarom werkt het dan op één van de cliënts wel probleemloos? Dat vind ik ook eigenlijk het vreemdste :|

En hier mijn smb.conf :)

[ Voor 29% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 16:13 ]

• Z-Dragon
Mja, dan zou je toch (eerst even een backup moeten maken en dan) een van de pc's opnieuw inrichten om te kijken of dat het probleem oplost. Zo niet heb je toch ergens een rechtenprobleem.

^ Wat hij zegt.

• Josefien
Maar de twee systemen zijn pas net schoon geïnstalleerd met de bijbehorende applicaties. De installatie is niet eens gebruikt. Maar ik ga proberen tijd te maken om ze eens opnieuw te installeren, misschien dat het dan wel helpt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Josefien op 11-06-2006 12:06 ]

• Z-Dragon
Gewoon zo kaal mogelijk proberen. :)

^ Wat hij zegt.

• Josefien
Ik heb vanochtend de tijd genomen één van de cliënts helemaal opnieuw te installeren, maar het mocht niet baten :?

Het enige wat ik heb geïnstalleerd, is het volgende:
- Windows XP SP2 (zonder updates) (vorige keer mèt updates, wilde ook niet baten)
- Intel Chipset driver
- Intel Audio driver
- Intel Network driver
- NVidia Detonator 81.89 graphics driver
- Pinnacle PCTV Rave drivers v5.10

Dit is eigenlijk toch echt het minimum aan software, maar toch wil het maar niet werken. De profielen worden ge-lockd en worden niet teruggekopieerd :?

Edit: Ik heb de "NVIDIA Display Driver Service" uitgeschakeld, en daarmee is het probleem (voorlopig) opgelost. Als het achteraf nog problemen geeft, laat ik wel wat van me horen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Josefien op 14-06-2006 21:08 ]

Pagina: 1